Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukční optimalizace dílu pro tepelný spínač
Zemek, Albert ; Mašek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem teplovodivé struktury miniaturního tepelného spínače se zaměřením na výrobu pomocí aditivní technologie SLM. Cílem je posoudit možnosti použití kovového 3D tisku na součást určenou primárně k přenosu tepla. V práci je představeno několik koncepcí uspořádání struktur, které jsou dále analyzovány a vyhodnoceny. Výsledky ukazují potenciál aditivních technologií v této oblasti a navržené struktury splňují dle použitých výpočtů požadavek na přenos tepla.
Light sport aircraft engine replacement
Totogashvili, Nikolozi ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
The thesis is focused to find optimal and new engine for PS-28 Sport Cruiser, for more power and thrust. The Rotax 912 ULS is currently the only engine that the client of this work (Czech Aircraft Works, hereinafter CZAW) installs into Sport Cruiser aircraft. This four-cylinder power unit has a maximum take-off power of 100 hp. For more demanding customers, the offer will be expanded by Lycoming O-235-L2C, which is also four-cylinder engine with maximum take-off power 118 hp. Which means, company will have bigger option and client gonna be much more satisfied.
Sandwich panels analysis under compressive load using finite elements methods
Seman, Matúš ; Löffelmann, František (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bachelor thesis deals with possibilities of numerical modeling failure mechanism in sandwich panels using final element methods. The first part of the thesis presents theoretical introduction to requirements of sandwich structures and either mathematic formulation of constitutive relations. The purpose of the thesis was to set suitable approcahes of formulation instability problems with applying on laboratory samples. The analysis was done using nonlinear solvers in programes Patran/Nastran and the results have been properly evaluated with experimental work and analytical approach.
Optimalizace konstrukce bezpilotního prostředku vyráběného technologií Fused Deposition Modelling (FDM)
Sladký, Martin ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem vnitřní struktury křídla bezpilotního 3D tištěného letounu VUT 714. V rámci této práce byl proveden výpočet zatížení, statická pevnostní zkouška, kontrolní MKP výpočet a následně byla provedena topologická optimalizace. Výsledkem této diplomové práce je racionální návrh vnitřní struktury křídla založený na výpočtu zatížení a znalosti působení tohoto zatížení na konstrukci.
Koncepce lehkého skládacího koše horkovzdušného balónu
Zatloukal, Tomáš ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem malého skládacího koše horkovzdušného balónu, určeného až pro 3 osoby. Zaměřuje se zejména na koncepční a konstrukční řešení, a jejich pevnostní kontrolu. Po úvodním seznámení s terminologií, používanou u horkovzdušných balónů, se práce věnuje rešerši skládacích lehkých košů vyráběných v současnosti. Počínaje kladenými požadavky začíná úsek řešící koncepční návrh koše. Po výběru způsobu skládání koše se práce zaobírá konkrétními konstrukčními uzly koše a mluví také o návrhu rámu hořáku. Předposlední kapitola ověřuje vybrané konstrukční návrhy z pevnostního hlediska. V závěru je proveden hmotnostní rozbor.
Topology Optimization of the Hinge on Elastic Foundation
Beruashvili, Vasili ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Deal of this Master’s thesis is to modify original part shape using topology optimization by M.S.C NASTRAN, M.S.C. PATRAN and FUSION 360 software results that will define best fitted and satisfying the operating conditions for defined load and constraint conditions. The part is mounted on an orthotropic plate (sandwich panel). The aim of this thesis is to see the effect of elastic foundation on optimization result. The part will be optimized using different design objectives and constraints. Elastic foundation theoretically will change stiffness and deformation, and this will give the ability to change stresses on the part. Original and modified shape part load capacity will be compared by M.S.C NASTRAN/PATRAN software. After shape optimization, the 3D model has to be prepared for the manufacturing process which will be the most cost-efficient.
Návrh kotvícího prostředku pro letouny všeobecného letectví
Buchta, Adam ; Löffelmann, František (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je na základě existujících kotvících prostředků jak z oblasti letectví, tak z jiných oborů, navrhnout a vyrobit kotvící prostředek pro letouny všeobecného letectví, který by v nějakém ohledu překonával nebo vylepšoval vlastnosti již existujících kotev. Dalším souvisejícím cílem je pak porozumět způsobu fungování takovýchto kotev a rovněž vypracovat postup testování zemních kotev.
Návrh mobilního stojanu pro zavěšení elektrodynamického budiče pro zkoušky aeroelastických jevů v letectví
Vojáček, Jan ; Löffelmann, František (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem mobilního stojanu pro provádění rezonančních zkoušek v letectví potřebných pro zhodnocení odolnosti letounů proti flutteru. Začátek práce pojednává o teoretických základech aeroelasticity společně s historickými událostmi, které vedly k počátkům zkoumání těchto jevů. Druhá část práce objasňuje motivaci pro konstrukci zadaného stojanu skrze rešerši stojanů dostupných na trhu a skrze uvedení prostředků, které má v současné době k dispozici zkušebna Leteckého Ústavu. Třetí část práce poté uvádí možné koncepční návrhy stojanu a následně přechází do kapitoly pojednávající o konečných vybraných řešeních vycházejících z těchto koncepčních návrhů. Na konec práce jsou uvedeny výsledky modální analýzy, jejíž výsledky udávají vlastní frekvence v pásmu frekvencí vyskytujících se při měření.
Návrh zařízení umožňujícího opětovné připojení větroně k vlečnému letounu
Ryba, Filip ; Löffelmann, František (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem dvojdílného systému pro spojení větroně a vlečného letounu ve vzduchu. Teoretická část se zabývá shrnutím principu funkcí větroňů a analýzou uskutečněného pokusu o opětovné spojení. Praktická část probírá navržené části konceptů, které by mohly funkci plnit a pomocí jejich kombinace je vytvořeno finální konstrukční řešení. Řešení je zpracováno ve výkresové dokumentaci a ověřeno manuálními a MKP výpočty.
Vliv stárnutí na vlastnosti sendvičových materiálů
Smékal, Aleš ; Löffelmann, František (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
První část práce se zabývá obecným popisem sendvičových materiálů. Počínaje skládáním jednotlivých částí sendvičového panelu, způsobu přenosu zatížení, možného vlivu prostředí na lepidlo a zkoušení hotového sendvičového panelu. Druhá část práce je i jejím cílem, experimentálně stanovit degradaci mechanických vlastností sendvičových panelů s kovovými potahy a jádrem po 15 -ti letech stárnutí ve vzdušné atmosféře a po zrychleném stárnutí působením vlhkého tepla a solného prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.