Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace dospělých k formálnímu vzdělávání
Říhová, Hana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na sféru formálního vzdělávání dospělých, především pak na motivaci dospělých k návratu do formálního vzdělávacího systému. Je zde vymezen základní pojmový aparát (celoživotní učení, dospělý jedinec, vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, motivace a bariéry) s využitím odborné literatury českých i zahraničních autorů. Práce přináší přehled možností, které dospělí v oblasti formálního vzdělávání mají, a to na všech úrovních vzdělávacího systému. Zároveň jsou popsány bariéry, kterým dospělí musí čelit při zájmu o vzdělávání. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření provedené formou ankety, nashromážděná data byla vyhodnocena a dále okomentována. Výzkumné šetření předkládá konkrétní motivace a bariéry u dospělých v průběhu dalšího formálního vzdělávání. Klíčová slova formální vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávání dospělých, učení se v dospělosti, motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých
Domácí příprava nadaného žáka
Voráčková, Simona ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá domácí přípravou nadaného žáka. Práce je rozdělena na dvě části a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení základních pojmů souvisejících s touto problematikou, charakteristiku, identifikaci a diagnostiku nadaného žáka a jejich možnostem vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o domácí přípravě. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum s cílem zjistit domácí přípravu nadaného žáka, její specifika a zjistit využívané materiály a pomůcky, které žáci využívají. V praktické části je použitá strategie výzkumu kazuistika a výzkumná metoda polostruktorovaného rozhovoru. Klíčová slova Nadaný žák, domácí příprava, inteligence, diagnostika nadání, možnosti vzdělávání
Motivace dospělých k formálnímu vzdělávání
Říhová, Hana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na sféru formálního vzdělávání dospělých, především pak na motivaci dospělých k návratu do formálního vzdělávacího systému. Je zde vymezen základní pojmový aparát (celoživotní učení, dospělý jedinec, vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, motivace a bariéry) s využitím odborné literatury českých i zahraničních autorů. Práce přináší přehled možností, které dospělí v oblasti formálního vzdělávání mají, a to na všech úrovních vzdělávacího systému. Zároveň jsou popsány bariéry, kterým dospělí musí čelit při zájmu o vzdělávání. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření provedené formou ankety, nashromážděná data byla vyhodnocena a dále okomentována. Výzkumné šetření předkládá konkrétní motivace a bariéry u dospělých v průběhu dalšího formálního vzdělávání. Klíčová slova formální vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávání dospělých, učení se v dospělosti, motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých
Výběr školy rodiči dětí a žáků s progresívním svalovým onemocněním
Šimáková, Olga ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce vysvětluje pojem progresívního svalového onemocnění. Popisuje vznik onemocnění, jednotlivé typy a způsoby léčby. Dále se zabývá problematikou vzdělávacích možností dětí s omezením hybnosti v České republice. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola se zabývá vymezením pojmu progresívního svalového onemocnění. Druhá část popisuje školské zákony a školská zařízení pro děti s tělesným postižením u nás. Zabývá se i speciálními vzdělávacími potřebami a možnostmi podpory při výchovně-vzdělávacím procesu. Třetí část charakterizuje rodinu jako rozhodujícího činitele při volbě školy. Vymezuje, jaké faktory ovlivňují volbu rodičů. Poslední část tvoří výzkumný projekt, jehož cílem je zjistit, jaké faktory a do jaké míry ovlivňují rodiče při rozhodování o budoucím vzdělávání.
Sociální a psychologická situace v rodině s kombinovaně postiženým dítětem
MAŠKOVÁ, Hana
Práce se zabývá sociální a psychologickou situací v rodině s kombinovaně postiženým dítětem, narozením dítěte a reakcí rodičů, rodiny a okolí na vzniklou problematiku. Dále se zabývá problémy v rozhodování se v dalších možných krocích v péči o dítě, řešením vzniklých problémů a postavením se k dané problematice. Cílem je poukázat na rodiče, kterým se dítě s postižením narodilo a přiblížit jejich situaci od počátku až k jejímu vyrovnání se. Praktická část obsahuje průzkum, který byl zpracován z dotazníků vyplněných rodiči s dítětem s postižením. Zabývá se především rodiči, jejich situací a změnou života po narození dítěte, partnerským vztahem, okolím, pomocí a dalšími organizacemi, které navštěvují rodiče či jejich děti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.