Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam rodiny Hildprandtů z Ottenhausenu pro Blatensko
Vokrojová, Eliška ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je poukázat na různé přínosy (kulturní, ekonomické, politické, podnikatelské, aj.) šlechtické rodiny Hildprandtů z Ottenhausenu pro Blatensko. Na začátku jsou uvedeny na různé pohledy vymezení regionu Blatenska. Též jsou zde stručně vylíčeny dějiny rodu a následně popsány aktivity členů aristokratické rodiny, jimiž přispěli k rozvoji zmíněného regionu, ale i se jimi snažili pomoct svým spoluobčanům. Hildprandtové se zasloužili především o rozkvět blatenského zámku či vybudování zámeckého parku z přilehlé obory. Díky nim se v tomto regionu dařilo průmyslové činnosti (cukrovarnictví, lihovarnictví nebo pivovarnictví) a mnoho lidí získalo práci v těchto podnicích nebo na jejich velkostatku. Za jejich přičinění Blatnou navštívilo mnoho významných osobností např. František Ferdinand d'Este či indický mahárádža. Zaměstnávali osoby vlastenecky smýšlející (Jan Evangelista Purkyně a Antonín Jaroslav Vrťátko), které učily lásce k vlasti následné generace této rodiny. Někteří členové toho rodu obohacovali společnost svým uměleckým nadáním skrze své výtvory (malířství, sochařství či spisovatelská činnost). V politické sféře své vlastenecké smýšlení předvedli otec a syn, Robert (1824-1889) a Ferdinand (1863-1936) Hildprandtovi, kteří svými názory i za rizika sankce hájili český národ....
Konkurence a její úloha v oblasti kavárenství
Večerníková, Veronika ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vymezení úlohy konkurence v oblasti kavárenství. Její teoretická část je orientována na postižení úlohy trhu, jeho funkcí a subjektů. Představuje tržní mechanismus a význam konkurence v tržním hospodářství. Praktická část je orientována na vymezení podstaty a úlohy konkurence v oblasti kavárenství, jejímž cílem je pomocí polostruktorovaných rozhovorů zmapovat situaci týkající se konkrétních projevů konkurence na straně nabídky ve vybrané provozovně poskytující služby a produkty kavárenského průmyslu. Sběr konkrétních dat je proveden prostřednictvím výzkumné sondy, cestou polostrukturovaného rozhovoru.
Využití metod kritického myšlení ve výuce psychologické tematiky na druhém stupni ZŠ
Kotrs, Miroslav ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Fapšo, Marek (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití metod kritického myšlení ve výuce psychologické tematiky na druhém stupni základní školy. Kritické myšlení je proces, který nám umožňuje analyzovat informace, vyvozovat z nich závěry a vytvářet své vlastní názory. Ve výuce může být využito pro rozvoj kritického a nezávislého myšlení u žáků a pro podporu schopnosti řešit problémy a kriticky hodnotit informace. Kritické myšlení může být rozvíjeno pomocí práce s textem a různých metod, jako například brainstorming, myšlenková mapa, T-graf nebo Vennovy diagramy. Jeho využití může pomoci žákům lépe porozumět zkoumanému textu, rozvíjet jejich schopnosti a připravit je na budoucí profesní a osobní výzvy. Cílem práce je však zjistit, jak lze efektivně pracovat s metodami kritického myšlení při výuce psychologické tematiky. Praktická část práce obsahuje rozbor osmi lekcí, které jsou zaměřeny na psychologickou tematiku a jsou při jejich realizaci využívány metody kritického myšlení. Výuka psychologie na ZŠ se zaměřuje na psychologickou funkční gramotnost, přičemž se uplatňují aspekty zážitkové pedagogiky. V připravených lekcích, které jsou také odučeny a reflektovány, se propojuje využívání kritického myšlení se zmíněnými aspekty zážitkové pedagogiky. Z výsledků práce vyplývá, že metody kritického myšlení lze efektivně...
Politická participace v hodinách výchovy k občanství na druhém stupni základních škol
Dědič, Ondřej ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Politická participace v hodinách výchovy k občanství na druhém stupni základních škol je na základě komparace kurikulárních dokumentů identifikovat témata a výstupy, které povedou k podpoře politické participace, provést didaktickou analýzu vybraných politologických témat a navrhnout vhodný didaktický postup pro výuku těchto témat v hodinách výchovy k občanství na druhém stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií. Předložený postup vychází z třífázového modelu učení E-U-R a kombinuje v sobě rozličné metody, organizační formy a modely výuky. Důraz se klade na práci s autentickými komunikáty a rozvoj klíčových kompetencí podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. S přihlédnutím k podmínkám a trendům v době psaní diplomové práce je zároveň každá hodina navržena s ohledem na možnost přesunout výuku do distanční formy. Východiskem, proč tato práce vůbec vzniká a proč jsou její cíle stanoveny právě takto, je analýza výzkumů politické participaci ve vybraných zemích. Výzkumná zjištění poukazují na některá problematická místa ve výuce výchovy k občanství v České republice. Tento stav je možné částečně vysvětlit na úrovni národního kurikula, proto je prováděna komparace kurikulárních dokumentů vybraných zemí s ohledem na zakotvení...
