Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Formy syndromu CAN - přehledová práce
MARTÍNEK, Daniel
Předkládaná bakalářská práce je sepsána formou přehledové studie. Hlavním cílem je shrnout dostupné vědecké studie, výzkumy a informace z literatury jak české, tak anglické, od roku 1992 až do roku 2021, týkající se syndromu CAN. Do obsahu jsou začleněny práce z domácí i zahraniční literatury. Vědecké studie pocházejí z vědecké databáze Scopus, Research gate a JSTOR. Odborné články byly získány prostřednictvím Google Scholar. Z knižní literatury jsou použity zdroje, které byly dostupné v českém či anglickém jazyce. Ukázalo se, že v zahraničí je v této oblasti mnoho studií a odborných textů a až na malé odchylky se ve svém obsahu shodují s těmi českými. Na základě prostudované literatury jsou vymezeny nejběžnější formy syndromu CAN, kterými se zabývá první polovina práce. V odborných článcích byly obsaženy následky těchto forem CAN syndromu, známky jak tyto formy syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte rozpoznat, a také popis jejich nejrůznějších podob. Hlavním problémem u CAN syndromu se vedle fyzických poranění ukázala nejistá vazba na rodiče, která pak děti ovlivňuje po celý život. Dále odborná literatura popisuje formy syndromu CAN, které pojmenovává jako zvláštní a jako nové. Ty jsou zapracovány v práci následně po třech formách syndromu, které byly v některé literatuře označeny jako klasické. V první častí teoretické práce jsou taktéž zpracovány statistické údaje, které zdroje obsahovaly. Ty ukázaly, že tento syndrom je poměrně velkým problémem jak v zahraničí, tak i v České republice. Další oblastí, která se v literatuře objevuje je terapie CAN syndromu a výčet zařízení, která se řešení této problematiky věnují. Závěry této práce mohou posloužit jako podklady pro osvětu v oblasti CAN syndromu, který je, jak dokládají uveřejněné studie, závažným problémem jak u nás, tak ve světě.
Informovanost o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte v kontextu kampaně Me too
KOSTELECKÁ, Adéla
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte. Cílem práce je zjistit informovanost studentů gymnázií o tomto problému. Práce seznamuje se základními pojmy týkajícími se syndromu CAN, zmiňuje možnosti prevence, formy syndromu CAN a jeho následky. Dále jsou zde uvedeny vybrané instituce, které se tímto syndromem zabývají. Praktická část se zaměřuje na zjištění informovanosti studentů gymnázií o syndromu CAN a kampani #MeToo. V praktické části je využito kvantitativního výzkumu. V závěrečné části jsou shrnuty poznatky, které byly zjištěny pomocí dotazníkového šetření.
Užívání léků s návykovým potenciálem v České republice
Brožková, Lenka ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Rolová, Gabriela (oponent)
Východiska: Užívání psychoaktivních léků ČR není dostatečně zmapováno Cíle: prevalenci užívání P souvislost mezi opakovaným užíváním , DS a následnou adiktologickou péčí armakoepidemiologická studie vycházející z dat o preskripci a vykázaných adiktologických výkonech ě é pojišťovn Škoda (ZPŠ) za období - Výzkumný soubor ojištěnci ZPŠ 146 177; muži n 71 013; ženy n reprezentováni přibližně 340 000 zdravotními záznamy. Pro identifikaci DS byly analyzovány překryvy v preskripci od více poskytovatelů zdravotních služeb. mezi opakovaným užíváním PAL a adiktologickou péčí byl zjišťován analýzou lékové historie pojištěnců, u kterých došlo k některému z adiktologických výkonů. Výsledk Více než polovina pojištěnců užívajících opioidní analgetik užívala ve stejném roce léky ze skupiny anxiolytik. Nejvyšší podíl pojištěnců s identifikovaným byl mezi uživateli cií (3,37 %). U opioidních analgetik a benzodiazepinů byly poměry podobné (OA 2,37 %). Počet duplicitních preskripcí byl nejvyšší u benzodiazepinů (5,65). Signifikantní vztah mezi užíváním P péčí pouze u stimulancií (OR - - - Závěr: Tato studie přináší nové poznatky o užívání psychoaktivních léků a v ČR. Zjištění lze využít é rozhodování o zdravotní péči. alší výzkum založený n žádoucí
Bezpečné prostředí ve sportu
Cvachová, Adéla ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Buriánková, Jitka (oponent)
Diplomová práce Bezpečné prostředí ve sportu shrnuje vědecké teoretické poznatky s odkazy na další odbornou literaturu a předkládá návrh struktury didaktického materiálu, který může být odrazovým můstkem pro zvyšování povědomí a rozvoj vzdělávání v oblasti bezpečného sportovního prostředí v České republice. Vlastní text práce je rozdělen na dvě části, teoretickou a praktickou. První, teoretická část vymezuje pojem bezpečné sportovní prostředí shrnutím odborných pojmů a vědeckých poznatků s využitím metod analýzy, syntézy, komparace a kompilace. Pro zasazení do kontextu a zhodnocení stavu českého sportovního prostředí jsou tyto pojmy a poznatky doplněny informacemi z dostupných českých mediálních kauz. Navazující praktická část práce předkládá návrh struktury didaktického materiálu odrážející současný stav a potřeby českého sportovního prostředí. Jeho součástí jsou kromě zestručněných vědeckých teoretických poznatků také praktické návrhy prevence a možné postupy řešení konkrétních příkladů situací překračující hranice bezpečného sportovního prostředí. Klíčová slova: prevence, obtěžování, zneužívání, nenáhodné násilí, didaktický materiál, vzdělávání, mládež
Specifika dospívání dětí s Downovým syndromem z pohledu rodičů
Tučková, Věra ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Název práce: Specifika dospívání dětí s Downovým syndromem z pohledu rodičů Anotace Bakalářská práce Specifika dospívání dětí s Downovým syndromem z pohledu rodičů se podrobně zabývá vymezením pojmu Downův syndrom, jeho vznikem a formami. Především pak specifickým chováním dětí s Downovým syndromem v období dospívání. V práci je zmíněna také problematika sexuálního zneužívání dětí s mentálním postižením, tedy i dětí s Downovým syndromem, a osamostatňování dětí. V praktické části jsou uvedeny obavy matek pečujících o dítě s Downovým syndromem, jak s věkem dítěte tyto obavy vzrůstají.
Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.