Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Morfologie, anatomie a fyziologie rostlin - výukové programy pro 2. stupeň ZŠ
Ventová, Vendula ; Svobodová, Silvie (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá především rešerší výukových programů zaměřených na výuku morfologie, anatomie a fyziologie rostlin na 2. stupni ZŠ. Cílem je obecné seznámení se s tématy práce, dále pak představení vybraných výukových programů, a také návrh vlastního výukového programu, jehož součástí bude rovněž laboratorní cvičení. V teoretické části je řešené téma specifikováno z odborného hlediska a současně je představeno jeho pojetí v RVP ZV. Dále jsou blíže prezentovány vybrané výukové programy, jejich pozitivní a negativní aspekty, včetně možností využití ve výuce. V rámci praktické části byl vytvořen výukový program. Při jeho vytváření byly brány v potaz nabyté zkušenosti z rešerší jiných výukových programů. Vytvořený výukový program si tak kladl za cíl poučit se z nedostatků některých rešeršovaných programů. Nově vytvořený výukový obsahuje Prezentaci na téma Anatomie a morfologie, dále pak pracovní list na téma Rostlinné tělo, laboratorní cvičení na téma Kořen, didaktická hra Trimino na téma organely a didaktická hra Riskuj na téma Fotosyntéza a dýchání. Vybrané části výukového programu byly aplikovány na ZŠ. Během ověřování nastalo pár problémů týkajících se nedostačujících znalostí žáků. Pokud bude v budoucnu výukový program aplikován v plném rozsahu, včetně úvodní prezentace, lze soudit, že...
Výuka novorozenecké a kojenecké fáze ontogeneze na 2. stupni základní školy
Netušilová, Nikola ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Hlavním cílem práce bylo navrhnout a realizovat výukový program pro 8. ročníky základní školy, který se zabývá tématem novorozeneckého a kojeneckého období. Teoretická část práce podává čtenáři ucelený přehled o jednotlivých obdobích, kterými prochází nově narozený jedinec během prvního roku věku. V úvodu je definováno novorozenecké období a poporodní adaptace nově narozeného jedince, následně je popsán postupný vývoj během prvního měsíce od narození. V souvislosti s poporodní adaptací je popsáno skórování jedince podle Apgarové, které probíhá v prvních minutách po porodu. Dále je charakterizováno kojenecké období a je popsán psychomotorický vývoj kojence s důrazem na vývoj v jednotlivých měsících prvního roku věku. V neposlední řadě je do teoretické části práce zahrnuta výživa novorozence i kojence s důrazem na kojení jakožto přirozený způsob výživy. Praktická část práce popisuje přípravu, realizaci a vyhodnocení výukového programu. Navrhovaný program zahrnuje škálu aktivit a studijních materiálů. Součástí je také analýza Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. V závěru praktické části práce je popsáno vyhodnocení výsledků a zpětná vazba od žáků, kteří se programu účastnili. Ta byla realizována pomocí pojmových map a...
Mezipředmětový výukový program Ryby našich vod
SVĚTLÍKOVÁ, Tereza
Cílem diplomové práce bylo vytvořit návrh výukového programu zaměřeného na problematiku ryb vyskytujících se v České republice, s cílem usnadnit práci učitelům, kteří mohou aktivity využít v průběhu osobní praxe. První část mé práce se zaměřuje na problematiku vodstva okolo nás (jezera, rybníky, tekoucí vody) a na některé druhy ryb, které žijí v České republice a ve výuce na základních školách se s nimi žáci seznamují. Druhá část je zaměřena na návrh mezipředmětového výukového programu, který zahrnuje pomůcky jako jsou pracovní listy, obrázky apod. V neposlední řadě je zahrnuta reflexe z praxe a vyhodnocení evaluačních testů, ověřujících efektivitu navržených aktivit. Z výsledků vyplývá, že po realizaci navržených aktivit mají žáci přehled o rybách a vše s nimi spojeném. Znají některé zástupce, dokáží říct, co vše ryba potřebuje k životu, jak vypadá, popsat její tělo, rozlišit sladkovodní a mořské ryby, vědí, čím dýchají, k čemu slouží rybám postranní čára a podobně. Také ví, co potřebuje mít rybář, když chce chytit rybu a že to není lehká práce.
