Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí161 - 170dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv dramatických aktivit na rozvoj klíčových kompetencí: formulovaných v rámci tzv. Lisabonského procesu
Draberová, Jana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce overuje vliv dramatické výchovy na rozvoj sociálních klícových kompetencí. V teoretické cásti vymezuje rámec klícových kompetencí a dramatické výchovy. V cásti empirické uvádí širší kontext výzkumu, který je soucástí mezinárodního výzkumného projektu DICE (Drama Improves Lisbon Key Competences in Education). Dále se zabývá popisem a analýzou sebraných dat. Závery empirické cásti nepotvrzují vliv dramatické výchovy na rozvoj sociálních klícových kompetencí, zároven ale uvádejí možné duvody, proc tento vliv potvrzen nebyl.
Pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů
Husová, Lucie ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem magisterské práce jsou pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů, což je analyzováno na příkladě středoškolských adaptačních kurzů. Teoretická část se na základě odborné literatury věnuje zážitkové pedagogice, zkušenostnímu učení, sociálním skupinám a skupinové atmosféře ve školních kolektivech. Empirická část mapuje vývoj skupinové atmosféry a vývoj skupinových vztahů u čtyř tříd, které absolvovaly různé druhy adaptačních kurzů. Práce shledává, že adaptační kurzy jsou přínosné pro kvalitu vztahů mezi žáky a jejich další vývoj.
Vývoj školství v ČSR v období 1948-1989
Zárybnický, Martin ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Jméno autora: Martin Zárybnický Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filosofická fakulta Katedra pedagogiky Obor: Navazující magisterské studium, Učitelství pedagogiky Název práce: Vývoj školství v ČSR v období 1948 - 1989 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Růžena Váňová, Csc. Počet stran: 79 Počet příloh: 0 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: dějiny, jednotná škola, KSČ, školská soustava, socialistické školství, vzdělávání, zákony, zprávy, 1948- 1989 Cílem práce je nástin vývoje československého poválečného a především socialistického školství ve světle dobových souvislostí. Z hlediska obsahového je dílčím tématem postupný vývoj a proměny československé vzdělávací soustavy s přihlédnutím k dobovým souvislostem, vlivům a klíčovým událostem. Kromě toho se práce zaměřuje také na mapování změn v obsahu vzdělávání, přípravě učitelů a další příbuzná témata. Práce nabízí objektivní náhled na tato specifická čtyři a půl desetiletí vývoje československého školství.
Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Horák, Jiří ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato teoreticko-empirická diplomová práce s názvem Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež pojednává v teoretické části o zážitkové pedagogice a tématu nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. V praktické části poté spojuje tyto oblasti na praktickém příkladu. Pomocí kvalitativních rozhovorů s účastníky výjezdu, si odpovídáme na otázku: Jaký význam pro vlastní rozvoj si uvědomují účastníci výjezdu s prvky zážitkové pedagogiky, pořádaného NZDM Dixie? Klíčová slova Zážitková pedagogika Zkušenost Reflexe Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Ohrožené děti a mládež Společensky nežádoucí jevy
Rodičovská kritéria pro výběr mateřské školy
Köksal, Miroslava ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Diplomová práce je teoreticko-empirická. Teoretická část je zaměřena na předškolní věk dětí, co je pro děti v tomto věku charakteristické, jejich potřeby, vývojová specifika. S tímto by pak úzce měly souviset požadavky rodičů na vhodnou mateřskou školu pro jejich dítě. Jak by mateřská škola podle rodičů měla vypadat, co splňovat, jak s jejich dětmi pracovat. Jsou zde zákony a vyhlášky, které jsou pro předškolní vzdělávání směrodatné, kterými se každá škola musí řídit a také Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání- kurikulární dokument, který nastiňuje státem dané podmínky pro předškolní vzdělávání. V neposlední řadě seznam existujících typů mateřských škol, co je jejich záměrem, v čem jsou typické a čím se odlišují od ostatních. V empirické části je provedeno dotazníkové šetření zaměřené na rodičovská kritéria výběru mateřských škol obohacené o individuální rozhovor jednoho z rodičů a o rozhovory s ředitelkami mateřských škol. Zde se dozvíme, jak situaci vidí ty, které jsou s touto problematikou v denním kontaktu. Na úplném závěru práce je objektivní shrnutí a interpretace zjištěných dat a proveden závěr šetření. Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda si rodiče v dnešní době vybírají mateřskou školu dle určitých kritérií. Jaká kritéria jsou pro ně stěžejní, jak by pro ně ideální mateřská...
