Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba a implementace kompetenčního modelu v organizaci
Záhorová, Markéta ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou kompetenčních modelů a jejich následným ukotvením v kontextu personálních činnostech hodnocení a rozvoje zaměstnanců. V teoretické části jsou nejprve diskutovány základní pojmy, kterými jsou kompetence, jejich odlišení od často zaměňovaných pojmů (jakož jsou potenciál a schopnost) a jejich možné dělení. Následně je definován kompetenční model, postup tvorby takového modelu a jeho možné podoby a struktury. Dále jsou vysvětleny principy využívání kompetenčního modelu v jednotlivých činnostech v řízení lidských zdrojů, kdy je kladen důraz zejména na procesy hodnocení a rozvíjení pracovníků díky kompetenčnímu modelu, které jsou stěžejní pro tuto diplomovou práci. Navazující praktická část začíná představením Společnosti XY a respondenta, kterým je personalista na pozici HR Generalist. Kvůli anonymitě nejsou společnost i respondent v práci přímo jmenováni. Praktická část pokračuje výzkumným šetřením, které proběhlo za pomocí kvalitativní metody rozhovoru se zmíněným respondentem a také díky analýze potřebných dokumentů Organizace XY. Na základě zjištěných dat o tvorbě a implementaci kompetenčních modelů v Organizaci XY jsou navrženy případné změny v obsahu konkrétních kompetenčních modelů pro vybrané dvě pozice Vedoucího a Asistenta pobočky a také jejich využívání v...
Trasování absolventů středních odborných škol
Nazarov, Džalal ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Pravidelné hodnocení spokojenosti absolventů se školou a kvalitou poskytovaného vzdělávání je jedním z důležitých nástrojů řízení kvality ve vzdělávání. Díky pravidelnému a cílenému trasování bývalých žáků lze odhalit nesoulad mezi vzděláním a požadavky trhu práce, ale také zjistit skutečnosti, které mohou zvýšit kvalitu školního vzdělávání a poskytnout cennou zpětnou vazbu vedení škol. Diplomová práce na téma "Trasování absolventů středních odborných škol" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány definice a základní pojmy, které s tímto tématem souvisí. Mezi ně patří například pojmy jako žák a absolvent, vzdělávací systém v ČR, klima školy a vliv školního klimatu na spokojenost žáků nebo faktory ovlivňující výběr školy. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou bývalí žáci s odstupem času spokojeni se školou, kterou vystudovali, s kvalitou vzdělání, které získali, jak hodnotí přínos získaného vzdělání pro své další studium a profesní kariéru a tato zjištění promítnout do doporučení vedení školy. K dosažení cíle práce nám mohou pomoci výzkumné otázky. V praktické části této práce byla formou kvantitativní metody provedena analýza níže uvedených faktorů na sledované střední škole. Práce dále obsahuje srovnání těchto faktorů s výsledky, které byly publikovány v...
Digitalizace a nové metody vzdělávání pracovníků
Dostálek, Radovan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a možnostmi dalšího profesního vzdělávání na pracovišti v kontextu digitalizace. Ta přináší nové možnosti rozvoje pracovníků a moderní nástroje dalšího vzdělání, které bylo v několika posledních letech ovlivněno společenskými a hospodářskými změnami - zejména pandemií covid-19. Další vzdělávání a rozvoj pracovníků v této době přirozeně umožňovaly přechod na on-line prostředí a v současné době jsou klíčovou technologií pro vzdělávání a rozvoj pracovníků. Firmy aktuálně využívají zejména hybridní nástroje, které kombinují prezenční a on-line prvky edukace a učení. Rovněž působí na rozvoj digitálních a specifických profesních kompetencí zaměstnanců. Na základě těchto teoretických východisek, která jsou zpracována v teoretické části práce, byl proveden výzkum se zaměřením na identifikaci a analýzu vzdělávacích metod na pracovištích u vybrané firmy. Cílem výzkumu bylo popsat nejčastěji využívané platformy a metody dalšího profesního vzdělávání a rozvoje pracovníků s důrazem na přístup a technickou podporu firem. Zároveň se výzkum zaměřuje na sledování vlivu pandemie covid-19 na další vzdělávání v kontextu rozvoje digitálních kompetencí u zaměstnanců firem a jejich integraci do podnikových procesů. Výzkum byl realizován kvantitativní formou a jako výzkumný nástroj...
Motivace a bariéry v dalším vzdělávání dospělých
Řeháková, Nikola ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra andragogiky a managementu vzdělávání DIPLOMOVÁ PRÁCE Motivace a bariéry v dalším vzdělávání dospělých Motivation and barriers to further adult education Bc. Nikola Řeháková Vedoucí práce: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA Studijní program: Andragogika a management vzdělávání Studijní obor: N AMGT 2024 ABSTRAKT Tato práce se zabývá motivací a bariérami v dalším vzdělávání u jednotlivých věkových kategorií dospělosti. Kategorie dospělosti vychází z vývojových období a jsou řazeny dle věku: mladá dospělost (20-29 let), střední (30-44 let) a pozdní (45-60 let). Teoretická část pojednává o dalším vzdělávání, které je součástí celoživotního učení. Dále staví na psychologii učení dospělých, v rámci níž jsou představeny poznatky ohledně vývojových období dospělosti a taktéž jsou přiblíženy dosavadní znalosti motivace a bariér ve vzdělávání dospělých. Cílem práce bylo zanalyzovat a popsat současný postoj jednotlivých kategorií dospělosti k učení, jejich motivaci a bariéry v dalším vzdělávání. Kvantitativní výzkum proběhl pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 240 respondentů, a tedy 80 jedinců v každé věkové kategorii dospělosti (mladá, střední, pozdní). V souladu s cílem práce bylo stanoveno několik výzkumných otázek, pomocí nichž bylo zjištěno,...
