Název:
Význam dramatické výchovy se zaměřením na občanskou výchovu
Překlad názvu:
Consequences of the Teaching drama with the focus on civics
Autoři:
PAŠEK, Jan Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 1. Uvedení do problematiky systému školní dramatiky.základní terminologie a problematika, volba témat, textů a cílů u dramatické hry a improvizace, organizační formy, metody a techniky, vyhodnocení hry a improvizace\\ 2. Osobnostní a společenský rozvoj aktérů dramatické hry a improvizace (věd, zájmy, společenské dění, prostor, čas apod.), porovnání postavení textu (autora, improvizace), aktérů hry (žáci) a role pedagoga ve školní dramatice\\ 3. Narativnost ve školní dramatice-povaha vyprávění, fikce, obsahový rámec, psychologické aspekty hry a improvizace-jaká je skupina a hráči, rozvíjení schopností a dovedností\\ 4. Sociologický výzkum na téma zkušenosti a uplatnění dramatické výchovy u pedagogů na základní škole se zaměřením na občanskou výchovu (uplatnění technik ankety, dotazníku, pozorování zúčastněného přímého apod.), vlastní zkušenosti s provedením dramatické výchovy na hodinách občanské výchovy, popřípadě uvedení vlastních her, které by se daly uplatnit při vyučování\\ 5. Rozhovor s profesorem Milošem Horanským (popřípadě s jiným odborníkem zabývajícím se touto problematikou) o významu a uplatnění dramatické výchovy na základní škole, o formách a organizaci dramatické výchovy na základní škole1. Introduction to the system of school drama. Basic terminology and issues, choice of topics, texts and goals in dramatic play and improvisation, organizational forms, methods and techniques, evaluation of play and improvisation \\ 2. Personal and social development of actors of dramatic play and improvisation (sciences, interests, social events, space, time, etc.), comparison of text position (author, improvisation), actors of play (pupils) and role of pedagogue in school drama \\ 3. Narrative in school drama-nature of storytelling, fiction, content framework, psychological aspects of play and improvisation-what is the group and players, development of abilities and skills \\ 4. Sociological research on the topic of experience and application of drama education in primary school teachers with a focus on civic education (application of survey techniques, questionnaire, direct participant observation, etc.), own experience with drama education in civics lessons, or introducing their own games which could be used in teaching \\ 5. Interview with Professor Miloš Horanský (or with another expert dealing with this issue) about the importance and application of drama education in primary school, the forms and organization of drama education in primary school
Klíčová slova:
dramatická výchova; improvizace; občanská výchova; společenský rozvoj; civic education; drama education; improvisation; social development Citace: PAŠEK, Jan. Význam dramatické výchovy se zaměřením na občanskou výchovu. České Budějovice, 2006. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/617