Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,852 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.15 vteřin. 

Preventivní aktivity na 2. st. ZŠ z pohledu jejich aktérů
PINDROCHOVÁ, Věra
Tato diplomová je teoreticko-empirického provedení. Tematicky se zabývá primární prevencí rizikového chování na základních školách, především na 2. stupni. Teoretická část práce je zaměřena zejména na charakteristiku rizikového chování a jeho primární prevenci. Dále popisuje vztah učitele a žáka, specifika třídního kolektivu, zásady efektivní komunikace a třídní klima. Praktická část byla zpracována pomocí dotazníkového šetření, jehož získané údaje nám měly poskytnout informace o pohledu žáků a učitelů na problematiku rizikového chování a na preventivní aktivity realizované na vybraných ZŠ ve spolupráci s externími lektory. Cílem praktické části této práce bylo prozkoumat postoje žáků a učitelů k takovéto podobě primární prevence.

Návrh metodiky BI řešení v prostředí QlikView
Judová, Eva ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kunst, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky řešení BI projektů v prostředí QlikView. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučený postup řešení reflektující slabá a silná místa při vývoji QlikView aplikací. Průvodní kapitolou do popisované problematiky je kapitola Business intelligence, vysvětlující principy, charakteristiky a důvody zavedení do společnosti. Součástí je vymezení rozdílů mezi tradičními a samoobslužnými řešeními, které slouží jako teoretické východisko pro pochopení zvyšující se atraktivnosti samoobslužných řešení a prostředí navrhované metodiky. Následující kapitola představuje společnost Qlik, jakožto lídra na trhu BI a vlastníka vedoucího produktu QlikView. Uvedeny jsou důvody jejího vzniku, následný vývoj a stávající vize pro vytvoření uceleného pohledu na prostředí, kde vznikl popisovaný produkt. Společně s kapitolou věnující se charakteristice a hlavním přednostem QlikView je tak vytvořena znalostní základna pro realizaci navrhované metodiky. Stěžejní kapitola této diplomové práce vychází z autorčiných zkušeností získaných při realizaci QlikView projektů. Navrhovaná metodika je založená na popisu jednotlivých fází, jejich činnostech, vstupech a výstupech a jejich konkrétní aplikaci v demonstračním prostředí pro oblast pohledávek výrobního podniku. Klíčovým přínosem autorky je upozornění na potenciální problémy během vývoje či poukázání na kritická místa anebo poskytnutí patřičných doporučení a přínosů navrhovaných postupů. Navrhovaná metodika může posloužit jako vhodný průvodce pro projekty samoobslužných řešení realizovaných v QlikView prostředí.

Analýza reportingu v podnikovém prostředí a jeho technologické pokrytí Microsoft BI
Lučan, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou reportingu v podnikovém prostředí a jeho technologickým pokrytím pomocí Microsoft Business Intelligence portfolia. Hlavním cílem této práce je rozbor jednotlivých nároků organizací na reporting a možnosti pokrytí těchto nároků. Tato práce může sloužit jako nástroj pro implementaci reportingu ve společnosti či jeho zefektivnění. První část je teoretická a zabývá se oblastí Business Intelligence jako prostředím pro reporting. V této části jsou definovány základní pojmy v rámci této oblasti. Další část se zabývá oblastí reportingu. Tato část obsahuje náhled do historie, definici výstupů reportingu a podrobnější klasifikaci reportingu z různých pohledů. Dále také definici uživatelů reportingu a vymezení standardního reportingu společností. V závěru této kapitoly se nachází definice přínosů reportingu pro společnosti. V hlavní části práce je provedena analýza požadavků společností na reporting. Kapitola definuje pět nejdůležitějších skupin nároků, které jsou zde podrobně popsány. Také jsou zde popsány metody, jak mají společnosti k těmto nárokům přistupovat. Poté kapitola přináší pohled na požadavky pro konkrétní report. V rámci výstupů z této kapitoly práce přináší efektivní šablonu pro sběr požadavků na konkrétní report. Poslední kapitola se zaměřuje na analýzu portfolia Microsoftu na reporting a definuje koncepci Microsoftu. Také přináší podrobné informace o reportingových produktech, které Microsoft nabízí. Zároveň dochází k analýze a mapování jednotlivých vlastností produktů na požadavky, které byly definovány v této práci.

