Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pasivní bezpečnost lehkých letadel
Střecha, Daniel ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Pasivní bezpečnost v odvětví všeobecného letectví je na rozdíl od automobilového průmyslu stále oblastí s velkými nedostatky. Ať už jsou zmíněny bezpečnostní pásy, airbagy anebo lepší materiály pohlcující energii nárazu. Ve všech těchto aspektech je automobilový průmysl o několik let před tím leteckým. Tato bakalářská práce slouží jako ucelený přehled o pasivní bezpečnosti u lehkých letadel. Jsou zde představeny hlavní faktory ovlivňující toleranci lidského těla a kritéria, která se používají v leteckých stavebních předpisech. Jeden z hlavních cílů této práce bylo udělat přehled o bezpečnostních prvcích, které je možné do lehkých letadel implementovat i po uvedení konkrétního letadla do provozu. Vybrány byly bezpečnostní pásy, airbagy, protipožární systémy, balistický záchranný padák a systém nouzového vysílání (ELT). Každý z těchto prvků disponuje jinou váhou a hlavně cenou. Mezi ty dražší a hlavně hmotnostně vyšší systémy patří balistický záchranný padák, který disponuje velkou výhodou v podobě bezpečného přistání při selhání hlavních řídících složek letadla, ale je to kompenzováno velkými náklady na pořízení a na údržbu. Výsledkem této práce je také dotazník, který byl distribuován mezi několik pilotů a provozovatelů lehkých letadel. Po vyhodnocení se ukázalo, že mezi oblíbené prvky pasivní bezpečnosti u pilotů patří systém ELT, čtyřbodové bezpečnostní pásy a balistický záchranný padák. Kromě toho dotazník odhalil, že při výběru letadla by piloti upřednostnili letové výkony a vlastnosti před pasivní bezpečností. Do budoucna je tedy důležité zaměřit se na širší povědomí o pasivní bezpečnosti již při výcviku pilotů.
Pasivní a aktivní bezpečnostní prvky v osobních automobilech
Jahoda, Patrik ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na bezpečnostní prvky všeho druhu v osobních automobilech a jejich obecným seznámením. Tyto prvky jsou dále rozděleny, rozvíjeny a stručně popsány. Práce obsahuje také krátké shrnutí historie bezpečnostních prvků. Závěr obsahuje zhodnocení přínosu jednotlivých prvků. V práci je dále vloženo video s crash testem.
Automatizace návrhu šroubované mříže z pozinkovaných trubek
Hůlka, Radek ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá automatizovaným návrhem mříží z pozinkovaných trubek a snaží se tak rozšířit možnosti pasivní ochrany majetku. Cílem je prostudovat problematiku návrhu mříží a podobných problémů. Následně popisuje postup návrhu funkčního řešení, které je nakonec implementováno a otestováno.
Systémy bezpečnosti provozu vozidla
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V dnešní době je cestování automobilem velice rozšířené a přáním každého cestujícího je bezpečný návrat. Výsledkem této bakalářské práce je přehled nejpoužívanějších stabilizačních systémů, které se v automobilech vyskytují a usnadňují řidiči práci při řízení v kritických situacích. Mimo jiné práce obsahuje také přehled sil, které na vozidlo při jízdě působí a tím mají vliv na hrozící nebezpečí smyku při zhoršených adhezních podmínkách. Jednotlivé systémy jsou pečlivě popsány a doplněny řadou demonstrujících obrázků, které danou problematiku přibližují a usnadňují správnou představu o funkčnosti. Závěrem práce je zmíněn teoretický návrh pro praktické cvičení předmětu automobilová elektrotechnika a odkaz na mé pokračování v této práci v rámci diplomové práce.
Race Car Passive Safety
Schultz, Richard ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This work presents all kinds of passive safety currently used in motorsport. It deals with their development, use, materials from which the element is made, the actual production and testing, irrespective of the particular category of motorsport. I tried to clarify the various elements in terms of function, what lies in their uniqueness and thus differ from those used for passive safety in passenger cars. Although the job title is Race cars passive safety, I mentioned in it about driver protective clothing as one of the elements to protect his life in case of emergency. Gradually, I deal with various aspects of security from leading to an accident as the first show its functionality to features such as fireproof clothing, seeking to mitigate the consequences of an accident.