Animace kultury ve výchově a vzdělávání
Cihlářová, Kristýna ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce: Animace kultury ve výchově a vzdělávání Vypracovala: Kristýna Cihlářová 2011, KPED FFUK Abstrakt V současné době některé kulturní instituce realizují své strategie zpřístupňování kulturních služeb a umění veřejnosti. Jedním z článků těchto strategií je i vytvoření koncepcí výchovných a vzdělávacích programů resp. animačních programů pro školy. V naší práci definujeme animaci kultury a její místo a funkci ve výchově a vzdělávání. Zaměřujeme se na konkrétní typ vzdělávacího programu, na tzv. animační program pro 1. a 2. stupeň ZŠ probíhající v různých typech kulturních institucí. Rozebíráme tvorbu a způsob vedení animačního programu ze dvou úhlů pohledu, z teoretického a praktického - prostřednictvím rozhovorů se současnými tvůrci animačních programů a prostřednictvím pozorování příslušných programů. Oba pohledy konfrontují ideální a reálný stav této problematiky. V závěru práce nabízíme praktická doporučení, která reagují na artikulované problémy při tvorbě a vedení programu. Animace kultury ve výchově a vzdělávání má sloužit jako pomocná příručka všem těm, kteří se chystají připravovat či vést animační programy pro ZŠ. Klíčová slova: animace kultury, kulturní instituce, kultura, umění, animační program, výchova uměním
Analýza metod, organizačních forem a evaluace osobnostního a sociálního rozvoje ve výchovných a vzdělávacích programech základních a středních škol
Svoboda, Michal ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou osobnostního a sociálního rozvoJe z pohledu jeho metod, organizačních forem a evaluace. Práce nejprve pojednává o pedagogickém procesu osobnostního a sociálního rozvoje v kontextu vývoje pedagogického myšlení a současných kurikulárních dokumentů. Další tématickou oblastí je analýza pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje z pohledu vybraných teoretických východisek. Za teoretická východiska jsou považovány soudobé teorie vzdělávání (spiritualistická teorie, personalistická teorie, kognitivně psychologická a sociokognitivní teorie) a výchovné systémy osobnostního a sociálního rozvoje (osobnostní a sociální výchova, dramatická výchova, sociálně psychologický výcvik, zážitková pedagogika, globální výchova, etická výchova, multikulturní výchova aj.). Součástí analýzy pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje je přehled technik a organizačních forem, jež je možné využívat ve výukových programech zaměřených na rozvoj osobnosti žáka. Významnou část práce představuje pojednání o možnostech evaluace pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje. V této části jsou uvedeny modely evaluace a evaluační postupy založené na empirickém výzkumu pedagogicko-psychologických jevů. Příspěvkem do empirické části práce Je ověřování efektivity...
Možnosti rozvoje sebepojetí žáka na 2.stupni ZŠ se zřetelem ke kurzům artefiletiky
Kůrková, Ivana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o možnostech vlivu učitele na sebepojetí žáků. První část práce obsahuje vymezení základních pojmů, vysvětlení procesu formování sebepojetí a klade si za cíl poukázat na základní problémy, s nimiž se žáci ve vztahu k sobě potýkají. Cílem druhé části je ukázat konkrétní možnosti, jak může učitel v běžné škole sebepojetí svých žáků pozitivně ovlivňovat (s důrazem na potenciál osobnostní a sociální výchovy a kooperativního vyučování). Třetí část představuje artefiletiku jako možnost, jíž může učitel (či škola) v této snaze využít. Součástí této části je empirické šetření zjišťující jaký pozitivní přínos reflektují účastníci kurzu artefi1etiky ve vztahu ke svému sebepojetí.
Německé střední školy v Brně v letech 1918-1945
Rausová, Markéta ; Valenta, Josef (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Práce uvádí přehled německého středního školství v Brně v průběhu let 1918 - 1945. Mezi střední školy pro účel této práce spadají také učitelské ústavy a průmyslové a obchodní školy. Cílem je podat konkrétní obraz německého středního školství v Brně v uvedeném období v kontextu celkové školské legislativy. Samotné analýze brněnských škol předchází stručný úvod do středoškolského systému ČSR a problematiky německého středního školství v ČSR. Práce posuzuje brněnské školy z různých hledisek (počet žáků, podíl dívek na celkovém počtu žáků, vyznání a mateřský jazyk žáků, otázka financí a školného, klasifikace...) a pokouší se nastínit jejich historii a vzájemné vztahy. Výchozím materiálem jsou zejména německy psané prameny (výroční zprávy, jubilejní památníky, hlavní a třídní katalogy, kroniky) a dobová literatura týkající se středního školství (převážně od R. Neuhöfera). Text může sloužit jako podklad pro další srovnávací práce (s českými středními školami v Brně, s německými středními školami v Praze apod.)
Dramatická improvizace jako cesta rozvoje osobnosti
Malá, Klára ; Valenta, Josef (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá systémem dramatické improvizace, který vychází z divadelních sportů. Praktická část popisuje její cíle, východiska a podstatu. Nabízí využití metod dramatické improvizace jako jednu z možností osobnostního rozvoje učitele. V teoretické části zkoumá vliv tréninků dramatické improvizace na osobnostní rozvoj člověka a shrnuje poznatky získané empirickou sondou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí161 - 170dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.