Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role médií a mediálních sdělení v seriálu Vyprávěj
Pajerová, Karolína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Role médií a mediálních sdělení v seriálu Vyprávěj se zabývá využitím médií a mediálních sdělení ve všech dílech oblíbeného seriálu České televize Vyprávěj. Práce se zabývá tím, jaké všechny role média a mediální sdělení v seriálu zastávají a jakým způsobem je tvůrci seriálu využívali. Ohled je brán i na to, jaká konkrétní média jsou v seriálu představena a jak s nimi postavy seriálu přichází do styku. V teoretické části jsou představeni zástupci nejznámějších českých a československých rodových seriálů, jedním z nich je Vyprávěj. Ten je představen v následující kapitole spolu s jeho tvůrci, postavami, které se v seriálu vyskytují, oceněními a názory odborníků i diváků. Následně je na několika stranách představeno i československé mediální prostředí v 60., 70. a 80. let a české v 90. letech a na začátku nového milénia. Prostor je dán i samizdatovým a exilovým médiím, reklamě a internetu. V praktické části je pak analyzován seriál Vyprávěj z hlediska využití médií a mediálních sdělení. V šesti kategoriích je detailně představeno, jakou měla média a mediální sdělení v jednotlivých dílech Vyprávěj funkci, jaká média se v seriálu nejčastěji vyskytovala i to, jak s nimi v seriálu interagovali sami postavy.
Role médií v současné společnosti z hlediska politického rozhodování (na příkladu voleb do PS PČR v r. 2021).
Pastrnková, Nela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Diplomová práce si klade otázku, jakou roli sehrávají současná média v české společnosti při politickém rozhodování. Jejím účelem je podnítit čtenáře k zamyšlení nad tím, jaký vliv na nás mohou média mít. Teoretická část pojímá druhy médií, jejich účinky a masovou komunikaci včetně politické. Prostor je věnován také politickému marketingu. Následně je provedena analýza mediálních obsahů, jelikož je cílem práce zjistit, zda mediální sdělení zveřejněná ve vybraných typech médií v době jednoho měsíce před konáním voleb mohla ovlivnit rozhodování voličů ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v říjnu roku 2021. Důraz je kladen také na to, jakou roli hrají média v našem politickém rozhodování obecně. Tohoto cíle je dosaženo kombinací kvalitativní a kvantitativní analýzy vybraných mediálních obsahů. Ačkoliv nesmíme opomíjet vliv dalších faktorů, je důležité mít na paměti, že nás média ovlivňují jak v běžném životě, tak při politickém rozhodování, jelikož podstatné množství informací získáváme právě skrze ně. Proto je potřeba nahlížet na ně s odstupem, kriticky nad nimi uvažovat a uvědomovat si jak jejich pozitiva, tak negativa. KLÍČOVÁ SLOVA média, volby, masová komunikace, politický marketing, mediální sdělení
Základy práce s mediálními sděleními - návrh interaktivní přednášky pro mladé dospělé
Šimeček, Marek ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Práce si klade za cíl představit návrh interaktivní přednášky s názvem "Základy práce s mediálními sděleními" určené pro mladé dospělé (18-22 let), jejímž záměrem je upozornit na důležitost mediální gramotnosti a podnítit obezřetnější přístup posluchačů k jimi konzumovaným mediálním sdělením. V rámci práce je nejprve stručně uvedena teorie vztahující se k mediální gramotnosti a fungování mediální produkce. Dále jsou popsány základní principy práce s mediálními sděleními a v neposlední řadě je uvedena i analýza mediální gramotnosti české populace. Teoretický základ je doplněn vlastním kvantitativním výzkumem subjektivního náhledu širšího i cílového publika navrhované přednášky na mediální gramotnost a její důležitost a zkušeností s jimi absolvovanou výukou v této oblasti. Těžištěm práce je samotný návrh přednášky, v rámci níž jsou posluchačům předávány základní teoretické znalosti v oblasti mediální gramotnosti, zejména co se týká fungování tvorby sdělení v médiích v oblasti zpravodajství, a především základní klíčové informace a kritické dovednosti pro práci s mediálními sděleními. Cílem přednášky pak je navést pozornost posluchačů směrem k otázce jejich vlastní mediální gramotnosti a zapojení kritického myšlení do procesu vnímání mediálního sdělení a utváření reakce na toto sdělení.
Role symbolu v mediální komunikaci
Pečenková, Jana ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Má diplomová práce se věnuje tématu symbolů v mediálních sděleních. Toto téma jsem si zvolila především proto, že sama pracuji v oblasti mediální komunikace, konkrétně v oboru public relations, a chtěla jsem se proto zaměřit na oblast, která je mi nejen profesně blízká. Symboly jsou jedním z druhu znaků, jejichž význam se odvíjí od kulturního či společenského kontextu, hodnotového systému. Mým záměrem je za pomoci různorodých metod sémiotické analýzy ukázat, jak jsou mediální sdělení symbolů plná a že si jejich významu a působení na nás často nejsme vědomi. Mediální sdělení jsou všude kolem nás a my jsme tak s nimi dennodenně konfrontováni. Je důležité uvědomovat si jejich význam, protože jsou součástí našeho kulturního prostředí a zpětně nás tak ovlivňují.
EYOWF 2011 a mytologické postupy v marketingových strategiích kampaně (sémiotická analýza)
Hoffmannová, Aneta ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "EYOWF 2011 a mytologické postupy v marketingových strategiích kampaně" se zabývá sémiotickým rozborem a mytologizací marketingového propagačního klipu 10. Zimního evropského olympijského festivalu mládeže 2011 (angl. EYOWF 2011). Studie je zasazena do rámce symbolického interakcionismu a mytologie jako sekundární narace. Vychází z teorií a terminologie lingvisty Ferdinanda de Saussura, francouzského sémiologa Rolanda Barthese a triadického pojetí znaku Charlese Sanderse Peirce. Práce se věnuje tvorbě mediálního sdělení, marketingové komunikaci a použití konkrétních znaků coby elementárních konstitučních prvků. Použitou metodou je sémiotická analýza. Analyzovaným vzorkem je audiovizuální text tzv. imageový spot o stopáži 2 minuty a 52 sekund, který obsahuje prvky celé komunikační kampaně. Prostřednictvím deskripce a interpretace jednotlivých zakódovaných znaků, z nichž je konkrétní kampaň složena, se práce pokusí zhodnotit a interpretovat komunikovaný materiál. Pozornost je soustředěna na jednotlivé záběry a střihy, grafické provedení, použité barvy, účinkující a celkovou mytologizaci jednotlivých prvků.
Mediální obraz stanic pro zraněné živočichy
Průchová, Jaroslava ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce "Mediální obraz stanic pro zraněné živočichy" je zjistit mediální obraz stanic zabývajících se ochranou volně žijících živočichů a mediální obraz ostatních ekologických iniciativ v regionálních novinách Deník. Účelem práce bude prostřednictvím obsahové analýzy článků uveřejněných v regionálním tisku zjistit, jak média v ČR prezentovala aktivity stanic zabývajících se ochranou volně žijících živočichů v porovnání s tím, jak prezentovala aktivity ostatních ekologických iniciativ. Články budou podrobeny jak kvantitativní, tak kvalitativní obsahové analýze, kdy nejprve budou články vybrány a filtrovány. V kvalitativní části budou články analyzovány dle zvolených kritérií, která přispějí k vytvoření představy o mediální prezentaci zkoumaných organizací a jejich mediálním obrazu. K dosažení cíle diplomové práce jsem si zvolila tři hypotézy, které následný výzkum potvrdí či vyvrátí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.