| |
|
Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace
Dokoupil, Petr ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních animovaných sekvencí s vysokou mírou kontroly nad prováděním animací. Hlavní animační technika použitá v enginu je skeletální animace a některé její varianty jsou již v základu obsaženy, nicméně ve všech fázích vývoje byly brány v potaz i ostatní animační techniky a výsledná architektura není přímo závislá na žádné z nich.
|
|
Pokročilá animace postav
Matýšek, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato práce popisuje moderní techniky animací postav v reálném čase a jejich praktickou implementaci v jazyce C++ s použitím knihoven DirectX a PhysX. První část textu se zabývá výkladem vybraných způsobů animace a je zaměřena především na techniky animace pomocí klíčových snímků, skeletální animaci, metodu morfing a ragdoll simulaci. Následuje popis použitých knihoven DirectX a PhysX a popis metody snímání pohybu postav s využitím softwaru iPi Desktop Motion Capture. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní způsoby implementace popsaných animačních technik.
|
|
Generating Animations with Neural Networks
Dráber, Filip ; Kohút, Jan (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
While motion capture serves as a mean for animators to circumvent some of the most arduous aspects of creating realistic animation, there is still a lot of work hiding in annotating and structuring the data. I solve this problem by designing a neural network which can be trained on a motion capture data file to reproduce human locomotion visualized in an application which allows for the user to control the character's direction. I also subject various methods of training an autoregressive model to experiments and find which method trades training times for performance the best. Additionally, I remark how the addition of certain control features to frame-by-frame generations impacts the use of recurrent neural networks for this task.
|
|
Aktivní protéza dolní končetiny
Bulva, Ondřej ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Balogh, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studiem aktuálního stavu vývoje aktivních protéz dolní končetiny a věnuje se zejména vlastnímu návrhu aktivní protézy. Úvod práce se věnuje anatomii dolní končetiny a stručně popisuje cyklus chůze. V dalších kapitolách jsou shrnuty amputační techniky v oblasti dolní končetiny, po kterém následuje popis rozdělení protéz dle úrovně amputace, které byly popsány v kapitolách dříve. Práce se dále zabývá rozdělením protéz podle úrovně aktivity pacienta a stručně popisuje konstrukční rozdíly v těchto jednotlivých případech. Kapitola popisující aktuální vývoj v odvětví aktivních protéz zahajuje část práce zabývající se detailním popisem součástí protéz. Následující kapitoly se věnují popisují návrh a realizaci prototypu aktivní transfemorální protézy. Předposlední kapitola se věnuje popisu softwaru všech částí protézy. Tuto kapitolu následuje zhodnocení dosažených výsledků.
|
|
Biofeedback pomocí 3D proximitního snímače
Vačkářová, Klára ; Koťová, Markéta (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na tematiku aplikace senzoru Microsoft Kinect v biomedicínské oblasti. V teoretické části práce jsou uvedeny obecné znalosti z oblasti senzorů, dále je konkrétně popsán senzor Kinect. Druhá část se věnuje praktické realizaci programu, který pomocí vizuálního biofeedbacku informuje pacienta o tom, zda provádí daný pohyb správně, či nikoli. Pro tento účel byly vybrány tři cviky. V závěru práce je popsána metodika provedených měření a zhodnocení výsledků.
|
|
Kinematická analýza pohybu cyklisty s transtibiální protézou.
Stoklásek, Pavel ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Práce je zaměřena do oblasti biomechaniky a zabývá se experimentálním zjištěním vhodných kinematických poměrů klikového mechanismu závodního kola a transtibiální protézy dolní končetiny závodního cyklisty s posouzením závislosti kinematických poměrů na celkový sportovní výkon. Primárním cílem práce je posouzení vlivu nevhodných stávajících kinematických poměrů bércové protézy a klikového mechanismu kola na kinematiku a dynamiku vrcholového sportovce. V práci je prezentována experimentální činnost, která si klade za cíl nalezení vhodného délkového poměru těchto kinematických členů s možností zlepšení celkového sportovního výkonu. Měření jsou doplněna o analýzy cyklistického pohybu realizovaného kamerovým trekovacím systémem a měření svalové aktivity pomocí EMG. Součástí práce je i popis vlivu různých faktorů na jízdu na bicyklu.
|
|
Kinematická analýza testů dynamické neuromuskulární stabilizace u osob s vertebrogenním onemocněním
Burešová, Vendula ; Valouchová, Petra (vedoucí práce) ; Kobesová, Alena (oponent)
Hlavím cílem této diplomové práce bylo zachytit objektivní změny při provedení čtyř posturálně lokomočních testů DNS a při chůzi. Pohyby byly zaznamenávány pomocí optického MoCap - kinematické analýzy Qualisys. Konkrétním zájmem zkoumání, bylo zjištění aktuálního stabilizačního systému páteře u jednotlivých probandů ve věku od 25 do 55 let, které bylo zdokumentováno pomocí úhlového vychýlení jednotlivých segmentů, rovinného vychýlení segmentů či posunu markeru v souřadnicovém systému. Výsledky měření byly porovnávány mezi deseti jedinci s LBP a deseti osob bez obtíží zařazených do kontrolní skupiny. Data byla získávána pomocí softwaru QTM a Visual3D, následně byla statisticky zpracována. Statisticky významný rozdíl byl zaznamenán během chůze při porovnání uhlového vychýlení pánve vůči hrudníku u rotace a lateroflexe (ř). U testu hlubokého dřepu se prokázal signifikantní rozdíl posunu pánve vůči hrudníku při flexi a rotaci (ř), avšak nebyl potvrzen rozdíl v lateroflexi (ř). Dále nebyl prokázán statistický rozdíl laterálního vychýlení stejného segmentu (pánve či hrudníku) (cm) u pacientů s LBP v porovnání všech probandů během provedení hlubokého dřepu. U testu flexe v kyčlích byl potvrzen rozdíl úhlového vychýlení pánve vůči hrudníku při lateroflexi, flexi i rotaci (ř). Během provedení testu medvěda...
|
|
Generating Animations with Neural Networks
Dráber, Filip ; Kohút, Jan (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
While motion capture serves as a mean for animators to circumvent some of the most arduous aspects of creating realistic animation, there is still a lot of work hiding in annotating and structuring the data. I solve this problem by designing a neural network which can be trained on a motion capture data file to reproduce human locomotion visualized in an application which allows for the user to control the character's direction. I also subject various methods of training an autoregressive model to experiments and find which method trades training times for performance the best. Additionally, I remark how the addition of certain control features to frame-by-frame generations impacts the use of recurrent neural networks for this task.
|
|
Pokročilá animace postav
Matýšek, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato práce popisuje moderní techniky animací postav v reálném čase a jejich praktickou implementaci v jazyce C++ s použitím knihoven DirectX a PhysX. První část textu se zabývá výkladem vybraných způsobů animace a je zaměřena především na techniky animace pomocí klíčových snímků, skeletální animaci, metodu morfing a ragdoll simulaci. Následuje popis použitých knihoven DirectX a PhysX a popis metody snímání pohybu postav s využitím softwaru iPi Desktop Motion Capture. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní způsoby implementace popsaných animačních technik.
|