Název:
Žák s narušenou komunikační schopností v základní škole praktické
Překlad názvu:
Student with disrupted communication at practical basic school
Autoři:
Svobodová, Aneta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Žák s narušenou komunikační schopností v základní škole praktické AUTOR: Aneta Svobodová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ANOTACE: Bakalářská práce se bude zabývat problematikou narušené komunikační schopnosti u žáků s lehkým stupněm mentálního postižení, kteří se vzdělávají na základní škole praktické. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů legislativní rámec základní školy praktické, vzdělávací program základní školy praktické, lehká mentální retardace, narušená komunikační schopnost, dyslalie a vývojová dysfázie včetně uvedení možností terapie těchto řečových vad. Dále charakteristiky specifických poruch učení s bližším seznámením s dyslexií a dysgrafií a sluchových vad. Objasnění těchto pojmů povede k pochopení problematiky vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností v základní škole praktické. Praktická část se bude věnovat výzkumu, který bude zpracován do dvou kazuistik na základě získaných informací. Hlavním cílem tohoto výzkumu bude stanovení vhodných metod vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, kteří vyžadují soustavnou logopedickou péči. KLÍČOVÁ SLOVA: narušená komunikační schopnost, základní škola praktická, vývojová dysfázie,dyslalie, logopedická třídaTITLE: Student with disrupted communication at practical basic school AUTHOR: Aneta Svobodová DEPARTMENT: Special Education Department SUPERVISOR: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRACT: Present thesis deals with the phenomenon of communication disorders of students with mild level of mental disability who are educated at practical basic school. The theoretical part includes the terms legal framework of practical basic school, educational program of practical basic school, mild metal retardation, communication disorder, dyslalia, developmental dysphasia as well as the possible treatment of these speech disorders. The characteristics of the specific learning disorders with a closer introduction to dyslexia and dysgraphia and hearing impairment are also included in the theoretical part of this thesis. The depiction of these terms provides better understanding of the issue of education of students with communication disorders, students who need a systematical logopedic care. The practical part deals with the survey which is processed into two casuistries according to the gained information. The main aim of the survey is to detect suitable methods of educating the students with communication disorders who need who need a systematical logopedic care. KEYWORDS: communicative disability, practical basic...