Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhledávání spojů v jízdních řádech
Žižka, Ondřej ; Bidlo, Michal (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Nedílnou součástí moderní společnosti je pravidelná přeprava osob. Za tím účelem existují přepravní systémy, jejichž spoje se řídí předem daným jízdním řádem. Tato práce si klade za cíl prozkoumat možnosti automatického vyhledávání spojů z jednoho místa na jiné, takové vyhledávání implementovat, a prozkoumat možnosti použití metod soft computingu pro urychlení hledání v rozsáhlých jízdních řádech. V průběhu implementace se také pokusíme prozkoumat možnosti hromadných pseudo-paralelních výpočtů v procedurálních rozšířeních jazyka SQL.
Simulátor MHD linek v Brně
Němec, František ; Král, Jiří (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat simulátor linek městské hromadné dopravy na území Brna. Časy odjezdů jednotlivých linek jsou extrahovány z online jízdních řádů. Data, ze kterých je generována dopravní síť, jsou získána z projektu OpenStreetMap. Práce obsahuje popis základních přístupů k tvorbě dopravních simulátorů, zejména pak popis mikroskopického přístupu, na kterém je tento simulátor založen. Druhá část práce obsahuje návrh a implementaci simulátoru, jejíž hlavními částmi je způsob řízení vozidel, reprezentace dopravní sítě a její generování z OpenStreetMap dat.
Multikriteriální hodnocení rozvojových lokalit na základě kvality hromadné dopravy
Grishchuk, Dmitrii ; Stupka, Pavel
Při plánování území u oblasti, jež čeká významná proměna, je třeba se zamýšlet nad obsluhou veřejnou dopravu, zejména ve velkých městech. V podmínkách omezených rozpočtů má smysl navrhovat zástavbu v první řadě v lokalitách, které již jsou napojeny na stávající linky MHD, nebo kde se obsluha dá rychle, kvalitně a levně zajistit. S kvalitní hromadnou dopravou by obyvatelé města aktivněji ji volili, a přispívali tím ke zlepšení kvality životního prostředí. Autoři proto vytvořili multikriteriální analýzu, která hodnotí rozvojové lokality z hlediska dostupnosti a kvality hromadné dopravy na základě objektivních dat. Jako příklad implementace analýzy bylo zvoleno město Brno, které chystá nový uzemní plán.
Predikce odchylek v jízdních řádech založená na AVL datech
Jiráček, Zbyněk ; Martínek, Vladislav (vedoucí práce)
Relevantní plánování tras v hromadné dopravě je limitováno spolehlivostí přepravní sítě. V některých případech se však ukazuje, že můžeme plánovat trasy s přihlédnutím k očekávaným zpožděním a tím spolehlivost nalezených spojení vylepšit. Tato práce se soustředí na předpověď zpoždění v sítích hromadné přepravy s využitím dat ze systémů sledování polohy vozidel -- známých jako AVL data. Ta jsou typicky shromažďována přepravci. Porovnávány jsou různé algoritmy za použití reálných dat ze sledovacího systému tramvají v Praze. Práce též obsahuje diskusi o možném využití informací získaných pomocí použitých metod v informačních systémech pro cestující. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Searching public transport connections based on transport timetables and individual transport
Matěna, Jakub ; Nečaský, Martin (vedoucí práce) ; Kopecký, Michal (oponent)
Tato práce se věnuje plánování dopravy nad otevřenými daty v Praze. Její hlavní účel je vytvořit aplikaci založenou na modelu server/klient, která bude vyhledávat spojení kombinující jak veřejnou dopravu tak individuální dopravu autem. Server poskytuje Protocol buffers \gls{api}, které může použít kdokoliv k vytvoření klientské aplikace pro jakoukoliv dostupnou platformu. Navíc byla jako součást tohoto projektu vytvořena demonstrativní klientská aplikace pro zařízení se systémem Android. Všechny komponenty byly testovány na použitelnost, funkčnost a rychlost. Otevřená data z několika zdrojů byla použita, aby bylo demonstrováno, že zveřejňování dat může nabídnout nové možnosti a jejich kombinací lze dosáhnout komplexních cílů. Bylo ukázáno, že intermodální plánování v Praze je možné a může šetřit čas, peníze a dokonce i životní prostředí.
