Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Transtibiální protéza pro rekreační in-line bruslení
Sabo, Karol ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom a následnou fyzickou realizáciou transtibiálnej protézy pre rekreačné in-line korčuľovanie. Práca sa v prvej časti zaoberá súčasným stavom poznania a zhŕňa dostupné informácie o korčuľovaní. V ďalšej časti bola na základe získaných informácií a vlastnom meraní analyzovaná kinematika členkového kĺbu pomocou metódy Motion capture s využitím softwaru Kinovea. Nasledujúca časť práce sa zaoberá fyzickou realizáciou viacerých variant protézy a ich následným testovaním s pacientom. Posledná fáza práce pojednáva o poznatkoch získaných testovaním.
In-line bruslení dětí předškolního věku
Rácová, Šárka ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zdali je dítě v předškolním věku schopno osvojit si in- line bruslení a zjistit, jak je tato pohybová aktivita využívána u dětí tohoto věku ve školní i mimoškolní formě. Zkoumají se také podmínky pro in-line bruslení v dané lokalitě. Dále je vytvořena metodika výuky jízdy na in-line bruslích u dítěte předškolního věku. Metodika je podložena experimentem. Hlavním výzkumným problémem práce, je zkoumání realizace in- line bruslení s dětmi v předškolním věku. První kapitola teoretické části se zabývá obecnými informacemi o in-line bruslení, což je krátké seznámení s historií tohoto sportu, rozdělení na různé odvětví a seznámení s existencí vybavení vhodného pro in-line bruslení. Druhá kapitola se zaměřuje na in-line bruslení a zdraví. Jsou zde popsána pozitiva i negativa této pohybové činnosti ovlivňující zdraví jedince, charakterizace předškolního věku, motorický vývoj a kdy je vhodné s tímto sportem u dětí začít. Třetí kapitola teoretické části se zaměřuje na techniku a metodiku in-line bruslení. Praktická část se zabývá hodnocením úrovně zvládnutí in-line bruslení předškolního dítěte, které je zkoumáno za pomoci výzkumných metod pozorování, dotazníku a experimentu. Prostřednictvím dotazníků se dozvídáme, zdali in-line bruslení provozují s předškolními dětmi Mateřské...
Zmapování vhodných pražských parků a cyklostezek pro volnočasové aktivity se zaměřením na výuku in-line bruslení pro žáky 1. stupně
Suchý, Jan ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
V úvodu teoretické části je popsána legislativní stránka sportovního odvětví in-line bruslení a pohybu na cyklostezkách. V druhé kapitole je popsán systém celoměstských cyklostezek. V dalších kapitolách jsou parky a cyklostezky popsány včetně koncepce jejich rozvoje do roku 2020. Dále jsou v práci stanovena kritéria pro hodnocení daných lokalit v kapitole číslo pět. Část teoretická je věnována obecným zásadám užívání cyklostezek a parků v kapitole číslo šest a dopravnímu značení a vybavení bruslařů v kapitole číslo sedm. Další kapitoly jsou zaměřeny na sportovní a bezpečnostní výbavu. V závěru teoretické části kapitole deset a jedenáct se věnuji specifikům výuky in-line bruslení dětí ve věku 1. stupeň ZŠ. Praktická část práce se věnuje zmapování a hodnocení deseti vybraných cyklostezek a parků z levého břehu Vltavy a nejbližšího okolí v kapitolách dvanáct a třináct. Kapitola čtrnáctá je věnována in-line bruslení a jeho dělení. Závěr praktické části práce se zabývá strukturou vyučovací lekce in-line bruslení, metodickými postupy při výuce a základními jízdními dovednostmi. Přílohu tvoří grafické porovnání výsledků dotazníkového šetření. Klíčová slova In-line bruslení, výuka bruslení, zmapování vhodných lokalit v Praze, metodika jízdy na in-line, cyklostezka, park.