Demonstrační program simulace precedenční syntaktické analýzy
Pichler, Libor ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem a tvorbou aplikace sloužící k výuce precedenční syntaktické analýzy. Hlavním úkolem práce bylo vytvořit demonstrační program, který obsahuje uživatelské rozhraní a přehlednou a srozumitelnou formu vysvětluje problematiku uvedeného tématu. Bylo využito multiplatformní knihovny pro uživatelské rozhraní, čímž je zaručena přenositelnost mezi různými operačními systémy. Ve vývoji byl také zohledněn případ použití aplikace pro výuku zahraničních studentů. Ve výsledku, aplikace demonstruje všechny klíčové momenty precedenční syntaktické analýzy.
Grafický výukový systém
Hotař, Roman ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je přiblížit problematiku návrhu výukového software pro výuku algoritmizace. Práce přistupuje k problému, jak z teoretického hlediska vzdělávání se a učení se novým věcem, tak z praktického pohledu důležitého pro osvojení si procesu algoritmizace. Zabývá se také stavem výuky algoritmizace na českých školách a popisuje výsledný program, který byl v rámci diplomového projektu vytvořen. Přínos této práce spočívá ve shrnutí požadavků, kladených na daný software a implementaci softwaru tohoto typu, na kterém lze názorně demonstrovat problémy a požadavky návrhu programů tohoto druhu. V práci jsou také popsány reakce pedagogů na vytvořenou aplikaci.
Vizualizace principů protichybového zabezpečení blokovými a cyklickými kódy
Fančal, Petr ; Číž, Radim (oponent) ; Šilhavý, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce seznamuje s principy protichybového zabezpečení lineárními blokovými a cyklickými systematickými kódy a jejich vizualizace pomocí výukového programu. První část práce obsahuje ucelený teoretický základ principů protichybového zabezpečení a vlastnosti lineárních blokových a cyklických systematických kódů. Druhá část popisuje samotný výukový program, realizovaný v grafickém prostředí GUI programu MATLAB. Tato aplikace krok za krokem vizualizuje dílčí části výpočtů při zabezpečení, detekci i opravě chyb. Jejím hlavním přínosem je využití jako názorné výukové pomůcky.
Deferred Shading
Starý, Petr ; Švub, Miroslav (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze viditelných pixelů obrazu na základě atributové mapy vytvořené při rasterizaci geometrie. Zpracování geometrie je tedy kompletně odděleno od samotného procesu stínování.
Podpora výuky litevštiny
Kunetka, Martin ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje požadavky na program pro podporu výuky cizího jazyka. Dále rozebírá jednotlivé aspekty litevštiny a snaží se v návaznosti na poznatky z obou částí navrhnout strukturu a funkcionalitu programu pro podporu výuky litevštiny. Návrh je následně implementován a je zkoumáno vyhovění původním záměrům.
Výukový program pro demonstraci řešení viditelnosti 3D objektů
Juřica, Dalibor ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu není vytvoření aplikace schopné řešení viditelnosti objektů 3D scény, ale aplikace, jenž dokáže principy řešení viditelnosti 3D objektů zobrazit. Demonstrace budou navrženy tak, aby byly i pro neznalého uživatele zcela zřetelné, nedělaly uživateli problém principy demonstrovaných algoritmů pochopit a následující dostudování látky na základě znalostí z demonstrací bylo pro uživatele plně pochopitelné.
Design výukové konzole
Hadáček, Milan ; Buganská, Tamara (oponent) ; Karásek, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout design multifunkční výukové konzole. Práce obsahuje několik variantních studií, barevných nárvhů a konkrétní tvarové provedení. Zahrnuje určitý vývoj v oblasti polohovacích a multifunkčních zařízení. Vlastní práce se zabývá konkrétním tvarovým řešením multidotekové výukové konzole. Je zde řešen i sedák v podobě rehabilitačního míče. Součástí práce je i několikatiminutový video sestřih z oblasti interaktivních médií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.