Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 204 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Liberální demokracie a občanská společnost
Chloubová, Karolína ; Hauser, Michael (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Práce kriticky reflektuje teorii C. B. Macphersona. Zabývá se jeho vizí demokracie jako jednotřídní společnosti, která je s příchodem liberalismu postupně přetvářena pro třídně rozvrstvenou společnost jako následek ekonomického liberalismu. Text se obrací i na autory, ze kterých Macpherson vychází, a také sleduje i další liberálně demokratické teoretiky pojednávající o problematice demokracie a soukromého vlastnictví. Stěžejní část práce se ovšem věnuje Macphersonovým důležitým kritikům a jeho zásadním konceptům jako je síť transferu sil, rozlišení etiky konzumenta a etiky rozvoje atd. Práce po analýze těchto textů ověřuje udržitelnost Macphersonovy teorie a také hodnotí její použitelnost pro současný svět. klíčová slova: liberální demokracie, kapitalismus, rozvoj schopností, socialismus, transfer schopností, Macpherson
Pravomoci Ústavního soudu ČR a Spolkového ústavního soudu SRN (srovnání)
Ladýřová, Šárka ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Suchánek, Radovan (oponent)
v českém jazyce Hlavním obsahem a zaměřením této diplomové práce jsou kompetence Ústavního soudu České republiky a Spolkového ústavního soudu Spolkové republiky Německo a jejich srovnání. Práce se člení na 4 části. V první úvodní části se stručně zabývám zrodem ústavního soudnictví a popisem jeho dvou základních modelů. Následně charakterizuji ústavní soudnictví v SRN a ČR a dále se věnuji právnímu zakotvení a organizaci Spolkového ústavního soudu a Ústavního soudu ČR, přičemž v závěru první části se ještě stručně zabývám kompetencemi ústavních soudů (v modelu koncentrovaného a specializovaného ústavního soudnictví) obecně. V části druhé nejprve podávám přehled kompetencí ústavních soudů jak SRN, tak ČR. Poté se již zabývám rozborem jednotlivých jejich kompetencí, a to konkrétně kontrolou norem, ústavní stížností, kontrolou ústavnosti mezinárodních smluv a kompetenčními konflikty. Dalšími kompetencemi, kterými oba ústavní soudy dále disponují, jsem se již nezabývala, a to jednak proto, že k pochopení dané problematiky to již nebylo nutné, a jednak proto, aby byl zachován přiměřený rozsah této diplomové práce. V následující třetí části vycházím z rozboru kompetencí provedeného v části druhé a provádím potřebné srovnání. Vzhledem k tomu, že oba srovnávané ústavní soudy vychází ze stejného modelu...
Malé projekty Euroregionu Nisa-Neisse-Nysa jako nová dimenze přeshraniční spolupráce
Dvořáková, Michaela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Michaela Dvořáková ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je představit relativně nové subjekty přeshraniční spolupráce, kterými jsou euroregiony. Hlavní část této práce se zabývá konkrétně Euroregionem Neisse-Nisa-Nysa. Je představen jeho vznik a vývoj, právní vymezení, organizační struktura, financování, zájmy a cíle a jeho správcovství Fondu malých projektů. Praktická část této diplomové práce si klade za cíl analyzovat objem financí, zapojené subjekty a počty zrealizovaných projektů v jednotlivých dotačních programech, do kterých se Euroregion s Fondem malých projektů zapojil. Obliba malých projektů u českých měst a obcí je prokázána analýzou i závěrečným dotazníkovým šetřením.
Multikulturní teorie. Vztah mezi etikou autenticity a koncepcí multikulturalismu v teorii Charlese Taylora
Volfová, Hana ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá teoriemi Charlese Taylora, jeho so-ciální a politickou teorií a jejím morálním zakotvením. Práce řeší proble-matiku multikulturalismu a její ovlivnění etikou autenticity a je rozdělena do tří stěžejních částí. První část se věnuje etice autenticity, neduhům sou-časné společnosti a vzniku moderní identity. V další části je blíže nastíněna pozice autora v multikulturní diskuzi a poslední část rozebírá politiku uznání a její dvě části, politiku univerzalismu a politika diference. V závěru je obsažena odpověď na otázku, jak ovlivňuje etika autenticity Taylorovo pojetí multikulturalismu.
