Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specific Contribution of the Roman Catholic Church to the European Integration according to the Article 17.3. of the TFEU: EU perception of the dialogue with COMECE
Kubiš, Vojtěch ; Knutelská, Viera (vedoucí práce) ; Jeřábek, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat, jak Evropská unie vnímá pojem specifický přínos církví do evropského integračního procesu v kontextu článku 17.3 Smlouvy o fungování EU. Specifický přínos církví je analyzován na případě Římsko-katolické církve (ŘKC), jakožto dominantního náboženského aktéra v dialogu realizovaného v rámci čl. 17.3. Časově je práce vymezena dvěma obdobími. Nejprve je zkoumán specifický přínos ŘKC v kontextu debaty o Evropské ústavě. Na základě diskurzivní analýzy projevů a pozměňovacích návrhů, se hledá odpověď na otázku, do jaké míry je specifický přínos církve dáván do souvislosti s (evropskými) hodnotami. Druhé období je vymezeno lety 2009, kdy vstoupila v platnost Lisabonská smlouva. Analýza je uzavřena rokem 2014, kdy byla úroveň dialogu s církvemi poněkud degradována. Tehdy totiž odpovědnost za dialog převzalo DG JUST namísto BEPA, orgánu operujícího přímo pod vedením předsedy Evropské komise. Na základě projevů a dalších dokumentů pořízených z jednotlivých setkání mezi představiteli EU a ŘKC je zkoumáno, jaká očekávání evropští politici od církve měli. Cílem je zjistit, v čem byla tato očekávání specifická, a proč byl dialog s církvemi oddělen od dialogu s občanskou společností. Z mého výzkumu vyplývá, že specifickým přínosem ŘKC pro EU nebyl ani tolik její ideový...
Porozumění vybraným tématům evropské integrace u středoškolských studentů
Šimonová, Zuzana ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Cílem diplomové práce je diagnostikovat porozumění vybraným tématům evropské integrace u studentů středních škol v návaznosti na zakotvení tématu v kurikulárních dokumentech. V teoretické části je představena analýza rámcových vzdělávacích programů. Na ni navazuje stručné shrnutí vývoje integračního procesu do současné podoby spolupráce a fungování institucí. Dále je zde představeno konstruktivistické pojetí výuky, z nějž vychází praktická část diplomové práce. V závěru této části jsou představeny výsledky rešerše dosavadních výzkumů v této oblasti. V praktické části diplomové práce byla realizována vlastní kvalitativní výzkumná sonda metodou polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Získaná data byla následně kvalitativně analyzována. V závěru práce byly představeny výsledky výzkumné sondy, a tam kde to bylo možné, byly porovnány s výsledky dalších výzkumů. Z výsledků výzkumné sondy vycházela doporučení pro výuku.
Potravinářské výrobky jako faktor vnímání Evropské unie v České republice
ŽIDOŇ, Zdeněk
Potraviny jsou v České republice v souvislosti s Evropskou unií často diskutované. V minulosti vyvolaly evropské regulace, které se dotkly tradičních českých výrobků, velké kontroverze. Aktuálně nejdiskutovanější problematikou v této souvislosti je dvojí kvalita potravinářských výrobků nacházejících se na jednotném evropském trhu. V úvodní části práce je detailně rozebrán celý vývoj problematiky na půdě Evropské unie včetně názorových postojů českých europoslanců. Součástí práce je také analýza související evropské legislativy a návrhů možných řešení dvojí kvality, souhrn relevantních českých, slovenských i dalších zahraničních srovnávacích testů výrobků a posouzení nejčastějších argumentů, kterými výrobci rozdílné složení svých výrobků obhajují. V závěru práce jsou české spotřebitelské návyky dány do kontrastu s okolními zeměmi a na základě dostupných dat týkajících se názorů na Evropskou unii je formulována teorie, která odpovídá na otázku, jakým způsobem dvojí kvalita výrobků ovlivňuje vnímání Evropské unie v České republice.
Evropská identita pod vlivem změn na počátku 21. století
Steklá, Martina ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Doležal, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá evropskou identitou a rolí Evropské unie v jejím formování na počátku 21. století. Jednotlivé kapitoly pracují s identitou obecně a jejími druhy s důrazem na identitu kolektivní a dále s evropskou identitou, jejími modely a její interpretací v oficiálních dokumentech EU. Poslední kapitola je zaměřena prakticky a zkoumá pojetí evropské identity v projevech politiků a odborníků, konkrétní identitotvorné nástroje EU a pociťování evropské identity občany EU. Práce si klade za cíl identifikovat znaky současné evropské identity na počátku 21. století, analyzovat aktuální identitotvornou strategii EU a zhodnotit její úspěšnost. Na základě analýz bylo zjištěno, že Evropská unie je v tvorbě a podpoře evropské identity úspěšná.
