Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální práce v rámci pěstounské péče
PLZÁKOVÁ, Terezie
Bakalářská práce se zaměřuje na realizaci sociální práce v rámci poskytování pěstounské péče. VČeské republice máme dvě formy pěstounské péče zprostředkovanou a nezprostředkovanou pěstounskou péči. Obě tyto formy pěstounské péče mají svá specifika, liší se například procesem, který předchází svěření dítěte do pěstounské péče. Cílem bakalářské práce je popsat sociální práci, kterou poskytují sociální pracovníci pěstounům v doprovázejících organizacích, se zaměřením na případné odlišnosti dle formy poskytované péče. Za účelem dosažení stanoveného cíle byla zvolena kvalitativní forma výzkumu, sběr dat byl proveden metodou dotazování, konkrétně formou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly uskutečněny se sociálními pracovníky v doprovázejících organizacích pro pěstouny v Jihočeském kraji. Takto získaná data byla vyhodnocena metodou vytváření trsů. Zvýsledků výzkumu vyplývá, že proces doprovázení, který realizují organizace, resp. sociální pracovníci doprovázejících organizací, je odlišný. Obě formy pěstounské péče mají svá specifika, ať už pozitivní, tak i negativní. Bakalářská práce může být využita jako podklad pro zkvalitnění sociální práce s pěstouny, výsledky mohou být inspirativní pro sociální pracovníky, kteří se zabývají náhradní rodinnou péčí. V neposlední řadě výsledky mohou sloužit široké veřejnosti, která se o tuto problematiku zajímá.
Rizikové chování dětí v pěstounské péči
VLČKOVÁ, Dominika
Diplomová práce se zabývá problematikou rizikového chování dětí v pěstounské péči se zaměřením na příčiny a důsledky rizikového chování. První část práce je zaměřená na charakteristiku náhradní rodinné péče, a podrobněji je vysvětlena zejména pěstounská péče, dále se práce věnuje vymezení rizikového chování, kde podrobněji vysvětluji jednotlivé typy rizikové chování, příčiny vzniku a prevenci rizikového chování, role doprovázející organizace a orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Druhá část práce je zaměřena na výzkum, kde bylo hlavním cílem zmapovat rizikové chování u dětí v pěstounské péči zaměřením na důsledky jejich jednání.
Problematika náhradní rodinné péče z pohledu pěstounů a doprovázejícího pracovníka
JIRÁSKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá problematikou náhradní rodinné péče z pohledu pěstounů a doprovázejícího pracovníka. Cílem práce bylo zjistit, jaká jsou pozitiva a negativa spolupráce pěstounů s doprovázejícími organizacemi, a popsat zkušenosti spolupráce doprovázejících pracovníků s pěstouny. Bakalářská práce má dvě části. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k náhradní rodinné péči a jejím formám s důrazem na pěstounskou péči. Definovaná je rodina, její funkce a druhy rodin, je vysvětlen pojem attachment, sociálně právní ochrana dětí. Poměrně velký prostor je věnován pěstounské péči, jejím druhům a procesu zprostředkování PP. Poslední kapitola se vztahuje na doprovázející organizace pro pěstounské rodiny, doprovázející pracovníky a poskytované služby pro pěstouny. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum, technikou polostrukturovaného rozhovoru s pěstouny a doprovázejícími pracovníky. Z výzkumu vyplývá, že spolupráce pěstounů s DO je hodnocena kladně, velkou roli hraje osoba doprovázejícího pracovníka, především jeho osobnostní kvality, způsob práce a celkový přístup a jednání s rodinou, protože se jedná společně s poskytovanými službami o rozhodující faktor pro výběr DO. V závěru práce jsou shrnuty moje hlavní poznatky a výsledky, kterých bylo dosaženo. Myslím si, že tato práce by se dala považovat za užitečný zdroj nebo informační materiál, který by mohl sloužit budoucím pěstounům, doprovázejícím pracovníkům, ale i studentům v oblasti sociální práce. Mohla by být i přínosem pro zlepšení povědomí o pěstounské péči a o doprovázejících organizacích.
Pohledy pěstounů k poskytování služeb pěstounským rodinám neziskovými organizacemi v okrese České Budějovice
ŠIMONOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá postoji pěstounů ke službám poskytovaným doprovázejícími organizacemi v okrese České Budějovice. V úvodní části mé bakalářské práce se zabývám popisem pojmů jako náhradní rodinná péče, pěstounská péče, kdo je pěstoun. Také popisuji, jaká mají pěstouni práva a jaké povinnosti při péči o svěřené dítě. Neméně podstatnou část věnuji popisu doprovázející organizace a doprovázejícího pracovníka. V praktické části vyhodnocuji výsledky odpovědí na kladené otázky metodou polostrukturovaného rozhovoru. Zjišťuji, zda jsou dostatečně naplněny služby při doprovázení pěstounských rodin dle zákona č. 359/1999 o sociálně-právní ochraně dětí. Také se zajímám, jaké pohledy pěstouni na službu doprovázení zaujímají a zda je něco nového, co by pěstouni od doprovázející organizace při doprovázení ocenili nebo uvítali.