Optimalizace systémů hodnocení a odměňování zaměstnanců
Löfler, Adam ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá významem modelu celkové odměny v kontextu strategického odměňování a spokojenosti zaměstnanců. Vychází z předpokladu, že právě principy strategického odměňování přispívají k vyšší spokojenosti zaměstnanců. Specifikem práce je pak zaměření na model celkové odměny, který představuje integrovaný přístup k odměňování pracovníků a je považován za jeden ze strategických prvků a trendů v odměňování. Teoretická východiska práce popisují takové oblasti řízení lidských zdrojů, které mají přímý vztah k odměňování, především pak hodnocení zaměstnanců, angažovanost, motivace a v neposlední řadě konkrétní formy transakční a relační odměny. Empirická část práce sleduje vztah mezi spokojeností zaměstnanců a použitím modelu celkové odměny u specifické skupiny zaměstnanců ve společnosti XY. Pro potřeby ověření hypotéz a splnění cílů práce bylo použito především dotazníkové šetření, které doplňovaly informace vzešlé na základě analýzy vnitřních i veřejných dokumentů společnosti XY. Výsledky ukázaly, že peníze představují pro zaměstnance tu nejdůležitější odměnu, ačkoliv spíše z dlouhodobějšího hlediska. Každodenní spokojenost se ukázala být nejvíce ovlivněna pracovním prostředím. Stejně tak byla potvrzena hypotéza, která zkoumala pozitivní vztah spokojenosti a poskytování flexibilních...
Role sociální andragogiky v prevenci rizikového chování
Pásková, Veronika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí sociální andragogiky v prevenci a možném řešení rizikového chování se zaměřením na rizikové závislostní chování. Práce poskytuje čtenáři kompaktní náhled do problematiky závislostního chování, jeho rozvoje, komplikací, následků a řešení. Cílem práce je definovat nebezpečnost a škodlivost návykových látek, jejich devastující dopad na zdraví a sociální status jedince s důrazem na roli sociálního andragogiky. Teoretická část práce seznámí s problematikou závislosti jako celku, představí jednotlivé návykové látky dostupné v České republice, rozdělí je do jednotlivých kategorií, a seznámí čtenáře s historií užívání návykových látek. V kontextu sociální andragogiky seznámí s procesy socializace a resocializace, integrace a reintegrace, které hrají v prevenci a řešení závislostního chování významnou roli. Jedním z velice kvalitních prostředků, které napomáhají osobám s projevy závislostního chování s návratem do běžného sociálního prostředí, bývá i andragogická intervence. S jejím významem, cílem a jejím celým procesem bude čtenář seznámen v závěrečné kapitole teoretické části. Teoretická část se mimo jiné zabývá problematikou kriminality a delikvence, která úzce souvisí s tématem problematiky závislostního chování. V rámci této části, se práce věnuje přiblížení...
Efektivnost programů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci
Honková, Veronika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení efektivnosti programů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci. V současné době probíhají programy vzdělávání a rozvoje v organizacích v soukromém sektoru ve velké míře nesystematicky a nahodile. Bez provedené analýzy vzdělávacích a rozvojových potřeb ku prospěchu podniku a zároveň i ku prospěchu individuálních potřeb zaměstnanců, není efektivnost zaručena. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda v organizaci v soukromém sektoru probíhají programy vzdělávání a rozvoje a zhodnotit tak jejich efektivitu s ohledem na strategii organizace a osobnímu rozvoji zaměstnance. V teoretické části jsou uvedeny, jaké existují vzdělávací strategie a politika a jednotlivé přístupy k nim a jaké jsou momentální vzdělávací trendy. Je vymezeno systematické vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v organizaci včetně identifikace vzdělávacích potřeb, plánování a realizace vzdělávání pracovníků, vyhodnocování výsledků vzdělávání a samotné posuzování efektivnosti vzdělávání s příklady různých metod jejího měření. Součástí je také představení vybrané organizace a její strategie vzdělávání a rozvoje spolu s uvedením aktivit, které v ní probíhají. Praktickou částí je pomocí analýzy interních dokumentů, polostrukturovaného rozhovoru s odpovědným pracovníkem zajišťující vzdělávání a...
Aplikace edukačních a poradenských aktivit v praxi probačních úředníků
Čeňková, Sára ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na aplikaci edukačních a poradenských aktivit v praxi probačních úředníků. Na probaci je nahlíženo jako na nástroj sociální andragogiky, jejíž praktické uplatnění je možné nalézt v institucích, které se zaměřují mimo jiné na socializaci a resocializaci jedinců jako jsou například pachatelé trestných činů. Cílem práce je analyzovat a charakterizovat edukační a poradenské aktivity, které vybraní probační úředníci používají při své práci s osobami propuštěnými z výkonu trestu odnětí svobody a identifikovat bariéry pro jejich využívání. Sekundárním cílem výzkumných zjištění je určit, jaké aktivity jsou podle vybraných probačních úředníků považovány za nejúčinnější v procesu integrace těchto osob do společnosti. Teoretická část práce se zprvu zabývá vymezením konceptu restorativní justice, programy restorativní justice, specifiky tohoto konceptu v České republice a ve vybraných zahraničních zemích. Následně je popsána činnost Probační a mediační služby jako specifické organizace prosazující koncept restorativní justice v České republice a spojující dvě stěžejní složky v této oblasti, a to probaci a mediaci. Pozornost je dále věnována významu probace a jejímu využití z hlediska andragogiky. Přiblíženi jsou aktéři probace, je definován výkon funkce probačního úředníka a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.