Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 880 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Přestavba domu
Mironiuková, Iveta ; Vlček, Ing Karel (oponent) ; Vlček, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována na úrovni projektové dokumentace pro provádění stavby. Tématem je projekt přestavby domu bývalé školy z roku 1890 v obci Třešť, který je momentálně nevyužíván. V budově se nově sloučí prostory knihovny, infocentra, multifunkčního sálu, ZUŠ a výstavní prostory. Projekt řeší přestavbu stávajícího objektu včetně sanace vlhkosti zdiva chemickou injektáží a novou přístavbu hygienického zázemí a únikové cesty.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Liptáková, Jana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Zámerom a úlohou práce je nájsť takú formu, priestorové usporiadanie a funkčné vzťahy školy, ktoré by vyhovovali súčasným vyučovacím trendom a potrebám. Návrh by mal nájsť taký typ školy, ktorý by zapadol do tohto špecifického prostredia a riešil problémy v ňom. Škola na tomto mieste by mala byť solitérnou stavbou, tak aby podporovala celkový charakter prstenca. Princíp umiestnenia školy v centre mesta a zároveň zabezpečenie bezpečnosti a hlavne psychického pohodlia priviedlo návrh k myšlienke monobloku. Uzatvárajúceho a koncentrovaného sa do vnútra a fungujúceho jednotne ako architektonického organizmu. Návrh sa preto snaží pôsobiť navonok jednoducho a stroho - ochranne a vo vnútri ukrývať bezpečný ale zaujímavý školský život. Ideovo by sa mala zelená lúka dostať dovnútra školy. Umiestnenie sa nachádza medzi dvoma prostrediami, ktoré neoddeľuje, ale naopak sa snaží čo pokiaľ do najväčšej miery ich prepojenie v úrovni parteru. Nevytvára blokádu ale možnosť prechodu vo viacerých častiach. Verejné priestranstvo a mestská zeleň, ktoré boli na tomto mieste odobrané sa posúvajú do vyššej úrovne vegetačnej strechy parteru školy. Pôvodné otvorené mestské verejné priestranstvo je nahradené uzatvoreným parterom školy, ktoré však tvorí spoločný základ - platformu. Tento základ vytvára spoločenský poloverejný priestor, ktorý umožňuje voľný pohyb, stretávanie rôznych vekových skupín a tak vytvára akúsi sociálnu platformu pre všetky školy. Parter je pohľadovo otvorený do okolitej zelene čo podporuje kontinuitu priestoru. Túto myšlienku podporuje sklenená fasáda s drevenými tieniacimi lamelami. Merítko parteru sa odvíja od veľkosti zelene, tak aby drevené lamely pôsobili ako kmene stromov a pri pohľade von z budovy sa opticky strácali. Oproti ľahkému základu sa stavia do kontrastu ťažká betónová hmota, ktorá prezentuje jednotlivé funkčné celky skôl posadených na socialno- spoločenskej platforme školy, levitujúce nad zeleňou Černej louky. Motívom dookola obiehajúcej atiky je vytvorená jednotnosť a jednoznačnosť celku.
LAUSANNE – PLAINES DU LOUP: ekologické město
Khaver, Anna ; Šobich, Vladimír (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
V dané diplomové prací se staví otázka, jak bydlet jinak a navrhuje se bydleni ve Švýcarském městě Lausanne. V masterplánu jsou dány základní parametry, 5500 obyvatel, 3000 pracovních míst, 550 000 m2 hrubé podlažní plochy. Bydlení je v sousedství ze základní školou, návrh které je tak součásti zadáni. Přemyšlení nad budovami je v souvislosti s moderními normy ekologického stavitelství. Návrh je záložen na analýze prostředí a architektonicko-urbanistických uvažováních o tom, jak se bude bydlet kvalitně a zdravě. Vývoj projektu ukázán od konceptu, do více detailního řešení fasád.
FaVU
Fickerová, Hana ; Cenek, Filip (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Práce reflektující studium na umělecké škole.
Integrace iPadů do škol
Havíř, David ; Kulhánková, Jana (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem dílčí části informačního systému založeném na iPadech jakožto výukových zařízeních. Teoretická část se zaměřuje na obecnou teorii, specifika týkající se tématu a výhody iPadů pro školský sektor. Praktická část pak na analýzu a porovnání různých variant navrhovaných řešení z hlediska míry přínosu a finanční náročnosti pro konkrétní školu, následný výběr nejvhodnějšího z nich a integraci do stávajícího informačního systému téže školy.
Analýza zdanění příspěvkové organizace
Závišková, Sabina ; Králíková, Iveta (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá daní z příjmů příspěvkové organizace, která je součástí veřejného sektoru. Teoretická část seznamuje se základními poznatky se zaměřením na příspěvkové organizace zřízené územně samosprávnými celky. Praktická část se věnuje analýze zdanění Základní školy a Mateřské školy Blansko, Salmova 17 a následným návrhům.
Návrh sídelní struktury soudobého města v historickém prostředí.