Zmapování vhodných pražských parků a cyklostezek pro volnočasové aktivity se zaměřením na výuku in-line bruslení pro žáky 1. stupně
Suchý, Jan ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
V úvodu teoretické části je popsána legislativní stránka sportovního odvětví in-line bruslení a pohybu na cyklostezkách. V druhé kapitole je popsán systém celoměstských cyklostezek. V dalších kapitolách jsou parky a cyklostezky popsány včetně koncepce jejich rozvoje do roku 2020. Dále jsou v práci stanovena kritéria pro hodnocení daných lokalit v kapitole číslo pět. Část teoretická je věnována obecným zásadám užívání cyklostezek a parků v kapitole číslo šest a dopravnímu značení a vybavení bruslařů v kapitole číslo sedm. Další kapitoly jsou zaměřeny na sportovní a bezpečnostní výbavu. V závěru teoretické části kapitole deset a jedenáct se věnuji specifikům výuky in-line bruslení dětí ve věku 1. stupeň ZŠ. Praktická část práce se věnuje zmapování a hodnocení deseti vybraných cyklostezek a parků z levého břehu Vltavy a nejbližšího okolí v kapitolách dvanáct a třináct. Kapitola čtrnáctá je věnována in-line bruslení a jeho dělení. Závěr praktické části práce se zabývá strukturou vyučovací lekce in-line bruslení, metodickými postupy při výuce a základními jízdními dovednostmi. Přílohu tvoří grafické porovnání výsledků dotazníkového šetření. Klíčová slova In-line bruslení, výuka bruslení, zmapování vhodných lokalit v Praze, metodika jízdy na in-line, cyklostezka, park.
Změny úrovně rovnováhy po přípravě na in-linech
Filipová, Iveta ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Změny úrovně rovnováhy po přípravě na in-linech Cíl: Cílem této diplomové práce je vypozorovat změnu úrovně rovnováhy u studentů FTVS po dvouměsíční výuce na in-linech. Metody: Tato diplomová práce je kvantitativním vědeckým výzkumem, kvazi experimentem a bylo v ní použito několik metod. Metoda literární rešerše a analýza odborných dokumentů pro zpracování teoretické části práce. Dále v části praktické zúčastněné pozorování, dotazování a laboratorní měření za pomoci tlakové desky Footscan. Výsledky: Formou laboratorního měření na přístroji Footscan bylo zjištěno, že úroveň rovnovážných schopností se u studentů po dvouměsíční výuce na in-linech změnila. Došlo ke zlepšení jejich stability. Podle stanovených hypotéz bylo zjištěno, že dva ze čtyř určených testů mají statistickou významnost. Díky této práci můžeme říci, že in- line bruslení je vhodná pohybová aktivita nejen pro zlepšování kondice, ale i jiných pohybových schopností. Klíčová slova: In-line bruslení, kondiční bruslení, kurz in-line bruslení, sportovní trénink, posturální stabilita, rovnováha, rovnovážné schopnosti, Footscan.
In-line bruslení jako tréninkový prostředek letní přípravy v ledním hokeji
Gebhart, Martin ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
NÁZEV PRÁCE: In-line bruslení jako tréninkový prostředek letní přípravy v ledním hokeji AUTOR: Martin Gebhart KATEDRA: Tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ladislav Pokorný ABSTRAKT: Práce mapuje využití in-line bruslení v letní přípravě ledního hokeje. Zmapování využití in-line bruslení probíhá na základě průzkumu, pomocí dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit za jakým účelem se in-line bruslení využívá v letní přípravě. Práce se dále zabývá rozvojem pohybových schopností v přípravném období ledního hokeje a vlivem in-line bruslení na techniku bruslení na ledě. Dále seznamuje s ostatními možnostmi a prostředky rozvoje techniky bruslení. KLÍČOVÁ SLOVA: Letní příprava, in-line bruslení, tréninkový prostředek, lední hokej, in-line hokej
In-line bruslení a in-line hokej jako tréninkový prostředek letní přípravy v ledním hokeji
