Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití digitálních technologií pedagogy na odborné střední škole
Aulichová, Tereza
Tato bakalářská řeší problematiku využívání digitálních technologií učiteli na střední odborné škole. Hlavním cílem práce bylo zjistit jakým způsobem využívají učitelé digitální technologie na střední odborné škole. Práce je složena ze dvou částí. Teoretická část byla vytvořena na základě odborné literatury a odborných publikací, jak od významných tuzemských autorů, tak i zahraničních. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu digitální technologie a digitální gramotnost. Také jsem se zde zmínila o problematice implementace digitálních technologií do škol. Jádro teoretické části je tvořeno významnými digitálními technologiemi, které se řadí v dnešní době mezi nejpoužívanější. Praktická část je zaměřena na využití digitálních technologií učiteli na střední odborné škole. Výsledky z kvalitativního průzkumu doplňují teoretickou část. Nástrojem kvalitativního pří-stupu mi byl poli-strukturovaný rozhovor. Ten byl uskutečněn se šesti respondenty, tedy učiteli odborných předmětů. Výsledky jsem analyzovala pomocí metody otevřeného kódování. Výsledky jsem následně přenesla do diskuse, kde jsem je doplnila o výsledky z odborných výzkumů.
Marketingová komunikace ve vybrané střední odborné škole z pohledu žáků
Keňo, Radim
Bakalářská práce se zabývá tématem Marketingová komunikace ve vybrané střední odborné škole z pohledu žáků. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je seznámení s problematikou marketingu na základě studia odborné literatury, vymezení základních pojmů a popis možností využití této komunikace ve školství. Cílem praktické části je zjistit, které faktory z marketingové komunikace mají rozhodující význam pro výběr střední školy. V praktické části pro získání potřebných dat bylo zvoleno dotazníkové šetření. Cílovou skupinou budou žáci prvních ročníků zkoumané střední školy. Na základě výsledků z dotazníkového šetření budou výsledky zapsány a vyhodnoceny pomocí jednoduchých statistických metod. Na základě získaných výsledků, bude formulován závěr a doporučení pro pedagogickou praxi. Zjištěné výsledky budou poskytnuty střední odborné škole, na které bude probíhat průzkumné šetření.
Vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra z pohledu učitelů střední odborné školy
Otavová, Monika
Bakalářská práce řeší problematiku vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na středních odborných školách. Problematika vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra bude řešena z pohledu pedagogů a to jak v teoretickém vyučování, tak v odborném výcviku. Teoretická část bakalářské práce vymezuje základní pojmy, které s problematikou vzdělávání žáků s autismem na středních odborných školách souvisí a popisuje možnosti využití metod práce s autistickými žáky. V empirické části práce bude využita kvantitativní metoda průzkumu, konkrétně použití dotazníku s uzavřenými i otevřenými otázkami.
Syndrom rizikového chování v dospívání
VOLFOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu rizikového chování v dospívání.Teoretická část je zaměřena na vymezení období dospívání, definici pojmu rizikové chování, a zejména na jednotlivé oblasti rizikového chování v dospívání, konkrétně zneužívání návykových látek, negativní jevy v oblasti psychosociálního vývoje a rizikové chování v oblasti reprodukční. V bakalářské práci nejsou opomenuty ani rizikové a protektivní faktory ovlivňují vznik rizikového chování a způsoby prevence. Praktická část bakalářské práce je založena na dotaznících, pro studenty z odlišných typů středních škol zaměřených na výskyt a podobu rizikového chování, kdy je aplikováno kvantitativní vyhodnocení. Součástí je i analýza efektivity a zaměření primární prevence rizikového chování na vybraných středních školách.
Výuka fyziky na ZŠ jako základ odborného vzdělání na SOU
JIROUT, Jiří
Diplomová práce " Výuka fyziky na ZŠ jako základ odborného vzdělání na SOU" popisuje využití odborných příkladů z instalatérské praxe ve vyučování fyziky. Teoretická část popisuje vzdělávací obor fyzika a fyzikální vzdělávání. Dále je zde popsán učební obor instalatér a vytvořena obsahová a didaktická analýza výuky fyziky na ZŠ z hlediska odborných předmětů instalatérského oboru. Těžištěm praktické části je vytvoření elektronických výukových materiálů a učebních pomůcek se zaměřením na učební obor instalatér. Následně je zjišťováno, jak žáci a pedagogové hodnotí využívání odborných příkladů ve vyučovaných hodinách a domácí přípravě.
Informovanost studentů základních a středních škol o problematice poruch příjmu potravy
Dvořáková, Renata ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Informovanost studentů základních a středních škol o problematice poruch příjmu potravy" je rozdělena na dvě hlavní části - část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována charakteristice jednotlivých onemocnění, epidemiologii a faktorům ovlivňující vznik daných poruch. V práci jsou dále popsány projevy a důsledky u dětí a dospívajících, léčba a oblast prevence. Praktická část je zaměřena na zkoumání informovanosti studentů o problematice poruch příjmu potravy, a to vyhodnocováním dotazníkového šetření. Předmětem zkoumání byly vedle míry informovanosti daných studentů také nejčastější zdroje při získávání informací a vliv umístění školy v ČR na informovanost. Výsledky praktické části ukázaly, že nejlépe informovanou skupinou jsou gymnazisté, následováni studenty střední odborné školy a žáky základní školy v Praze. Nejhůře informovanou skupinou se stali žáci základní školy ve Středočeském kraji. Dále jsem zjistila, že nejčastějším zdrojem při získávání informací o poruchách příjmu potravy jsou rodiče a kamarádi. Mezi nejčastější online zdroje patří video a článek na internetu. Dle výsledků šetření také vyplynulo, že umístění školy v ČR má určitý vliv na informovanost dotazovaných v dané problematice. Výsledky mého zkoumání jsem zohlednila při tvorbě...
Střední vzdělávání žáků s mentálnílm postižením v praktických školách
Šedivá, Ilona ; Dyršmídová, Stanislava (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce obsahuje v teoretické části pojednání o významu vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením, definuje osoby s mentálním postižením, uvádí jejich zvláštnosti v souvislosti s jejich vzděláváním na úrovni středního vzdělávání. Popisuje Rámcové vzdělávací programy pro praktické školy s jednoletou a dvouletou přípravou. Průzkumná část je zaměřena na sledování středního vzdělávání žáků v praktických školách v regionu Středočeského kraje. Hlavním cílem průzkumu bylo zjistit možnosti pracovního uplatnění absolventů praktických škol po ukončení středního vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.