Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předvolební strategie kandidátů v prezidentských volbách 2023 v České republice
Mariašová, Linda ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Drašar, Michael (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou strategií předvolebních kampaní kandidátů v prezidentských volbách v České republice v roce 2023. Kampaně tří nejúspěšnějších kandidátů - Andreje Babiše, Danuše Nerudové a Petra Pavla - byly podrobeny tematické analýze, která byla založena na analýze mediálních výstupů a příspěvků na sociálních sítích kandidátů. Cílem práce bylo identifikovat použité strategie v období před prvním kolem voleb na základě typologie Dariusze Skrzypińského. Typologie definuje čtyři typy strategie - utvrzování, rozšiřování, neutralizaci a obracení. Zkoumané období bylo stanoveno od 01.10.2022 do 12.01.2023. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy potřebné k pochopení problematiky a podrobně představena výchozí typologie strategií. Metodologická část podrobně popisuje metody využité k provedení analýzy se zaměřením na sběr a následnou analýzu dat. Závěry práce mohou sloužit jako výchozí bod k dalšímu zkoumání strategií kandidátů v prezidentských kampaních či předvolebních kampaní obecně, zejména pak v rámci propojení využití strategií s konečnými výsledky voleb.
Komparace negativní politické reklamy na sociálních sítích v USA a VB s ohledem na ochranu voliče
LaGrange, Vanessa ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Práce se věnuje problematice negativních politických kampaní na sociálních sítích ve Spojených státech a Velké Británii. Zaměřuje se také na zmapování současné legislativní situace v obou zemích, týkající se regulace politické reklamy v online prostředí a ochrany voliče. Prostřednictvím dvou případových studií kampaní na sociální síti Facebook autorka blíže zkoumala negativní sdělení Konzervativní strany v parlamentních volbách ve VB z roku 2019 a negativní sdělení Donalda Trumpa v prezidentských volbách v USA z roku 2020. V praktické části autorka porovnala užití negativní politické reklamy v obou zkoumaných zemích a představila nedostatky legislativy regulující politickou reklamu, které se v daných volebních kampaních projevily.
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Negativní kampaň v českých senátních volbách 2020. Případová studie Jana Groise
Batala, Vít ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku negativní kampaně v senátních volbách v České republice. V teoretické části autor popisuje základní termíny politické komunikace, politického marketingu a negativní volební kampaně. V následující části se práce zabývá specifiky senátních voleb obecně ani na úrovni České republiky. Nezapomíná ani na legislativní ukotvení negativní kampaně v českém právu. V metodologické části představuje zvolenou formu kvantitativního výzkumu - případovou studii. Sběr dat využívá dotazníkové šetření. V této části práce je definována hlavní výzkumná i vedlejší výzkumné otázky, které mají za cíl vysvětlit neúspěch vedené kampaně. Explorativní část se nejprve věnuje popisu volebního obvodu ze sociodemografických údajů. Následně popisuje hlavní programové priority kandidátů. Zvláštní pozornost se pak upíná na kampaň Jana Groise, tedy kandidáta, který před druhým kolem použil praktiky negativní kampaně. V poslední části autor analyzuje data z dotazníkové šetření a odpovídá na výzkumné otázky. Z výzkumu plyne, že negativní kampaň nenaplnila svá očekávání a obrátila se proti jejímu realizátorovi.
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Volební kampaně v malých obcích? Případová studie Jemnického mikroregionu
Chvátal, David ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá volebními kampaněmi v malých obcích v kontextu České republiky, respektive devíti obcemi Jemnického mikroregionu, které byly vybrány jako výzkumný vzorek. Práce se zaměřuje zejména na analýzu toho, zda je možné se s volebními kampaněmi v těchto municipalitách vůbec setkat, případně jakou podobu a charakter takové kampaně mají. Předmětem výzkumu je také otázka, zda se s určitou formou volební kampaně můžeme setkat v těch malých obcích, kde se vedou spory o podobu rozvoje obce. Tato kvalitativní případová studie využívá především deduktivní metodologický postup, kdy jsou nejprve představeny základní teoretické přístupy a koncepty ke zkoumané problematice, od nichž je postupováno ke konkrétním cílům, které souvisejí s výzkumem kampaní v českém komunálním prostředí. Analytická část práce se pak výrazně opírá o vlastní šetření ve vybraných obcích zmiňovaného mikroregionu, kdy jsou ke sběru dat primárně využity polostrukturované rozhovory s úspěšnými a neúspěšnými kandidáty z komunálních voleb proběhnuvších v loňském roce, tj. v roce 2018. Dále byla například využita analýza úředních, veřejných a virtuálních dokumentů, webové stránky obcí nebo články z novin a obecních zpravodajů. Závěrečná část práce pak jednak shrnuje dílčí zjištění z jednotlivých zkoumaných obcí,...