Šerf, Jakub ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Cílem práce je na základě dotazníkové metody zjistit a porovnat využití in-line bruslení v letní přípravě týmu ledního hokeje na různých úrovních výkonnosti a věku. Název práce: In-line bruslení a in-line hokej jako tréninkový prostředek letní přípravy v ledním hokeji. Zpracoval: Jakub Šerf Vedoucí bakalářské práce: PaedDr. Ladislav Pokorný Katedra: Katedra tělesné výchovy a sportu Cíl práce: Zmapovat a porovnat využívání in-line bruslení v letní přípravě týmů ledního hokeje na různých věkových a výkonnostních úrovních v České republice. Metoda práce: K tvorbě diplomové práce byla použita metoda dotazníkového šetření a porovnání. Výsledky práce: Zmapovaní využití in-line bruslení v letní přípravě hráčů ledního hokeje. Trenéři nezařazují příliš často in-line bruslení do tréninků letní přípravy. Využívají ho více jako doplňkovou činnost v podobě in-line hokeje než tréninku speciálních dovedností. Klíčová slova: In-line bruslení, in-line hokej, trénink, letní příprava, lední hokej
Změny úrovně rovnováhy po přípravě na in-linech
Filipová, Iveta ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Změny úrovně rovnováhy po přípravě na in-linech Cíl: Cílem této diplomové práce je vypozorovat změnu úrovně rovnováhy u studentů FTVS po dvouměsíční výuce na in-linech. Metody: Tato diplomová práce je kvantitativním vědeckým výzkumem, kvazi experimentem a bylo v ní použito několik metod. Metoda literární rešerše a analýza odborných dokumentů pro zpracování teoretické části práce. Dále v části praktické zúčastněné pozorování, dotazování a laboratorní měření za pomoci tlakové desky Footscan. Výsledky: Formou laboratorního měření na přístroji Footscan bylo zjištěno, že úroveň rovnovážných schopností se u studentů po dvouměsíční výuce na in-linech změnila. Došlo ke zlepšení jejich stability. Podle stanovených hypotéz bylo zjištěno, že dva ze čtyř určených testů mají statistickou významnost. Díky této práci můžeme říci, že in- line bruslení je vhodná pohybová aktivita nejen pro zlepšování kondice, ale i jiných pohybových schopností. Klíčová slova: In-line bruslení, kondiční bruslení, kurz in-line bruslení, sportovní trénink, posturální stabilita, rovnováha, rovnovážné schopnosti, Footscan.
Návrh a vytvoření kondičního výukového programu pro mládež v "In-line bruslení"
KLÍMA, Miloslav
Úkolem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit kondiční výukový program pro děti a mládež v in-line bruslení. V úvodní části práce jsou zpracovány poznatky a informace z odborné literatury, které byly následně využity pro tvorbu kondičního výukového programu. Teoretická část práce se věnuje sportovního tréninku, jednotlivým složkám kondiční přípravy a zásadám sportovní přípravy dětí a dorostu. Kondiční výukový program je sestavený pro potřeby dětí a mládeže. Program byl aplikován u skupiny starších žáku hráčů ledního hokeje, jako kondiční příprava na in-line bruslích. Cílem programu je zlepšení sportovní výkonnosti a obecné vytrvalosti.
In-line trasy ve Středočeském kraji
Filipová, Iveta ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: In-line trasy ve Středočeském kraji Cíl: Cílem této bakalářské práce je provést analýzu podmínek pro rekreační jízdu na in-line bruslích ve Středočeském kraji, spojenou s kulturně-poznávací složkou turistiky. Metody: Tato bakalářská práce je kvalitativním výzkumem a bylo v ní použito několik metod. Metoda literární rešerše a analýza odborných dokumentů pro zpracování teoretických východisek práce, dále zúčastněné pozorování na základě předem stanovených kritérií a parametrů pro praktickou část práce. Výsledky: Formou osobního projetí tras bylo ve Středočeském kraji vyhodnoceno celkem 67 tras vhodných k in-line bruslení. Trasy byly rozděleny do tří kategorií: trasy delší než 10 km byly 4, tras středních, které měly délku od 3 do 10 km bylo 14 a tras krátkých s délkou od 1 do 3 km bylo 49. Celodenní výlet, který splnil všechny složky turistiky, byl navrhnut na trase Poděbrady - Nymburk - Poděbrady v celkové délce 19 km. Klíčová slova: In-line bruslení, in-line trasy, kondiční bruslení, Středočeský kraj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.