Erasmus jako nástroj posílení evropské identity: případová studie ČR
Černý, Tomáš ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Rovná, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou, zda existuje souvislost mezi pobytem Erasmus a evropskou identitou. Mnozí evropští politici se domnívají, že skrze zkušenost se studiem a životem v jiném evropském státě dojde u studentů k vytvoření pocitu sounáležitosti s ostatními Evropany. Navzdory těmto názorům neexistuje dostatek přesvědčivých empirických důkazů, neboť zatímco někteří autoři tvrdí, že Erasmus je efektivním nástrojem pro posílení evropské identity, jiní se to nedomnívají. Nadto se zdá, že efekt pobytu Erasmus je ovlivňován faktory jako hostitelská země nebo národnost. Na základě analýzy kvantitativního průzkumu provedeného s českými účastníky programu Erasmus tato práce ukazuje, že Erasmus může v rámci evropské identity způsobit pozitivní změnu.
Role národních identit v mediálním prostoru věnovaném evropské politice: České předsednictví Evropské unie v evropském psaném tisku
Youssef Staňkovská, Barbora ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Barbora Youssef Staňkovská - abstrakt (anotace) diplomové práce "Role národních identit v mediálním prostoru věnovaném evropské politice" Abstrakt Diplomová práce "Role národních identit v mediálním prostoru věnovaném evropské politice: České předsednictví Evropské unie v evropském psaném tisku" pojednává o mediálních obrazech národních identit, způsobu, jakým jsou v médiích vytvářeny, a důsledcích, jaké tyto obrazy mají pro proměny národních identit v procesu evropské integrace. Na základě kvalitativní obsahové analýzy a za použití induktivního přístupu k datům byla provedena analýza dvou korpusů článků věnovaných českému předsednictví Evropské unie, které v jeho průběhu vyšly v českém deníku MF DNES a ve francouzském deníku Le Monde. Identifikováni byli nejvýznamnější čeští aktéři a další prvky, kteří společně nesou mediální obraz České republiky. Jejich prostřednictvím je v práci popsán mediální obraz české národní identity. Autorka se dále na základě zjištění a širšího teoretického rámce práce zamýšlí nad pozicí identit v evropském mediálním prostoru a konstatuje, že tento prostor není panevropský, ale nadnárodní. V tomto mediálním prostoru totiž chybí evropští aktéři, kteří by byli s to nést společnou evropskou identitu, a tak zde dominují zejména národní aktéři a národní identity. Z pohledu této...
European Youth Policy and Its Influence on Formation of European Identity
Kissiová, Veronika ; Sršeň, Radim (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Téma mládežnické politiky nebývá příliš často medializována a proto i povědomí a zájem veřejnosti o ni není velmi velký. Mládež je ale právě ta skupina obyvatelstva, která je nejsnáze ovlivnitelná. Její systematickou výchovou lze dosáhnout mnoho změn. Právě pro by měla být hlavní cílovou skupinou, na kterou se Evropská unie zaměřuje při vytváření evropské identity svých občanů. Tato práce analyzuje tři z programů evropské mládežnické politiky a jejich vliv na formování evropské identity.
Dobrovolnictví jako součást občanské společnosti
Siglová, Ivana ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Diplomová práce řeší vliv programu Evropské dobrovolné služby (EDS) na získávání občanských kompetencí u jeho absolventů a jejich aktivní participaci v rámci občanské společnosti - české i evropské. Text práce je členěn do tří kapitol. První kapitola se věnuje vymezení konceptu občanské společnosti a jeho historickému vývoji, historickému vývoji a současnému stavu české občanské společnosti a vymezení evropské občanské společnosti. Druhá kapitola objasňuje nejprve obecně fenomén dobrovolnictví a navazuje vysvětlením fungování a principů EDS. Třetí kapitola je výsledkem kvalitativní analýzy polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s šesti absolventy EDS. Nejprve je sepsán příběh každého absolventa a na základě těchto příběhů je přistoupeno k souhrnné analýze a formulování závěrů práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.