Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební vzdělávání dětí se zrakovým postižením v základních uměleckých školách z pohledu pedagogů
BUJNOVSKÁ, Pavlína
Téma bakalářské práce je orientováno na hudební vzdělávání dětí se zrakovým postižením z pohledu pedagogů. Cílem je zpracovat aktuální poznání související s výše uvedeným tématem práce a poté popsat pohledem hudebních pedagogů práci se žákem se zrakovým postižením. Bakalářská práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracována na základě aktuální literatury a je rozčleněna do tří základních kapitol. První část vymezuje pojem zrakové postižení, uvádí různé druhy klasifikací a možnosti využití vyšších kompenzačních smyslů u zrakově postižených žáků. Druhá kapitola se věnuje legislativnímu ukotvení základních uměleckých škol, přípravě na výuku, vzdělávání žáků se zrakovým postižením v základních uměleckých školách a významu hudby u žáků se zrakovým postižením. Poslední kapitola se zaměřuje na komunikaci mezi žákem a hudebním pedagogem a poznání osobnosti každého z nich. Praktická část práce obsahuje dotazníkové šetření doplněné kvalitativním výzkumem v podobě nestrukturovaného hloubkového rozhovoru. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 18 hudebních pedagogů. Poté byl veden rozhovor s paní učitelkou ze základní umělecké školy. Z výzkumu vyplývá, že názory a zkušenosti učitelů základních uměleckých škol mají značný význam při hudebním vzdělávání dítěte se zrakovým postižením. Osobnostní rysy učitele a žáka se zrakovým postižením se při hudebním vzdělávání vzájemně setkávají. Informovanost učitelů základních uměleckých škol týkající se specifik vzdělávání žáků se zrakovým postižením se odvíjí od profesní zkušenosti. Více než desetileté zkušenosti učitelů, kteří se výzkumného šetření zúčastnili, včetně letité zkušenosti paní učitelky v rozhovoru dokazují, že zásadní význam v hudebním vývoji žáků se zrakovým postižením má dlouhodobá efektivní spolupráce a komunikace mezi učitelem a rodinou.
Centrum Ponava Brno, Královo Pole
Pieleszová, Katarzyna ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce předcházel specializovaný ateliér „Brněnské nábřeží a kulturní čtvrť Ponava“. Tato práce byla zaměřena na komplexní urbanisticko-architektonické řešení oblasti kolem bývalých Jaselských kasáren, urbanistický kontext, dopravní obslužnost, terénní konfiguraci apod. Diplomová práce na tento projekt navazuje v části vymezené ul. U Červeného mlýna, Staňkova a Střední. Řešení diplomové práce spočívá ve vytvoření intenzivního cíle – kulturního areálu, který nabídne kvalitní mezigenerační prostor ke komunikaci a k novým společným zážitkům a aktivitám. Nově propojuje městskou část Ponavu s centrem města Brna kvalitní pěší a cyklistickou dopravní osou. Po důkladné analýze okolních, meziměstských a globálních vztahů vznikl projekt kulturního areálu jako kombinace cílů : pro děti – základní umělecká škola s oborem výtvarným a tanečním, pro seniory – volnočasové centrum, pro všechny dohromady pak multifunkční koncertní sál a revitalizovaný objekt bývalého průmyslového areálu výroby nábytku na víceúčelový mezigenerační areál s galerií moderního umění, kancelářemi pro mladé podnikatele, architekty a umělce, a hudebním klubem v podnoží galerie.