Vytvoření modelu Enterprise Architektury podle rámce TOGAF
Čapek, Jan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je představení Enterprise Architektury a následné vytvoření modelu společnosti. Práce se primárně se zaměřuje na aplikační a procesní vrstvy podle architektonického rámce TOGAF, přičemž je rozdělena na dvě části, a to teoretickou část a praktickou část. V teoretické části je nejprve rozebrán business model. Jedná se o popsání mise, vize a hodnot společnosti, ze kterých vychází strategický rámec. Dále se business model zabývá procesy, kde je nejprve popsána metodologie mapování business procesů a také zařazení - kategorizace procesů a stupeň zralosti. Následující kapitola je věnována Enterprise Architektuře s cílem přiblížit, proč by se společnosti měly zabývat EA, výhody vytvoření abstrakce společnosti ve formě modelu EA, propojení core businessu a IT ve společnosti společně s příklady architektonických rámců. Poslední kapitola teoretické částise zaměřuje na architektonický rámec TOGAF, kde je popsán proces ADM, respektive postup, pomocí kterého je možné vytvořit model EA a implementovat změny do architektury jednotlivých vrstev v rámci TOGAFu. Současně v této kapitole jsou popsány referenční modely aplikační a procesní vrstvy, které TOGAF využívá. Praktická část navazuje na teoretickou část a to právě využitím procesu ADM za účelem vytvoření modelu EA v reálném podniku. Jedná se o dekompozici obchodního modelu od strategických cílů, které vychází z mise, vize a hodnot společnosti, až na úroveň detailního popisu klíčových procesů společnosti. V další části dochází opět k dekompozici a popsání aplikační vrstvy společnosti na úroveň jednotlivých aplikací a modulů. Poté jsou oba modely opět složeny a popsány za účelem vytvoření manažerského pohledu shora. Ve druhé části praktické práce dochází ke kritickému zhodnocení aplikační a procesní vrstvy, návrhu řešení, vytvoření plánu implementace změn a zanesení změn do architektury. Výstupem praktické části jsou zmapované procesy, modely procesní a aplikační vrstvy, matrixy přístupů a zodpovědností, popsaná strategie společnosti a model EA. Hlavním přínosem celé práce je pak zmapování společnosti právě za účelem kritického zhodnocení jejího současného stavu a návrh změn tak, aby jednotlivé části společnosti podporovaly stanovené business a strategické cíle.

Legislativa v oblasti podporovaných zdrojů
Kučerová, Veronika ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Černý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá legislativou v oblasti podporovaných a obnovitelných zdrojů energie. Na začátku práce jsou podrobně definovány obnovitelné zdroje energie jak z pohledu české legislativy, tak z pohledu odborného. Ve druhé části se práce podrobně zabývá právní úpravou týkající se obnovitelných zdrojů v Evropské unii a v České republice. Následuje přehled nástrojů podpory a právní úpravy týkající se obnovitelných zdrojů v dalších členských státech Evropské unie a aktuální stav plnění stanovených cílů týkajících se celkového podílu energie z obnovitelných zdrojů na hrubé konečné spotřebě energie, které byly stanoveny směrnicí 2009/28/ES. Na konci práce je pak nastíněno shrnutí společně s přehledem nejúspěšnějších a nejméně úspěšných států z pohledu plnění stanoveného cíle.

Depozitářské služby
Helcl, Tomáš ; Janda, Karel (vedoucí práce) ; Veselá, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá fungováním depozitářů v prostředí českého trhu a to z pohledu legislativního a praktického. Úvodní část této práce je věnována směrnicím, které tvoří harmonizovaný právní rámec a také české legislativě, která konkrétněji předepisuje chování depozitářů. Hlavní část práce se zabývá činností depozitáře tak, jak působí v podmínkách českého trhu. V této části se práce zaměřuje nejen na rozdělení trhu depozitářů, ale i na velikost inkasovaných poplatků, efektivnost regulace v reálném tržním prostředí a zejména na důležitost depozitářů na českém trhu. Závěr diplomové práce shrnuje zjištění, včetně výsledného hodnocení depozitářů. Tato diplomová práce jako první přináší ucelený pohled na činnost depozitářů a jejich důležitost pro český trh, neboť depozitáři představují subjekty, které kontrolují, zdali fondy postupují v souladu s legislativou. Depozitář dohlíží, aby nedocházelo k nelegálním praktikám a aby kvalifikovaní investoři či kolektivní investování přispěly k rozvoji kapitálového trhu, který je nezbytný pro další rozvoj celého ekonomického odvětví.