Spolupráce pěstounů, doprovázejících organizací a OSPOD při výkonu pěstounské péče
Kaletová, Sára ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací pěstounů, OSPOD a doprovázejících organizací při výkonu pěstounské péče. Součástí práce je jak teoretická, tak praktická část. Teoretická část práce obsahuje čtyři kapitoly a vychází z analýzy odborných zdrojů. První kapitola se zabývá vymezením základních pojmů, legislativním vymezením a stručným historickým nástinem v oblasti náhradní rodinné péče. Druhá kapitola se zaměřuje na specifika pěstounské péče s ohledem na potřeby dětí přicházejících do náhradních rodin, vymezuje práva a povinnosti pěstounů a dávky pěstounské péče. Třetí kapitola obsahuje základní popis sociálně-právní ochrany dětí v České republice a vymezuje roli OSPOD v kontextu pěstounské péče. Jádrem kapitoly je proces zprostředkování pěstounské péče. Čtvrtá kapitola popisuje práci doprovázejících organizací a klíčových pracovníků. Zaměřuje se také na jednotlivé služby v rámci doprovázení a proces uzavírání dohody o výkonu pěstounské péče. Praktická část práce obsahuje metodologii a analýzu dat z provedeného výzkumu, který byl zaměřen na spolupráci pěstounů, OSPOD a doprovázejících organizací z pohledu pěstounů. Výzkum byl proveden metodou polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi pěstounkami. Praktická část je uzavřena diskuzí, která shrnuje výstupy z výzkumu a uvádí je do širších souvislostí.
Vzdělávání pěstounů
Pobudová, Klára ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pěstounskou péčí a vzděláváním pěstounů. Hlavním cílem práce je zhodnotit, zda jsou pěstouni spokojeni s nabízenými tématy a délkou povinného průběžného vzdělávání. Dílčím cílem práce je popsat největší problémy dětí žijících v pěstounské péči, související se školou a školní přípravou a poukázat na tyto problémy vytvořením kazuistiky. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol a je založena na studiu odborné literatury. První kapitola se věnuje obecně tématu pěstounské péče a žádosti o pěstounskou péči. Druhá kapitola se již více zaměřuje na samotného pěstouna a jeho přípravu. Ve třetí kapitole je věnována pozornost samotnému vzdělávání pěstounů a doprovázejícím organizacím. Čtvrtá kapitola se zabývá charakteristikou dětí v pěstounské péči a jejich školními a výchovnými problémy. Praktická část se zaměřuje na vlastní výzkum. V rámci empirické části bylo realizováno výzkumné šetření s kombinací kvalitativních a kvantitativních prvků. Sběr dat byl proveden formou vlastního pozorování, dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru. Během analýzy dat bylo zjištěno, že by pěstouni s několikaletou praxí uvítali, když by délka povinného průběžného vzdělávání byla přizpůsobena jejich zkušenostem, praxi a skutečným požadavkům. V současné chvíli je tomu tak, že práva...
Příběh pěstounky na přechodnou dobu: návrhy pro systémová zlepšení
Turtáková, Petra ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Klvačová, Petra (oponent) ; Zárasová, Zuzana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je kvalitativní sondou do příběhu pěstounky na přechodnou dobu. Práce tento příběh zachycuje, analyzuje a zařazuje do systémových souvislostí. Činí tak s důrazem na osobní zkušenost pěstounky na přechodnou dobu a s využitím osobní zkušenosti dalších aktérů zainteresovaných v tomto konkrétním případě - včetně té mojí. Práce je z velké části reflexí mé vlastní role v tomto příběhu, nahlíží na něj z různých perspektiv, které se vyvíjejí v čase. Diplomová práce se opírá o znalost teoretických zdrojů, především metodik náhradní rodinné péče a metodických doporučení. Teoretické zdroje jsou kriticky nahlíženy a propojovány s osobními zkušenostmi. Tento postup dal vzniknout výslednému zpracování příběhu, které poskytuje možnost nahlédnout do širších souvislostí kolem pěstounství na přechodnou dobu v naší republice. Zachycení systémových souvislostí je v práci využito pro vytvoření návrhů možných systémových zlepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.