Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup k umírajícím v hospicích z pohledu speciálního pedagoga
Mrázková, Marie ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá problematikou umírajících lidí s mentálním a smyslovým postižením v hospicích v České republice. První kapitola práce byla věnována historii a současnosti hospicové a paliativní péče. Druhá kapitola práce byla zaměřena na specifika komunikace a přístupu ke klientům s mentálním a smyslovým postižením v hospicích. Třetí kapitola byla věnována zdrojům odborné způsobilosti pracovníků v problematice umírajících s mentálním a smyslovým postižením v hospicích. Čtvrtá kapitola se zabývala naplňováním existenčních a existenciálních potřeb u lidí s mentálním a smyslovým postižením v hospicích a případnými rozdíly v naplňování potřeb oproti ostatním umírajícím. Poslední část tvoří výzkumný projekt, jehož cílem bylo zmapovat zkušenosti pracovníků s klienty s mentálním a smyslovým postižením v zařízeních hospicové péče, identifikovat specifika péče o tyto klienty a dále porozumět, odkud získávají pracovníci v této oblasti odbornou způsobilost a v jaké míře se daří u těchto klientů naplňovat jejich existenční i existenciální potřeby. Byl použit kvalitativní typ výzkumu, kvalitativní metodu představovaly polostrukturované rozhovory a skupinové diskuse. Práce vychází z analýzy sedmi rozhovorů a tří skupinových diskusí s pracovníky hospicové péče, které jsou dále zpracovány pomocí Zakotvené teorie....
Zkušenosti pečujících s domácí hospicovou péčí
Schiebelová, Eva ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Předmětem této diplomové práce je s využitím vybrané metody kvalitativního výzkumu analyzovat a popsat konkrétní zkušenosti třech pečujících s domácí hospicovou péčí. Snaží se nalézt odpovědi na otázky, proč tito lidé zvolili domácí hospicovou péči, v čem spatřují její pozitiva a negativa a jaké překážky a problémy je třeba během péče překonat. První část práce je zaměřena na charakteristiku domácí hospicové péče, představení různých konceptů truchlení pozůstalých a zmapování podpory pečujících. V druhé části je provedeno fenomenologické zkoumání zkušeností tří účastníků výzkumu.
Hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ
Štumpfová, Libuše ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku dyslálie. Práce se zaměřuje na hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ. Teoretická část poskytuje poznatky, jež se dotýkají této problematiky. Jedná se především o vymezení pojmů: komunikace, narušená komunikační schopnost, komunikace ve vztahu RVP PV a RVP ZV. Značná část se věnuje komplexnímu zpracování problematiky dyslálie (klasifikace, symptomatologie, etiologie, diagnostika a terapie), práce se také věnuje dyslalii a jejím možným dopadům na život (dyslalie a škola, dítě s dyslalií a učitel, společenské důsledky dyslalie a psychologické důsledky dyslalie) Praktická část je zpracována na základě dotazníkového šetření, bylo tedy použito metod kvantitativního výzkumu. Respondenty dotazníkového šetření byli rodiče žáků. Hlavním cílem této části bylo orientační zjištění hodnot výskytu dyslalií v prvním ročníku základní školy.
Logopedická prevence v mateřské škole
Velasová, Petra ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zajištění logopedické prevence v mateřských školách. Práce zahrnuje problematiku řeči a vývoje řeči dětí, vliv smyslového vnímání a motorických schopností na rozvoj řeči a popisuje mateřskou školu a činnosti, které jsou využívány v rámci logopedické prevence. Cílem práce je popsat způsoby a metody logopedické prevence používané v mateřské škole. Klíčová slova: řeč, vývoj řeči, jazyk, komunikace, mateřská škola, logopedická prevence
Žák s narušenou komunikační schopností v základní škole praktické
Svobodová, Aneta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Žák s narušenou komunikační schopností v základní škole praktické AUTOR: Aneta Svobodová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ANOTACE: Bakalářská práce se bude zabývat problematikou narušené komunikační schopnosti u žáků s lehkým stupněm mentálního postižení, kteří se vzdělávají na základní škole praktické. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů legislativní rámec základní školy praktické, vzdělávací program základní školy praktické, lehká mentální retardace, narušená komunikační schopnost, dyslalie a vývojová dysfázie včetně uvedení možností terapie těchto řečových vad. Dále charakteristiky specifických poruch učení s bližším seznámením s dyslexií a dysgrafií a sluchových vad. Objasnění těchto pojmů povede k pochopení problematiky vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností v základní škole praktické. Praktická část se bude věnovat výzkumu, který bude zpracován do dvou kazuistik na základě získaných informací. Hlavním cílem tohoto výzkumu bude stanovení vhodných metod vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, kteří vyžadují soustavnou logopedickou péči. KLÍČOVÁ SLOVA: narušená komunikační schopnost, základní škola praktická, vývojová dysfázie,dyslalie, logopedická třída
Stimulační programy pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou
Gottwaldová, Kristýna ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je věnována stimulačním programům pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou. Práce je členěna do pěti kapitol. První kapitoly se zaměřují na informace potřebné k pochopení daného tématu. Jedná se o psychologické vymezení předškolního věku, dále o problematiku vstupu do školy, následuje kapitola zaměřená na diagnostiku, která ve většině případů předchází stimulaci. Další kapitola je již zaměřená na samotné stimulační programy, obsahuje jejich teoretický popis, ale také informace potřebné k jejich tvorbě. V páté kapitole uvádím příklad vytvořeného stimulačního programu, jeho funkčnost je doložená pozorováním na začátku a v průběhu programu. Práce by měla posloužit jako návod k vytvoření stimulačního programu v rámci předškolní přípravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.