Téma orientace v krajině na 1. stupni ZŠ s využitím terénní výuky
Rechnerová, Maria ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá schopností dětí mladšího školního věku orientovat se v krajině. Jejím cílem je vytvoření konkrétních návrhů práce s dětmi mladšího školního věku, které na základě prozkoumaných východisek systematicky rozvíjí potřebné dovednosti dětí. Práce se tedy nejprve zaměřuje na teoretická východiska didaktiky geografie. Na ta pak navazují náměty na činnosti s dětmi. Je zde shrnutý způsob práce, který je pojat jako vhodný pro rozvoj orientace a mapových dovedností. Dále se věnujeme orientaci v prostoru v rámci platného českého kurikula a rozboru učebnic, které jsou používány pro výuku vlastivědných témat na 1. stupni základních škol. Následuje souhrn psychologických východisek pro výuku orientace dětí mladšího školního věku, protože toto období je ve vnímání okolního světa specifické a je důležité na tato specifika vhodně navázat. Na základě teoretických východisek jsou vytvořeny konkrétní náměty pro práci s dětmi zejména ve věku dětí ve 3. - 5. třídě ZŠ. Zabýváme se zde přirozeným a postupným rozvojem mapových dovedností, které jsou potřebné pro následnou práci s mapou s pochopením. Rozvíjíme práci s plány, mapami, měřítkem mapy a orientačními body ve městě. Také zde rozpracováváme téma znázornění výškových poměrů krajiny, které je rozšiřujícím učivem pro děti mladšího školního...
Myšlení v pojetí Hannah Arendtové
Škardová, Michaela ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Práce se esejisticky zaobírá myšlením v pojetí Hannah Arendtové, kdy jejím ústředním cílem je pojmenovat specifika myšlení této myslitelky, její zdroje inspirace a její pojetí myšlení samotného. Práce se pokouší objasnit, v čem může způsob myšlení Arendtové inspirovat. Východiskem práce je její pojetí vita activa a vita contemplativa, kdy rozlišení mezi těmito dvěma životy slouží jako východisko pro objevování půdy ducha. V souvislosti s duchovními aktivitami je poté hlavním záměrem práce objasňování jedinečnosti tázání v pojetí Hannah Arendtové a poukazování na vlastní povahu myšlení. V práci je nastíněno, proč je důležité se po samém myšlení tázat, a jsou zde naznačena východiska, proč tak Hannah Arendtová vůbec činí. Práce se snaží poukázat na to, jak jsme ve světě skrze myšlení a jakým způsobem je praktický rozum tím určujícím pro dnešní společnost. Vyústěním práce je důležitost tázání se v procesu výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA Hannah Arendtová, myšlení, vita activa, vita contemplativa, jednání, řeč, praktické myšlení, smysl, svědomí, tázání
Postmoderna jako nedůvěra vůči metanaracím
Kolář, Matěj ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Práce se zabývá postmoderní epochou, a to z pohledu postmoderní filosofie. Rámcem jsou myšlenky Jeana Francoise Lyotarda, který je považován za zakladatele postmoderní filosofie, ohledně nedůvěry dnešního člověka k metanaracím. Práce se zabývá také jistou neshodou ohledně toho, co to vůbec je postmoderní a jestli je toto pojmenování legitimní. Z tohoto důvodu část práce tvoří představení genealogie tohoto pojmu, která klade důraz i na úlohu umění při tvorbě tohoto diskurzu, který se snaží pojmenovat principy dnešního světa. Lyotardův motiv nedůvěry k metanarcím se stal natolik zásadním, že se odráží i v pracích současných filosofů a sociologů. Práce se tedy zabývá i pokračováním tohoto motivu. V poslední části práce je představeno i české pojetí toho, co je postmoderní, opět s přihlédnutím na onen motiv nedůvěry k metanaracím neboli velkým příběhům. Cílem práce je pomocí analýzy textů od dvou světových (W. Welsch, Z. Bauman) a dvou českých autorů (V. Bělohradský, M. Hauser) sledovat trvání Lyotardovy teze. A díky tomu pochopit dnešní dobu jako dobu postmoderní. KLÍČOVÁ SLOVA Postmoderna, nedůvěra, metanarace, velké příběhy, Lyotard.
Hra v životě dospělých
Pešáková, Tereza ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hry u dospělých důležitost celkově roli životě dospělého člově snaží se ji zařadit na stejnou úroveň jako například láska dokázat, že nejde jenom zábavu vyplnění volného času e středu zájmu je tedy především ontologický pohled na hru. Dále se práce zabývá herními , které pronikají do každodenního života upozorňuje na úskalí spojená se hrou, která se vymkla může tak docházet například závislostem, násilí lži. KLÍČOVÁ dospělí život, štěstí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.