Průšková, Kristýna ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo zpracovat území kasáren Černých Polí v Brně. V rámci práce jsem se snažila oživit a otevřít řešené území městu a lidem a napojit se tak na okolní zástavbu. Řešené území jsem si rozšířila o přiléhající panelovou zástavbu ze severu, a právě jako jeden z cílů bylo tuto zástavbu plynule zakomponovat, tak aby z ní nebyla vytvořena bariéra. Druhým cílem bylo revitalizovat dvě historické budovy kasáren a panelovou budovu kolejí, které jsou odkazem na obraz místa. Práce je rozdělena na část analytickou a část návrhovou, kde se zabývám konkrétními hmotami, dopravou a veřejnými prostory. Většina území je pokryta obytnou plochou s vloženými občanskými a komerčními plochami, které tak tvoří funkčnost celého území. Svým návrhem se snažím ukázat, jak lze území vyřešit, i přesto že historické a panelové budovy budou zachovány a zakomponovány a nebude se jen stavět na hnědé louce.
Architectural study of accessible / protected/ spaces
Popadič, Tomáš ; Opletalová, Jana Malá (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
The subject of the diploma thesis is the process of an architectural study for the completion of a high school Geminy for the disabled pupils in the municipal district of Lesná in Brno. By designing an urbanistic and architecturally sensitive approach to the existing environment of a housing estate with a high green ratio without causing disturbing influences. In terms of urbanism, build on the existing surrounding of the buildings, infrastructure as well as the existing of the school building itself. At the same time, to create a new functional transportation solution, public attractive spaces in the neighbourhood of the solved land for pupils as well as the inhabitants of Lesná. Equally, the goal is to increase capacity, create functional premises that meet the needs of people with disabilities and design additional facilities in connection with the possibility of increasing pupils' integration in the society. Conceptually, the proposed deal with the composition of a set of three interconnected parts of the school building and a self-standing rehabilitation center building, which then massively transforms it into a unified architectural expression.
Architektonická studie chráněných objektů
Kalíšková, Eliška ; Myslín, Jiří (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
Architektonická studie řeší stavbu nové střední odborné školy Gemini v Brně Lesná na parcele 202/9, ulice Vaculíkova, a namísto stávající školy, parcelní č. 253, novou stavbu kulturního domu s komerčními prostory. Studie zpracovává nové parkování a zpevněné plochy ulice Vaculíkové. Výstavba nových objektů a bourání stávajících je rozdělená na 2 etapy. V 1. etapě, kde se na parcele 202/9 nyní nachází zpevněná plocha pro parkování, je navržená nová budova školy s ubytováním studentů a pronájem bytů, řešení jako bezbariérové. Budova má dva samostatné vstupy. Jeden pro školu ze severní strany objektu a vstup pro nájemníky bytů ze západní strany objektu. Prostory školy se nachází na prvních 4 podlažích, kde 1. – 3. podlaží jsou prostory pro výuku, stravování a vedení školy, 4. podlaží je vyhrazeno ubytováním studentů s přístupem na střešní terasu. Na následujícím 5. – 10. podlaží je 5 nájemních bytů složení 2+1 a 3+kk do 120 m2. V podzemním podlaží se nachází sklepní kóje, technologické zázemí bytů a technologické zázemí pro školu. Parkování pro rezidenty a návštěvníky, zaměstnance školy je na upravené ulici Vaculíkové s navýšenou kapacitou parkování. Po dokončení 1. etapy, výstavby nové budovy školy, návrh postoupí k 2. etapě výstavby. Ta se zabývá nejprve likvidací původní budovy školy, na jejímž místě je navržen objekt kulturního domu s restaurací, komerčními prostory, kinosálem, knihovnou - café a fitness tělocvičnou. V 1. podlaží se nachází restaurace, knihovna – café a kinosál. Na 2. podlaží je fitness tělocvična a komerční prostory vhodné pro nové služby. Parkování návštěvníků domu je v podzemních garážích s 52 parkovacími místy + 4 místa pro handicapované. Střecha domu je navržená, jako extenzivní zelená střecha pro vizuální pohodu obyvatel sousedních panelových domů i nově navrženého objektu. Poslední část 2. etapy je vytvoření veřejného prostoru mezi oběma budovami. Náměstí poskytne prostor pro setkávání a pořádání kulturních a společenských akcí.
Prostor jako paradigma výuky
Vašička, Pavel ; Müller, Rudolf (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Celý návrh je založen na prolínání exteriéru do interiéru, veřejnosti s akademiky a na celkovém prolínání jednotlivých prostorů. Konstrukce vytváří přesně definovaný, přísný rastr, který je ale členěn tak, aby návštěvník, či uživatel mohl pocítit v každé části budovy jiné pocity. V budově se tedy střídají velkorysé převýšené prostory, s dlouhými prostory přes jedno podlaží. V projektu jsou umístěna i dvě venkovní atria, která zasahují do hmoty a dále na ně navazují atria vnitřní. Lehká předsazená fasáda je tvořena polykarbonátovými deskami, které sjednocují všechny tři části přístavby v jeden celek. V několika místech je vytvořen větší výřez polykarbonátem, který opět spojuje exteriér s interiérem. Pohled zevnitř ven má být abstraktní, díky předsazené fasádě. V místech výřezů se pak z abstrakce stává konkrétní pohled, který má ideově vstupovat do interiéru a dle uspořádání výřezů plynule procházet skrze budovou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 880 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.