Role politických lídrů v parlamentních volbách 2017
Štosová, Tereza ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
(Abstrakt) Tato práce se zabývá zkoumáním vlivu politického leadershipu na komunikaci šesti politických aktérů v období vrcholné volební kampaně. Jedná se o politiky, kteří kandidovali ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017, vybrané na základě jejich volebních výsledků. Cíl práce byl zodpovědět výzkumné otázky, jestli tito kandidáti vykazují prvky leadershipu a jestli ano jaké, a z toho následně vyvodit jaký má politický leadership ve volbách vliv. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část poskytuje základ pro pochopení dané tématiky. Následující metodologická část seznamuje s použitými výzkumnými metodami. Poslední praktická část je uvedena charakteristikou zkoumaných subjektů pro přiblížení kontextu, jelikož část, která se zaměřuje na zkoumání a popis komunikace těchto politických aktérů je časově omezena. Výzkum je pojat jako případová studie, která se řadí mezi kvalitativní metody.
Fungování médií při volebních kampaních v Československu v letech 1946 a 1990
Pařízková, Nikola ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Práce zkoumá volební kampaně v médiích u zakladatelských voleb v Československu v letech 1946 a 1990. Tyto volby spojuje jejich charakter prvních voleb nového režimu. Práce si tak klade si za cíl porozumět fungování médií v daných obdobích, a to na základě pochopení historických souvislostí, nastínění podoby mediálního systému v souvislosti s přechodem režimu a analýzou konkrétních projevů v předvolebních kampaních. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy zkoumá stranické deníky relevantních stranických subjektů daných let - Rudé právo Komunistické strany Československa a Svobodné slovo Československé strany (národně) socialistické. V kampaních obou let se do značné míry promítají dynamické procesy spjaté s obdobím přechodu. V roce 1946 je podoba kampaní determinována již přítomným velmi silným postavením Komunistické strany. Ta, ač byl mediální systém osvobozený od praktik Protektorátu Čechy a Morava, měla víceméně pod kontrolou jeho fungování. V roce 1990 naopak sledujeme v naprosto svobodném a již do určité míry ukotveném prostředí kampaně apelující na stvrzení demokracie. V těch se promítá kontroverzní postavení KSČ - ve Svobodném slovu požadavkem na její odstranění ze stranického spektra, v případě Rudého práva pak bojem za její zachování.
Možnosti a souvislosti působení volebních kampaní na veřejné mínění: sociologická analýza prezidentských voleb v České republice 2013
Illmannová, Anne ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi volebních kampaní a jejich působností na veřejné mínění u příležitosti první přímé volby prezidenta České republiky. V práci je představen systém veřejnosti - politiky - médií, v jehož rámci k ovlivnění dochází a pomocí kterého se pokusím nalézt odpověď na otázku, jak efektivně lze volebními kampaněmi ovlivnit volební rozhodnutí. Proběhnuvší volební kampaně byly jedinečné v mnoha ohledech - vyvolaly zatím nevídanou odezvu jak od veřejnosti, tak médií, která se blížila volebnímu chování ve Spojených státech amerických, jejichž prezidentské kampaně jsou mnohými považované za vzorové. Teoretické zakotvení poslouží k analýze volební kampaně Karla Schwarzenberga, který svou online kampaní dosáhl výsledků, které zaskočily mnohé výzkumné agentury měřící volební preference, a ukázal, čeho všeho je schopný volební tým, má-li za sebou širokou podporu z řad veřejnosti. Dále uvedu hodnocení volební kampaně K. Schwarzenberga odborníky z řad politologů, sociologů a jiných profesí. Klíčová slova: Veřejnost, veřejné mínění, možnosti ovlivnění veřejného mínění, masmédia, volební kampaně, americké volební kampaně, volební kampaň K. Schwarzenberga

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.