Vybrané problémy normativní regulace školství
Fořtová, Michaela ; Sádovský, Stanislav (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
NÁZEV: Vybrané problémy normativní regulace školství AUTOR: Michaela Fořtová KATEDRA: Katedra občanské výchovy a filosofie VEDOUCÍ PRÁCE: JUDr. Stanislav Sádovský, PhD., LLM, MSc ABSTRAKT: Diplomová práce se věnuje problémům normativní regulace v oblasti českého školství. Nejprve definuje regulaci a její vliv v rámci právní vědy ve formě normativní regulace. Proto práce pracuje s termínem právní norma, s její strukturou a s druhy právních norem. Ukazuje normativní regulaci v praxi, tedy ve vybraných právních předpisech. Následně provádí klasifikaci normativních nástrojů ve školství, která je provedena na základě rozlišení pramenů práva. Závěr této diplomové práce je věnován normativní regulaci školství, která je ilustrována vybranými dokumenty. Následně je regulace zhodnocena a jsou navrženy možnosti jejího zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA: školství, normotvorba, prameny práva, samospráva, inspekce
První prezidentský mandát Václava Havla
Slomková, Veronika ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
NÁZEV: První prezidentský mandát Václava Havla AUTOR: Veronika Slomková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra občanské výchovy a filozofie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Stracený, CSc. ABSTRAKT: Práce První prezidentský mandát Václava Havla připomíná důležité období našich novodobých dějin po pádu komunistického režimu na sklonku roku 1989. Zaměřuje se především na roli, jakou v počátcích budování základů postkomunistického státu sehrál Václav Havel. Analyzuje okolnosti, za jakých Havel do úřadu prezidenta republiky nastoupil, jaké byly jeho možnosti a limity, do jaké míry mohl v prezidentské funkci uplatnit své předchozí představy o fungování praktické politiky a jaký byl (mediální) ohlas jeho působení v nové funkci v tehdejším Československu a v zahraničí. Práce dospívá k závěru, že Havel velmi výrazně i významně proměnil prezidentský úřad, vrátil mu společenskou váhu a prestiž, a to navzdory některým sporným, kontroverzním krokům, které také učinil. Současně si všímá i dobových omezení, jež ani tak silná a výrazná osobnost, jako byl Václav Havel, nemohla překonat. KLÍČOVÁ SLOVA: Václav Havel, prezidentský úřad, sametová revoluce, postkomunismus
Komparace vzdělávacího systému České republiky a Francie se zaměřením na výuku základů společenských věd na gymnáziích
Krbcová, Michaela ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Prvním cílem této diplomové práce je komparace dvou vzdělávacích systémů, a to českého a francouzského. Při porovnávání obou systémů jsem věnovala pozornost jak společným rysům, tak především prvkům, ve kterých se tyto dva systémy odlišují. Provedla jsem analýzu obou vzdělávacích systémů a to jak obecně, tak konkrétně a pokusila se odhalit jejich podstatu. Dalším cílem diplomové práce je poukázat na problémy či lépe řečeno nedokonalosti, které současný český vzdělávací systém vykazuje. Přitom jsem se pokusila nastínit některá řešení, která vycházejí právě z francouzského modelu. Třetím cílem je analýza jednoho z problémů českého vzdělávacího systému, a to konkrétně přijímacích zkoušek na vysoké školy. Současný model používaný v České republice vykazuje značné nedokonalosti, a to hlavně v oblasti spolupráce vysokých škol se soustavou sekundárního vzdělávání. Provedla jsem výzkum, v němž jsem použila modelové přijímací testy na vybrané vysoké školy a odbornou literaturu, která slouží na českých gymnáziích jako učebnice v oblasti základů společenských věd. Výsledky tohoto výzkumu ukázaly, že absolventi českých gymnázií nejsou pro přijímací řízení na vysoké školy dostatečně vybaveni. Tento závěr rovněž svědčí o potřebě právě probíhající reformy školského systému v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 204 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.