Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gemini
Kartal, Emina ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je inkluzivní architektura. Cílem práce je návrh internátu a rekonstrukce Střední školy Gemini na Sídlišti Lesná v Brně spolu s úpravou okolí školy. Střední škola plánuje navýšení své dosavadní kapacity a usiluje o inkluzivní vzdělávání, což je zohledněno v novém návrhu. Současné podmínky jsou již nevyhovující. V minulosti bylo vedení školy omezeno dostupnými možnostmi a přijalo budovu s dispozicí mateřské školy spolu se zahradou. Škola tak funguje na omezené ploše nebo ve stísněných prostorách. Cílem je zajistit kvalitní a vzdělávání pro všechny bez rozdílu. Vzdělání, které budou mít studenti spojené s příjemným pobytem, ve vzdušných prostorách ve škole či školní zahradě, popřípadě v nové budově internátu. Součástí návrhu je i udržitelný přístup v oblasti navrhování, který zajistí investorovi menší náklady spojené s provozem budovy, která funguje jako školská instituce.
Vliv nekoedukovaných turistických oddílu na vytváření identity jejich členů - případová studie
Švorcová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem nekoedukovaných turistických oddílů na vytváření identity jejich členů. Cílem práce je odhalit, jaký vliv má na děti jejich členství v nekoedukovaném turistickém oddíle. Jak tato volnočasová aktivita ovlivňuje jejich identitu a také jaký má dopad na vývoj dětí. Teoretická část práce je věnována socializaci, sociálnímu prostředí, genderu, genderové socializaci a genderovým stereotypům. Dále vlivu vrstevníků a vrstevnických skupin na socializaci dětí a problematice správného využití volného času. Pro účely práce byly provedeny polostrukturované rozhovory se všemi stranami, které se podílejí na fungování těchto oddílů, tedy vedoucími, instruktory, rodiči a samozřejmě též současnými i bývalými členy a členkami oddílů. Pro porovnání některých výpovědí, byl proveden rozhovor s vedoucí oddílu, který funguje velmi podobně, ale je nekoedukovaný. Výsledky ukázaly, že nekoedukované oddíly jsou pro děti přínosem, neboť díky nim mají příležitost, dostat se k činnostem, které v běžné společnosti většinou zastávají příslušníci opačného pohlaví. To vše navíc bez zatížení genderově motivovanými společenskými předsudky. Velký vliv na chod oddílu, charakter provozovaných činností a potažmo i na vývoj dětí a formování jejich identity má smýšlení a přístup vedoucích. V...
Srovnání pedagogického a provozního procesu hokejového klubu v Kanadě a ČR
Krpálek, Petr ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent)
Název práce: Srovnání pedagogického a provozního procesu v týmech ledního hokeje v České republice a kanadské provincii Quebec Cíl Práce: Cílem diplomové práce je porovnat český hokejový systém se systémem kanadským, a to zejména s provincií Quebec a městem Montreal z hlediska pedagogického a provozního procesu. Dalším záměrem je určitým způsobem vyvrátit mnohé kritiky a negativní názory, které se týkají zejména výchovy hráčů a podmínek pro výchovu v České republice. Klíčová slova: Lední hokej, Česká Republika, Kanada, Quebec, výchova mládeže
Vliv nekoedukovaných turistických oddílu na vytváření identity jejich členů - případová studie
Švorcová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem nekoedukovaných turistických oddílů na vytváření identity jejich členů. Cílem práce je odhalit, jaký vliv má na děti jejich členství v nekoedukovaném turistickém oddíle. Jak tato volnočasová aktivita ovlivňuje jejich identitu a také jaký má dopad na vývoj dětí. Teoretická část práce je věnována socializaci, sociálnímu prostředí, genderu, genderové socializaci a genderovým stereotypům. Dále vlivu vrstevníků a vrstevnických skupin na socializaci dětí a problematice správného využití volného času. Pro účely práce byly provedeny polostrukturované rozhovory se všemi stranami, které se podílejí na fungování těchto oddílů, tedy vedoucími, instruktory, rodiči a samozřejmě též současnými i bývalými členy a členkami oddílů. Pro porovnání některých výpovědí, byl proveden rozhovor s vedoucí oddílu, který funguje velmi podobně, ale je nekoedukovaný. Výsledky ukázaly, že nekoedukované oddíly jsou pro děti přínosem, neboť díky nim mají příležitost, dostat se k činnostem, které v běžné společnosti většinou zastávají příslušníci opačného pohlaví. To vše navíc bez zatížení genderově motivovanými společenskými předsudky. Velký vliv na chod oddílu, charakter provozovaných činností a potažmo i na vývoj dětí a formování jejich identity má smýšlení a přístup vedoucích. V...
Analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání
Břízová, Monika ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání. Těžiště práce spočívá v analýze vzdělávacího systému z hlediska struktury a kurikulárních dokumentů a analýzy koncepce komunitního vzdělávání. Velký důraz je zde kladen na propojení komunitního vzdělávání se školou. Práce je doplněna o obsahovou analýzu školsko-politických a kurikulárních dokumentů, které tvoří základní teoretický rámec pro praxi a jsou inspirací k vytvoření podobných dokumentů v České republice. Provedená obsahová analýza shrnuje teoretické informace a poukazuje na význam komunitního plánování a spolupráce v komunitním vzdělávání. Výsledky této práce umožňují rozšířit oblast české srovnávací pedagogiky a přispět do debaty o podobě komunitního vzdělávání v České republice.
Volnočasové aktivity jako prevence sociálně-patologických jevů. Výchova mladých včelařů
Dragounová, Monika ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Úkolem a zároveň návodem této bakalářské práce je ukázat a přiblížit dlouhodobé a krásné řemeslo, jakým je včelařství. Od historie, přes vývoj samotného spolku, až po současnost. Před založením našeho včelařského kroužku mládeže jsem navštívila několik základních organizací včelařů ve Slaném, v Libušíně, na Kladně a zjistila jsem, že v mnoha základních organizacích je více jak polovina včelařů starších šedesáti let. V dnešním světě techniky a odcizování se přírodě, je potřeba hlavně dětem ukázat, jak důležitý, krásný ale i závazný je chov včel. Tento chov se zachoval po dlouhá tisíciletí a je potřeba, aby tomu zůstalo i nadále. Výchova mladé generace je budoucnost nás všech. Včelařství je jeden z mála oborů lidské činnosti, který napomáhá životnímu prostředí. Včela a krajina, to neodmyslitelně patří k sobě. Svou činností se aktivně podílí na zachování rozmanitosti zeleně pro další generace. Klíčová slova: mládež, příroda, život, včelařský kroužek, důležitost včel pro přírodu, vzdělávání mládeže, práce včelaře, kroniky
Hledání smyslu života v oblasti práce u učňovské mládeže
PAREISOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hledáním smyslu života učňovské mládeže ve vztahu k práci. Zjišťuji perspektivy dnešních mladých lidí v porovnání s perspektivami učňovské mládeže za Baťova systému v období první republiky. Práce má tři hlavní části. V první je podán problém smyslu života obecně {--} z hlediska filosofického, psychologického a dále pak s pohledem na adolescenci z hlediska sociologického. Druhá část rozebírá práci a její smysl pro člověka. Třetí část vyplňuje výchova mládeže a stav učňovského školství dnes ve srovnání s Baťovou mládeží a výsledky dotazníku dnešních učňů na uvedené téma. Závěr pak shrnuje všechny uvedené poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.