|
Bez názvu
Hromadová, Michaela ; Vlková, Veronika (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Svou bakalářskou práci jsem se rozhodla vést jako další pokračování a stupeň vývoje svého konceptu vycházejícího především z hlubinné psychologie C.G.Junga, a to konkrétně z metody aktivní imaginace. Výstupem této práce je realizace série různě velkých kreseb bílou tužkou na černém papíře, která je doplněna mou hudební tvorbou tvořenou souběžně s kresbami. V této sérii se soustředím na prolínání a syntézu jednotlivých částí do jednoho společného celku za pomocí synestézie zvuku a obrazu. Zkoumám zde tak podstatu a možnosti převádění vizuální tvorby do zvukové roviny například za pomocí volného asociování zvuků a tvarů, avšak jedná se obecně o koncept tvorby formou čisté improvizace, jejíž cílem je postupné rozvíjení těchto dvou prolínajících se pólů jako jednoho celku.
|
|
Hudební improvizace
Angelov, Michael ; Hradiš, Michal (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce sa zabývá problematikou algoritmické kompozice hudby, zejména oblastí počítačem řízené hudební improvizace. V úvodních kapitolách je uveden přehled existujícich nástrojů a přístupů nejčastěji používaných v oblasti počítačové hudby. Následně je v práci uveden návrh nového systému pracujícího na principech markovských řetězců a prediktivních stromů spolu s popisem jeho implementace. Hlavní úlohou navrhované aplikace je analýza uživatelem předložené externí MIDI nahrávky a následná tvorba nového a inovativního hudebního materiálu ve formátu MIDI s tematikou blízkou originální nahrávce, čímž se vytváři dojem počítačové improvizace na dané hudební téma.
|
|
Improvizace a osobnost: rozvoj vybraných osobnostních charakteristik prostřednictvím tréninku divadelní improvizace
Vondráčková, Veronika ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
První část práce představuje teoretický přehled sestavený z odborných zdrojů zaměřený na rozvoj osobnosti prostřednictvím tréninku divadelní improvizace. Autorka improvizaci nejprve vymezuje na pozadí dramatického umění, nachází její společné rysy s hrou a poukazuje na její výchovné a terapeutické využití. Dále se věnuje nárokům, které improvizovaná hra klade na osobnost hráče, a zaměřuje se na spolupráci, kreativitu a spontaneitu. V poslední kapitole literárně-přehledové části autorka vysvětluje smysl improvizačních tréninků a na příkladu práce s kreativitou, spontaneitou a jejich bariérami popisuje, jak prostřednictvím tréninků dochází k rozvoji improvizačních dovedností. Empirická část bakalářské práce je věnována návrhu výzkumu, který má za cíl ověřit poznatky z první části. Autorka navrhuje metodou experimentu sledovat změny ve vybraných osobnostních charakteristikách po absolvování ročního improvizačního výcviku.
|
|
Osobní význam volnočasové taneční aktivity pro neprofesionální tanečníky
HLAVÁČOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá tématem tance a pojednává o neprofesionálních tanečnících a jejich významech k taneční volnočasové aktivitě. Práce je složena ze dvou částí vzájemně se propojujících. V teoretické části se zabývám taneční volnočasovou aktivitou a osobností pedagoga volného času jakožto tanečního lektora. Práce se následně soustředí na determinanty rozvíjející osobnost během taneční volnočasové aktivity a následně taktéž poukazuje na význačné psychosociální potřeby v tomto kolektivním sportu. Ve výzkumné části byla použita metoda kvalitativního výzkumu ve formě rozhovorů, které byly následně vyhodnoceny pomocí tematické analýzy dat. Výzkumná část se zabývá prožitými zkušenostmi neprofesionálních tanečníků s taneční volnočasovou aktivitou a jejich subjektivními významy, které ve svém životě této taneční volnočasové aktivitě přikládají.
|
|
Význam dramatické výchovy se zaměřením na občanskou výchovu
PAŠEK, Jan
1. Uvedení do problematiky systému školní dramatiky.základní terminologie a problematika, volba témat, textů a cílů u dramatické hry a improvizace, organizační formy, metody a techniky, vyhodnocení hry a improvizace\\ 2. Osobnostní a společenský rozvoj aktérů dramatické hry a improvizace (věd, zájmy, společenské dění, prostor, čas apod.), porovnání postavení textu (autora, improvizace), aktérů hry (žáci) a role pedagoga ve školní dramatice\\ 3. Narativnost ve školní dramatice-povaha vyprávění, fikce, obsahový rámec, psychologické aspekty hry a improvizace-jaká je skupina a hráči, rozvíjení schopností a dovedností\\ 4. Sociologický výzkum na téma zkušenosti a uplatnění dramatické výchovy u pedagogů na základní škole se zaměřením na občanskou výchovu (uplatnění technik ankety, dotazníku, pozorování zúčastněného přímého apod.), vlastní zkušenosti s provedením dramatické výchovy na hodinách občanské výchovy, popřípadě uvedení vlastních her, které by se daly uplatnit při vyučování\\ 5. Rozhovor s profesorem Milošem Horanským (popřípadě s jiným odborníkem zabývajícím se touto problematikou) o významu a uplatnění dramatické výchovy na základní škole, o formách a organizaci dramatické výchovy na základní škole
|
| |
| |
| |
| |
| |