Dům krátké cesty
Kouřilová, Monika ; Zadražilová,, Miroslava (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Řešené území pro návrh architektonické studie se nachází v městské části Brno-Židenice, v katastrálním území Židenice, na levém (východním) břehu řeky Svitavy, přibližně 2 km na východ od historického jádra. Území o rozloze cca 4,1 ha je ohraničeno z jihu ulicí Bubeníčkova, z východu ulicí Koperníkova, ze severu Lazaretní a ze západní strany bezejmennou ulicí, která v současné době slouží jako obslužná - spojovací. Předmětem diplomové práce je architektonická studie vybrané části návrhu městské prostorové struktury s intenzivním využitím v itravilánu města, řešené v předdiplomovém projektu, který předcházel vlastní diplomové práci. Ideou návrhu je dosažení vysoké hustoty zástavby při zachování kvalitního životního a obytného prostředí. Půdorysný tvar objektu vychází z řešeného území. Z východní a jižní strany je vymezen ulicemi Bubeníčkova a Koperníkova, které jsou na sebe téměř kolmé. Také rovnoběžně navazuje s velice důležitým bodem území a to jsou městské lázně (architekt B. Fuchs, 1931), které sousedí s navrhovaným objektem a tím vyzdvihuje jejich důležitost po stránce architektonické. Prostorové řešení respektuje okolní zástavbu. Snahou je uvolnit co nejvíce západní část, která je vymezena pro parkování, hromadnou dopravu, vjezdy do podzemních garáží a také zeleně. Zeleň se i nachází v severní části území, kde je vytvořen park s vodním prvkem a propletenými pěšími stezkami. Ze západní a východní části je objekt lemován stromořadím z důvodu blízké návaznosti na okolní ulice. Samotný objekt je pro automobilovou dopravu zcela uzavřen a slouží pouze pro pěší. Ten pak dále nabízí veřejná náměstíčka se zelení a vodními prvky pro relax a celkovou pohodu.
Návrh elektronické třídní knihy pro ZUŠ
Křížová, Vladimíra ; Weirich, Pavel (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh třídních knih pro Základní uměleckou školu Pavla Křížkovského, s.r.o. a návrh datové základny tak, aby byla připravená pro připojení dalších modulů (rozvrh hodin, atd.). Po vytvoření databáze, připojení třídních knih, ostatních modulů a vytvoření uživatelského rozhraní, vznikne kompletní elektronická dokumentace pro tuto základní uměleckou školu.
Areál Porta Coeli - nové využití vybraných objektů
Kukuť, Olga ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je analýza funkčního využití celého areálu cisterciáckého kláštera Porta Coeli v Předklášteří u Tišnova, na základě které je navržena konverze nevyužívaných objektů s návrhem nového funkčního využití včetně návrhu architektonického novotvaru. Při vytváření architektonické studie bylo nutné nejdříve zanalyzovat stávající stav a současně přihlédnout ke kulturně-historickým hodnotám kláštera, jeho areálu a nejbližšímu okolí, ke stavebně-technickému stavu a občanské vybavenosti v okolí areálu. Základní ideou návrhu bylo přilákat návštěvníky do areálu a dát mu nový život. Vytvořit komfortní klidový prostor pro turisty i místní obyvatele. Ve studii vznikl i nový objekt pro tvůrčí rozvoj dětí. Proto ve II. kvadratuře a bývalé prádelně je navrženo ubytování a nově je postavena základní umělecká škola.
Očekávané výstupy žáků dechového oddělení ZUŠ z pohledu RVP a z pohledu rodičů
KUBÍNOVÁ, Eva
Práce se zabývá očekáváním rodičů žáků dechového oddělení základních uměleckých škol a očekávanými výstupy, které stanovuje Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Obě oblasti jsou komparovány s důrazem na to, v čem se liší. První část se věnuje teoretickému základu tématu a klíčovým pojmům, jako základní umělecká škola, Rámcový vzdělávací program, klíčové kompetence, očekávané výstupy a očekávání rodičů. Druhá část představuje výzkum rodiči očekávaných výsledků, který navíc zjišťuje, jaké nedostatky vnímají rodiče žáků ve výuce na ZUŠ. Výzkum se inspiruje v přístupu Jonathana Lilliedahla a Evy Georgii-Hemming a jejich odborném článku Parental expectations of the Swedish municipal school of arts. Analyzován je Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání s důrazem na části týkající se cílů, klíčových kompetencí a zejména očekávaných výstupů dechového oddělení. Závěrečná kapitola představuje odlišnosti mezi rodiči očekávanými výstupy a RVP ZUV.
