Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Populační výskyt polymorfismu genu pro serotoninový transportér.
Bílá, Nikola ; Macek, Milan (vedoucí práce) ; Goetz, Petr (oponent)
Serotonin (5-hydroxytryptamin; 5-HT) je neurotransmiter centrálního a periferního nervového systému. Serotoninový transportér 5-HTT hraje důležitou roli v serotonergní transmisi a gen pro tento protein je studován ve spojení s mnoha psychiatrickými onemocněními. Polymorfizmy typu inzerce/ delece a SNP v promotorové oblasti genu a variantní počet tandemových repetic (VNTR) v oblasti intronu 2 řídí expresi 5-HTT genu. Testovali jsme tyto tři polymorfizmy transportního proteinu (SLC6A4) ve vzorku tří skupin z české populace. Jednotlivé skupiny byly vytvořeny na základě věkového rozdílu. První skupina- náhodně vybraní staří lidé ve věku nad 75 let v rovnoměrném zastoupení obou pohlaví. Druhá skupina- lidé středního věku s rovnoměrným zastoupením obou pohlaví. A třetí skupina tvořená novorozenci. Studované oblasti byly naamplifikovány pomocí PCR a délkově rozlišeny pomocí 2% agarózového gelu nebo pomocí kapilární elektroforézy. SNP v intronu 2 byl detekován pomocí RFLP metody použitím restrikčního enzymu MspI. Tato analýza prokázala vyšší přítomnost L alely délkového polymorfizmu u starých lidí v porovnání s kontrolami. To můžeme považovat za důsledek protektivního charakteru L alely, která je spojována s nižší náchylností k bipolární afektivní poruše, depresím, závislosti na alkoholu či neuroticismu.
Populační výskyt polymorfismu genu pro serotoninový transportér.
Bílá, Nikola ; Macek, Milan (vedoucí práce) ; Goetz, Petr (oponent)
Serotonin (5-hydroxytryptamin; 5-HT) je neurotransmiter centrálního a periferního nervového systému. Serotoninový transportér 5-HTT hraje důležitou roli v serotonergní transmisi a gen pro tento protein je studován ve spojení s mnoha psychiatrickými onemocněními. Polymorfizmy typu inzerce/ delece a SNP v promotorové oblasti genu a variantní počet tandemových repetic (VNTR) v oblasti intronu 2 řídí expresi 5-HTT genu. Testovali jsme tyto tři polymorfizmy transportního proteinu (SLC6A4) ve vzorku tří skupin z české populace. Jednotlivé skupiny byly vytvořeny na základě věkového rozdílu. První skupina- náhodně vybraní staří lidé ve věku nad 75 let v rovnoměrném zastoupení obou pohlaví. Druhá skupina- lidé středního věku s rovnoměrným zastoupením obou pohlaví. A třetí skupina tvořená novorozenci. Studované oblasti byly naamplifikovány pomocí PCR a délkově rozlišeny pomocí 2% agarózového gelu nebo pomocí kapilární elektroforézy. SNP v intronu 2 byl detekován pomocí RFLP metody použitím restrikčního enzymu MspI. Tato analýza prokázala vyšší přítomnost L alely délkového polymorfizmu u starých lidí v porovnání s kontrolami. To můžeme považovat za důsledek protektivního charakteru L alely, která je spojována s nižší náchylností k bipolární afektivní poruše, depresím, závislosti na alkoholu či neuroticismu.
Psychologická specifika práce učitele s dětmi s PAS na základní škole speciální
Bílá, Nikola ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Teoretická část diplomové práce se nejprve zaměřuje na představení učitelské profese obecně s akcentem na repertoár činností učitelů. V jedné z kapitol jsou charakterizovány osobní předpoklady a kompetence učitele nutné k výkonu této profese. Detailně je rozpracována část věnovaná problematice poruch autistického spektra (PAS). Jádro kapitoly tvoří přehled psychologických a medicínských přístupů k tomuto tématu, diagnostická kritéria a přehled všech poruch autistického spektra. Závěrečná část je věnována možnostem vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra nejen v České republice, ale i v jiných zemích Evropy. Empirická část diplomové práce představuje výsledky kvalitativního výzkumu, zaměřeného na zhodnocení psychologických specifik práce učitele ve třídách pro děti s (PAS) v České republice z pohledu učitelů a rodičů, které byly zjišťovány na základě pozorování, interview, rozhovorů a obsahové analýzy dokumentů. KLÍČOVÁ SLOVA Učitel, pracovní kompetence, autismus, vzdělávání dětí s PAS.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.