Klíčový záběr u režisérů, pracujících s vnitrozáběrovou montáží a stylizací
Ruzyak, Pavel ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; KLEPIKOV, Milan (oponent)
Práce si klade za cíl prozkoumat pojem dlouhého filmového záběru ve spojení se stylizací filmové scény. Na třech vybraných režisérech je ukázána hlouběji problematika a možnosti uměleckého vyjádření formou dlouhého záběru a stylizace. Stylizace se týká především filmové scény (mis-en-scène) a jednotlivých prvků (herectví, filmových rekvizit, filmového prostoru, zvukové složky,...). Stylizací a dlouhým záběrem se práce zabývá jak způsobem obecné analýzy, tak i zkoumáním použití v tvorbě konkrétních režisérů a v konkrétních filmech. Jako hlavní režiséry této práce jsem vybral Andreje Tarkovského. Carla Th. Dreyera a Béla Tarra a jejich tři filmy (ve stejném pořadí) - Oběť, Gertrud a Satanské tango. Vybraní režiséři a filmy jsou z mého pohledu nejlépe odpovídající příklady k pojmu stylizace a dlouhého záběru kvůli jasnému rukopisu a ucelenosti formy. Snažím se vycházet především z vlastní analýzy a reflexe nad pojmem dlouhého záběru při stylizaci na základě literatury, filmů a vlastní tvorby, využívám ovšem i přímo citáty tvůrců a pasáže z teoretických textů. Práce je svým druhem nejblíže analyticko-esejistické studii.

Hacking v kontextu uměleckého aktivismu
Svatoš, Jonáš ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; VAVREČKA, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá aspekty různých taktických nástrojů a strategií, navržených k narušení, či znemožnění přenosu informace, zejména otázkami intervence v informačních sítích. Práce se věnuje problematice tzv. hackingu, který nastiňuje i z historického kontextu mediálního aktivismu, jako i z pohledu umělecké praxe.

Zvíře u Garryho Winogranda
Tvarůžka, Václav ; DVOŘÁK, Tomáš (vedoucí práce) ; Ledvina, Josef (oponent)
Práce se zabývá představením Garryho Winogranda jakožto dokumentárního fotografa a dále pak analyzuje problém omezené možnosti pohledu, která se manifestuje právě v nemožnosti pohledu na zvíře. Práce vychází z eseje Johna Bergera "O Pohledu", který vyvozuje tuto omezenou možnost komunikace skrz nástup kapitalismu a vytržení člověka z přírody. S čímž souvisí také fenomén zoologické zahrady. Práce je tedy zasazena v tomto kontextu a dále obsahuje analýzu fotografie (jednak samotného Winogranda) ale i dalších autorů, kteří vnášejí k tématu spřízněné otázky jako je např. autenticita fotografie s motivem zvířete (Joan Fontcuberta) nebo problematika antropomorfizace (Walt Disney).

Psychologická specifika práce učitele s dětmi s PAS na základní škole speciální
Bílá, Nikola ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Teoretická část diplomové práce se nejprve zaměřuje na představení učitelské profese obecně s akcentem na repertoár činností učitelů. V jedné z kapitol jsou charakterizovány osobní předpoklady a kompetence učitele nutné k výkonu této profese. Detailně je rozpracována část věnovaná problematice poruch autistického spektra (PAS). Jádro kapitoly tvoří přehled psychologických a medicínských přístupů k tomuto tématu, diagnostická kritéria a přehled všech poruch autistického spektra. Závěrečná část je věnována možnostem vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra nejen v České republice, ale i v jiných zemích Evropy. Empirická část diplomové práce představuje výsledky kvalitativního výzkumu, zaměřeného na zhodnocení psychologických specifik práce učitele ve třídách pro děti s (PAS) v České republice z pohledu učitelů a rodičů, které byly zjišťovány na základě pozorování, interview, rozhovorů a obsahové analýzy dokumentů. KLÍČOVÁ SLOVA Učitel, pracovní kompetence, autismus, vzdělávání dětí s PAS.