Komplexní systém pro analýzu silničních nehod typu střet vozidla s motocyklem
Slepánek, Petr ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje problematiku komplexního systému pro analýzu střetu motocyklu s vozidlem a navrhuje vhodnou metodiku pro řešení tohoto typu střetu. Jsou zde shrnuty dosavadní znalosti v oblasti problematiky nehodovosti motocyklů s vozidly včetně jejich statistik a kategorizace dopravních nehod za účasti motocyklů. Autor statisticky vyhodnocuje nehodovost dle příčin vzniku nehod a navrhuje metodiku pro řešení jednotlivých typů střetů motocyklů s vozidly. Pro doplnění a zpřesnění vstupních údajů pro analýzu silničních nehod za účasti motocyklů je do práce zahrnut soubor vlastních měření provedených na různých typech motocyklů. Práce obsahuje měření jejich zrychlení, zpomalení a vyhýbacího manévru. Vlastní přínos práce představují také vývojové diagramy, nabízející komplexní postup při řešení jednotlivých typů střetů motocyklu s vozidlem.
Návrh konstrukce zadního nárazníku osobního vozidla
Tomeš, Jan ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší problematiky nárazníků osobních automobilů. Soustředí se především na nárazové testy RCAR a v současnosti používané konstrukce nárazníků osobních vozidel. Na základě poznatků z rešerše je navrhován koncept zadního nárazníku k designové studii vozu firmy Swell.
Vliv moderních prvků pasivní bezpečnosti na ochranu posádky vozidla
Vostrejž, Jan ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce z oblasti problematiky pasivní bezpečnosti, dopravní nehodovosti a zdravotních následků účastníků silničních dopravních nehod je zaměřena mj. na vytvoření přehledu moderních prvků pasivní bezpečnosti především osobních automobilů. Zabývá se jednotlivými prvky systému pasivní bezpečnosti a jejich vlivem na posádku vozidla. Popisuje princip činnosti, zejména airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů, zahrnuje řešení omezovače napínací síly v bezpečnostním páse a dalších prvků, které mají za úkol snížit následky při dopravní nehodě. Použití moderních prvků pasivní bezpečnosti poskytuje zvýšenou ochranu pro posádku a eliminuje vznik poranění posádky. Uvedená technická problematika proto úzce souvisí se zdravotnictvím a zejména odvětvím Soudního lékařství z oblasti poranění osob ve vztahu k typům a charakterům nehod, případně užitím bezpečnostních prvků. Dále jsou zde ukázány skutečné dopravní nehody, při kterých došlo k usmrcení či poranění posádky s analýzou mechanismu vzniku zranění osob při užití či neužití bezpečnostních prvků.
Návrh koncepce pasivního chlazení pro reaktor VVER-1000
Lamoš, Pavel ; Suk, Ladislav (oponent) ; Martinec, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem pasivního systému chlazení pro jaderný reaktor VVER-1000. Tento typ reaktoru se nachází v České republice v Jaderné elektrárně Temelín. V práci je uveden přehled chladicích systémů různých jaderných elektráren. Jelikož je práce zaměřena na pasivní bezpečnostní systém, a to pasivní chlazení, tak je zde uveden přehled v současnosti používaných pasivních bezpečnostních systému. V části práce je popsána jaderná bezpečnost a maximální projektová nehoda VVER-1000, a to LOCA havárie. Ve výpočtové části je práce zaměřena na tepelný výpočet výměníků tepla. Na výměnících je uvažována kondenzace a přirozené proudění. Pro chlazení je uvažováno proudění vzduchu. Na konci práce je uvedeno zhodnocení výsledků.
Systémy pasivní bezpečnosti vozidel
Jelínek, Adam ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá detailním popisem prvků pasivní bezpečnosti moderních vozidel a charakterizací vývoje těchto prvků vzhledem k elektromobilitě a autonomním vozidlům. Detailní konstrukční i materiálový popis karoserie vozidla z hlediska pasivní bezpečnosti je společně s popisem zádržných systémů doplněn o nastínění historického vývoje jednotlivých prvků. Závěrečná část práce čtenáři přibližuje aplikace a nutné změny těchto prvků v případě elektromobilů a autonomních vozidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.