Název:
Nerovnosti v přístupu k terciárnímu vzdělání
Překlad názvu:
Inequality in Acces to Tertiary Education
Autoři:
Koucký, Jan ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Kolář, Petr (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Celkovým cílem mé disertační práce je vytvořit teoreticky podložený, dostatečně propracovaný a nosný koncept a na jeho základě zpracovat srovnávací analýzu vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v evropských zemích. Vedle rozsáhlého studia relevantní literatury z řady zemí týkajícího se uvedeného tématu, kterému jsem se s různými přestávkami věnoval prakticky čtvrtstoletí, šlo ovšem také o to, jak pro komparaci získat potřebné zdroje údajů. Originálním způsobem jsem pro to využil databázi vzniklou spojením tří fází šetření ESS (European Sociál Survey), realizovaných v letech 2002-2007, která jsem rozšířil o další poměrně aktuální údaje ze speciálního českého šetření z let 2007/2008.The aim of the thesis is to elaborate a theoretically well grounded concept and to use it for a comparative analysis of the development of inequalities in access to tertiary education in European countries. To achieve the aim, it has been necessary not only to acquire a thorough knowledge of how the theme is dealt with in other countries but, in particular, to find relevant data needed for comparative analyses. The author - who has concerned himself with the problem for more than twenty years - has solved it in an original way by combining three stages of the European Social Survey (ESS) conducted in 2002-2007, and by supplementing it with a special Czech survey conducted in 2007/2008.