Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíl úrovně pohybových schopností žáků v závislosti na typu navštěvované školy
Závěrková, Eliška ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat pohybové schopnosti žáků devátých tříd základních škol a stejně starých žáků víceletých gymnázií. K zjištění úrovně pohybových schopností byla použita testová baterie UNIFITTEST 6-60. Dílčími cíli práce je porovnat získané výsledky s populačními normami, porovnat somatický stav obou výzkumných souborů a porovnat pohybové schopnosti s ohledem na pohlaví. Tato práce je členěna na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické práci se nejdříve věnujeme definici, dělení a popisu pohybových schopností, poté je uvedena historie a skladba testového profilu UNIFITTEST 6-60. Dále jsou v teoretické části věnovány kapitoly věkovým zákonitostem mládeže ve věku 14-15 let, rozdílům v RVP a ŠVP a v neposlední řadě rešerši dostupné literatury. Výzkumná část je věnována samotnému průběhu měření, popisu výzkumných souborů a analýze výsledků. Závěr práce obsahuje diskuzi a vyhodnocení získaných dat. Výsledky této práce potvrdily hypotézu, že studenti víceletých gymnázií dosahují lepších pohybových schopností, než žáci základních škol. Rozdíly však nedosahují velmi významných hodnot.
Diferenciace žáků na úrovni druhého stupně ZŠ
Brunerová, Senta ; Sládek, Jan (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Práce se zabývá problematikou diferenciace žáků na úrovni druhého stupně základních škol zejména ve vztahu ke spravedlivému a rovnému přístupu ke vzdělání. Zaměřuje se na historii organizace školství na úrovni druhého stupně povinné školní docházky. Dále pak přináší souhrn současných výzkumů vztahujících se k této problematice v České republice. V empirické části pak prezentuje vlastní kvalitativní výzkum, 11 rozhovorů s učiteli na základních školách. Cílem výzkumu je odpovědět zejména na to, jak nahlíží učitelé základních škol na existenci víceletých gymnázií. Zda má odchod části žáků vliv na další vzdělávání na základní škole a jaké děti odcházejí studovat na víceletá gymnázia.
Muzikálový projekt jako prostředek seberealizace nadaných gymnaziálních studentů
Borůvková, Markéta
Disertační práce se zabývá možnostmi, způsoby a formami sebeuplatnění nadaných gymnaziálních studentů v rámci realizace muzikálového projektu na víceletém gymnáziu (konkrétně se jedná o nastudování muzikálového díla Evita realizované na Matičním gymnáziu Ostrava, p.o.). Práce zjišťuje, zda muzikálový projekt vedený v tomto školním prostředí je vhodným prostředkem pro seberealizaci nadaných gymnaziálních studentů, a dále stanovuje, jakým způsobem se seberealizace těchto subjektů uskutečňuje, kterých oblastí se týká a v neposlední řadě, co představuje u takto nadaných studentů motivační a iniciační stimuly pro činnost v rámci projektu a aktivní spolupráci na něm. V teoretické části vychází text z vymezení základní terminologie vtahující se k problematice nadání, jeho typologie a specifikace výuky a výchovy nadaných jedinců. Text se dále zaměřuje na potenciál muzikálu jako žánru a shrnuje předpoklady, pro které se muzikál jako syntetická forma integrující několik uměleckých složek může stát vhodným materiálem k projektovému způsobu výuky v prostředí školy. Výzkumná část disertační práce postavená na originálním exploračním šetření vychází z realizace konkrétního muzikálového díla provedeného v rámci projektové výuky na víceletém gymnáziu. V první fázi šetření provádí a zpracovává nominaci jedinců...
Organická chemie a názvosloví organické chemie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií
Bláhová, Jana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
BLÁHOVÁ, J.. Organická chemie a názvosloví organické chemie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií. Praha: PřF UK, 2019. Klíčová slova: organická chemie, základní škola, víceleté gymnázium, rešerše učebnic, kurikulární dokumenty, stratifikovaný výběr, organické názvosloví, didaktická hra Abstrakt Bakalářská práce se zabývá otázkou výuky organické chemie na základních školách a příslušných ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je provést rozbor oblasti organické chemie ve školních vzdělávacích programech a učebnicích chemie. Reprezentativní vzorek školních vzdělávacích programů byl zvolen metodou stratifikovaného výběru. K rozborům byly použity metody pedagogického šetření, jejichž výsledky byly vyhodnoceny a diskutovány. Na základě zjištěných skutečností byla na závěr navržena didaktická hra s tematikou organického názvosloví. Hlavním zjištěním této práce jsou určité disproporce a nesrovnalosti mezi rámcovým vzdělávacím programem a školními vzdělávacími programy v oblasti organické chemie.