Marketingová taktika a její uplatnění v řízení základní umělecké školy
Bémová, Alena ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou uplatnění marketingové taktiky, tedy formou marketingového mixu v řízení školy. Vychází z teoretických poznatků v oblasti marketingu. Marketingová taktika využívá prvky marketingového mixu a tyto prvky pomáhají manažerům organizací při sestavování nabídky tak, aby nabídka zákazníky oslovila a uspokojila jejich potřeby. Cílem diplomové práce je na základě analýzy současného stavu marketingového řízení se zaměřením na prvky marketingového mixu vybrané základní umělecké školy navrhnout doporučení k inovacím a zejména prostřednictvím nástrojů marketingové komunikace zlepšit komunikační toky ve vztahu ke stávajícím i potenciálním klientům školy a tím navýšit atraktivitu a konkurenceschopnost školy. Předmětem výzkumné části práce je analýza současného stavu z pohledu jednotlivých prvků marketingového mixu. Podrobněji také prozkoumává úroveň marketingové komunikace jakožto významného komunikačního a prezentačního prvku školy. Pro výzkumnou část byly využity dvě metody. První metodou je dotazníkové šetření, jehož cílovou skupinou jsou rodiče dětí navštěvujících vybranou základní uměleckou školu. Soustředí se na hodnocení prvků marketingového mixu a vede k hodnocení skutečného stavu a k návrhům na zlepšení. Druhou metodou je analýza webových stránek náhodně vybraných...
Talentovaný žák ve výtvarné výchově
Brajerová, Iveta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce se zabývá talentovanými žáky ve výtvarné výchově. Jak se tito žáci projevují ve výtvarné výchově, podle čeho je možné takové žáky rozpoznat a jaké klade práce s nadanými žáky ve výtvarné výchově nároky na pedagoga? V práci se snažím vytvořit obecná doporučení pro práci učitele s nadaným žákem ve výtvarné výchově a otevřít téma, které nebylo v České republice doposud systematicky zpracováno. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se v první kapitole zabývám nadáním a talentem. Na začátku vymezuji pojmy talent, nadání a nadaní žáci. Dále představuji modely a možné klasifikace nadání, charakteristiky nadaných dětí, možnosti jejich identifikace a vzdělávání. V druhé kapitole popisuji postavení nadání a talentu v legislativních dokumentech - v dokumentu Strategie 2030+, v rámcových vzdělávacích programech a ve vyhlášce č. 27/2016 Sb. Ve třetí kapitole se věnuji výtvarné výchově a jejímu vztahu k talentovaným žákům. Ve čtvrté kapitole se zabývám kreativitou, současnými výzkumy kreativity a jejich propojení s talentovanými žáky. Na závěr teoretické části představuji některé současné výtvarné přehlídky (soutěže). Praktický výzkum vychází především z rozhovorů s pedagogy výtvarné výchovy a s talentovanými studenty. Zabývám se...
Projekt: Předškolní estetická výchova "PEV"
Chaloupková, Eliška ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je projekt s názvem Předškolní estetická výchova "PEV", vyučovaný na základní umělecké škole. V teoretické části jsou obecně vysvětleny pojmy estetika, estetická výchova a jejich stručná historie, současné možnosti vzdělávání v oblasti estetické výchovy ve vybraných základních uměleckých školách a charakteristika projektu PEV. Výzkumná část je zaměřena na přínos projektu v oblasti výuky na základních uměleckých školách, efektivnost a funkčnost při výběru uměleckého oboru v předškolním věku a vhodnost zařazení tohoto projektu do školního vzdělávacího programu i v dalších ZUŠ. K výzkumu byly použity metody empirické (přímé pozorování, dotazník, rozhovory). Celkové výsledky výzkumu, založené na porovnání a zhodnocení odpovědí všech kategorií respondentů, poukazují na pozitivní hodnocení PEV, která vhodně vyplňuje období předškolního dítěte smysluplnými činnostmi, spojenými s komplexním rozvojem osobnosti. Rozsáhlejší příloha, přibližující více práci dětí v hodinách PEV, obsahuje SCAN fotografií, novinových článků a vzory dotazníků. Práce je určena všem pedagogům, kteří se zajímají o ojedinělé projekty týkající se výuky předškolních dětí na základních uměleckých školách. Klíčová slova: Estetická výchova, předškolní pedagogika, ojedinělý projekt, základní umělecká...
Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Pňovská, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.