Jízdní řády hromadné dopravy
Riedel, Lukáš ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V zájmu lidí užívajících hromadnou dopravu je dostat se na požadované místo co nej- rychleji. Za tímto účelem využívají vyhledávače spojení. Většina existujících vyhledávačů se omezuje na předem určenou oblast nebo je lze využívat pouze při stálém připojení k internetu, což může uživatele limitovat. Z tohoto důvodu jsme navrhli přizpůsobitelný systém aplikací, který uživateli umožňuje, za určitých podmínek, vyhledávání i bez nut- nosti připojení k internetu. V práci se zabýváme především způsoby vyhledávání spojení v jízdních řádech. Naše řešení využívá inovativní algoritmus, jenž se svým fungováním a časem potřebným k provedení požadavku výrazně odchyluje od většiny existujících ře- šení. Pro komfort uživatele jsme vyvinuli počítačovou a mobilní aplikaci, které uživateli nabízí přívětivé uživatelské rozhraní, pomocí něhož lze vyhledávat v jízdních řádech a zobrazovat aktuální informace z dopravy. 1
Systém pro vyhledávání a aktualizace jízdních řádů
Havel, Filip ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Škoda, Petr (oponent)
Většina lidí využívající veřejnou dopravu má specifické oblasti zájmů, kterými je možné omezit dopravní síť na určité části. U těchto lidí lze předpokládat, že budou chtít být informování v případě, že nastane změna ve vymezené části dopravní sítě. Z tohoto důvodu jsme vytvořili aplikaci pro informování uživatele o změnách veřejné dopravy, které jej zajímají. Předpokládáme, že hlavní oblastí zájmu uživatele jsou spojení mezi stani- cemi, a tak se práce zabývá především možnostmi vyhledání spojení v jízdních řádech. Kromě zmíněného vyhledávání jsme se zaměřili na přizpůsobitelnost aplikace a implemen- tovali příklady možných přizpůsobení pro různé výstupy výsledků, uživatelská rozhraní a zdroje dat. Pro pohodlí uživatele jsme vytvořili mobilní aplikaci, která komunikuje s hlavní aplikací a zobrazuje aktuální data jízdních řádů dle zájmů uživatele. 1
Predikce odchylek v jízdních řádech založená na AVL datech
Jiráček, Zbyněk ; Martínek, Vladislav (vedoucí práce)
Relevantní plánování tras v hromadné dopravě je limitováno spolehlivostí přepravní sítě. V některých případech se však ukazuje, že můžeme plánovat trasy s přihlédnutím k očekávaným zpožděním a tím spolehlivost nalezených spojení vylepšit. Tato práce se soustředí na předpověď zpoždění v sítích hromadné přepravy s využitím dat ze systémů sledování polohy vozidel -- známých jako AVL data. Ta jsou typicky shromažďována přepravci. Porovnávány jsou různé algoritmy za použití reálných dat ze sledovacího systému tramvají v Praze. Práce též obsahuje diskusi o možném využití informací získaných pomocí použitých metod v informačních systémech pro cestující. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Predikce odchylek v jízdních řádech založená na AVL datech
Jiráček, Zbyněk ; Martínek, Vladislav (vedoucí práce) ; Žemlička, Michal (oponent)
Relevantní plánování tras v hromadné dopravě je limitováno spolehlivostí přepravní sítě. V některých případech se však ukazuje, že můžeme plánovat trasy s přihlédnutím k očekávaným zpožděním a tím spolehlivost nalezených spojení vylepšit. Tato práce se soustředí na předpověď zpoždění v sítích hromadné přepravy s využitím dat ze systémů sledování polohy vozidel -- známých jako AVL data. Ta jsou typicky shromažďována přepravci. Porovnávány jsou různé algoritmy za použití reálných dat ze sledovacího systému tramvají v Praze. Práce též obsahuje diskusi o možném využití informací získaných pomocí použitých metod v informačních systémech pro cestující. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prostředí pro tvorbu jízdních řádů
Janata, Dominik ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Surynek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá problémem algoritmického generování jízdních řádů. Hlavní aspekt, na který je kladen důraz, je vztah kvality jízdních řádů a požadavků, které na systém mají jeho uživatelé, tedy cestující. Práce má čtyři hlavní výstupy. Prvním výstupem je modulární systém, který modeluje dopravní sít' a umožňuje testovat samostatně dodané generovací algo- ritmy. Druhým je implementace generování jízdních řádů pomocí genetického algoritmu. Třetím je určité množství vyzkoušených metrik kvality jízdního řádu. Čtvrtým je sada ukázkových implementací, která umožňuje externím programátorům snadno vytvářet vlastní implementace modulů programu; ta je k dispozici na in- ternetových stránkách projektu. Klíčová slova: Jízdní řády, genetický algoritmus, cestující, hodnocení 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.