Muzikálový projekt jako prostředek seberealizace nadaných gymnaziálních studentů
Borůvková, Markéta
Disertační práce se zabývá možnostmi, způsoby a formami sebeuplatnění nadaných gymnaziálních studentů v rámci realizace muzikálového projektu na víceletém gymnáziu (konkrétně se jedná o nastudování muzikálového díla Evita realizované na Matičním gymnáziu Ostrava, p.o.). Práce zjišťuje, zda muzikálový projekt vedený v tomto školním prostředí je vhodným prostředkem pro seberealizaci nadaných gymnaziálních studentů, a dále stanovuje, jakým způsobem se seberealizace těchto subjektů uskutečňuje, kterých oblastí se týká a v neposlední řadě, co představuje u takto nadaných studentů motivační a iniciační stimuly pro činnost v rámci projektu a aktivní spolupráci na něm. V teoretické části vychází text z vymezení základní terminologie vtahující se k problematice nadání, jeho typologie a specifikace výuky a výchovy nadaných jedinců. Text se dále zaměřuje na potenciál muzikálu jako žánru a shrnuje předpoklady, pro které se muzikál jako syntetická forma integrující několik uměleckých složek může stát vhodným materiálem k projektovému způsobu výuky v prostředí školy. Výzkumná část disertační práce postavená na originálním exploračním šetření vychází z realizace konkrétního muzikálového díla provedeného v rámci projektové výuky na víceletém gymnáziu. V první fázi šetření provádí a zpracovává nominaci jedinců...
Házená v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol a víceletých gymnáziích
Kadlecová, Klára ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název práce: Házená v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol a víceletých gymnáziích Autor práce: Klára Kadlecová Katedra: Katedra tělesné výchovy a sportu Vedoucí diplomové práce: PaedDr. Ladislav pokorný, Katedra pedagogické fakulty a sportu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovi v Praze, M. D. Rettigové 4, 116 39 Praha 1 e-mail vedoucího práce: pok.lad@email.cz Abstrakt: Tato práce se zabývá problematikou výuky házené na 2. stupni základních škol a víceletých gymnáziích v kraji Vysočina. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována pojetí výuky házené v rámci RVP, dále psychosomatickým zvláštnostem pubescentů, školní tělesné výchově a didaktice házené. Praktická část práce je zaměřena na interpretaci výsledků na základě zpracovaných dotazníků, které se zabývaly zejména formou výuky házené a materiálními a prostorovými možnostmi učitelů v kraji Vysočina. Praktická část dále obsahuje navrhnutý model výuky házené spolu s výsledky úvodního a závěrečného testováním žáků. Klíčová slova: házená, výuka, základní škola, víceleté gymnázium, tělesná výchova
Diferenciace žáků na úrovni druhého stupně ZŠ
Brunerová, Senta ; Sládek, Jan (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Práce se zabývá problematikou diferenciace žáků na úrovni druhého stupně základních škol zejména ve vztahu ke spravedlivému a rovnému přístupu ke vzdělání. Zaměřuje se na historii organizace školství na úrovni druhého stupně povinné školní docházky. Dále pak přináší souhrn současných výzkumů vztahujících se k této problematice v České republice. V empirické části pak prezentuje vlastní kvalitativní výzkum, 11 rozhovorů s učiteli na základních školách. Cílem výzkumu je odpovědět zejména na to, jak nahlíží učitelé základních škol na existenci víceletých gymnázií. Zda má odchod části žáků vliv na další vzdělávání na základní škole a jaké děti odcházejí studovat na víceletá gymnázia.
Průzkum zájmu o neživou přírodu u studentů ZŠ a SŠ na Chrudimsku
PEŠKOVÁ, Šárka
Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je průzkum zájmu o neživou přírodu u respondentů z 5 základních škol a 3 víceletých gymnázií na Chrudimsku. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část, kde část teoretická je věnována metodologii výzkumu, motivaci a zájmové činnosti a popisu základních faktorů ovlivňující zájem žáků o neživou přírodu. Praktická část je věnována popisu vlastního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření mezi žáky a strukturovaných rozhovorů s učiteli a jeho vyhodnocení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 134 respondentů. Řízený strukturovaný rozhovor byl veden se čtyřmi vyučujícími. Výsledky výzkumu ukazují, že geologická témata, resp. neživá příroda, nepatří mezi oblíbené učivo u žáků základních škol a víceletých gymnázií. Rozdíly ve výsledcích mezi děvčaty a chlapci jsou nepatrné, stejně jako rozdíly mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií. Neoblíbenost geologických věd je způsobena především nedostatečnou pouze jednohodinovou týdenní dotací předmětu, při které je nutné probrat a vysvětlit velké množství nového učiva a nových pojmů a následně nezbývá čas na žáky oblíbené praktické ukázky ve výuce nebo exkurze do terénu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.