Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 690 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 
Technologie založená na umělé inteligenci: Právní aspekty ochrany dat a soukromí
Hendrychová, Lucie ; Svobodová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Exner, Jan (oponent)
Technologie založené na umělé inteligenci: právní aspekty ochrany dat a soukromí Abstrakt Práce se soustředí na technologie založené na principech umělé inteligence a jejich právní úpravě na poli Evropské unie s důrazem na ochranu dat. Je rozdělena do tří částí. Nejprve je pozornost zaměřena na samotný termín umělé inteligence, jehož definice není jednoduchá, ovšem pro právní úpravu zcela nepostradatelná. Druhá část práce pojednává o legislativě Evropské unie, jež je pro umělou inteligenci relevantní, přičemž opomenuty nezůstávají ani soft law, které právě v oblasti umělé inteligence má svou nezastupitelnou roli, ani právní úprava, která je teprve v legislativním procesu. Již v této části jsou demonstrovány legislativní nedostatky, jež lze rozdělit do dvou skupin. Pro první skupinu nedostatků je charakteristická nesrozumitelnost definic či přílišná vágnost formulací, jež zapříčiňují interpretační potíže i v zásadních skutečnostech, mezi něž se bezpochyby řadí působnost předpisu. Společným rysem druhé skupiny legislativních nedostatků je neúplná reflexe specifik umělé inteligence, která může v nejzazším případě vést k absurdní situaci, kdy nelze povinnost stanovenou právním předpisem splnit. Poslední část práce se věnuje oblasti ochrany dat a soukromí v kontextu umělé inteligence. V této části práce je...
Využití umělé inteligence ve vibrodiagnostice
Dočekalová, Petra ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Zuth, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o strojovém učení, expertních systémech, fuzzy logice, genetických algoritmech, neuronových sítích a teorii chaosu, které spadají do kategorie umělé inteligence. Cílem práce je popsat a implementovat tři různé klasifikační metody, podle kterých bude zpracován soubor dat. Pro aplikaci dat bylo zvoleno SW prostředí GNU Octave z licenčních důvodů. Dále vyhodnotit úspěšnost klasifikace dat včetně vizualizace. Pro srovnání jsou použity tři různé klasifikační metody, abychom mohli zpracovaná data mezi sebou porovnávat.
Možnosti volně dostupné umělé inteligence
Ostrý, Lubomír ; Kumpán, Pavel (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na volně dostupné nástroje a zdroje z oblasti umělé inteligence, konkrétně z odvětví machine learning. Jejím úkolem je prozkoumat současný stav, možnosti a omezení práce s open source programy umělé inteligence. První část práce popisuje vybrané základní pojmy týkající se machine learningu zejména neuronové sítě, jejich učení a využití. Další sekce se zaměřuje na nástroje pro machine learning, jsou zde popsány charakteristiky jednotlivých programů, kompatibilita a jejich využití. Zdroje volně přístupných dat pro učení neuronových sítí jsou tématem další z kapitol. Na ukázku byl vytvořen program používající některé z popsaných nástrojů demonstrující jejich možnosti a využití.
Modulární nástroj pro tvorbu her s umělou inteligencí
Klika, Jan ; Škoda, Petr (oponent) ; Kouřil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro usnadnění tvorby umělých inteligencí. Nástroj používá vlastní univerzální komunikační protokol, podporuje více typů her, je rozšiřitelný o další hry pomocí dynamických knihoven, podporuje zobrazení ladících informací z umělé inteligence a je lokalizovaný do českého a anglického jazyka.
Soutěže v umělé inteligenci
Šafář, Pavel ; Hynčica, Tomáš (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá oborem umělé inteligence a především soutěžemi, které v tomto oboru probíhají nebo probíhaly. Jedná se o soutěže související s obory robotiky, počítačového vidění, komunikace, predikce časových řad a herních programů. Dále je zkoumáno použití neuronové sítě jako nástroje pro řešení problému piškvorek. Neuronová síť zpracovává dané herní situace a nastavuje hodnoty výstupů podle předem naučených vzorů.
Steal me your €motion
Rygálová, Monika ; Országhová, MA Kristína (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Text pojednává o způsobech a metodách tvoření mé diplomové práce s názvem Steal me your €motion. Diplomová práci se zabývá vztahem strojového učení a emocionality. Do jaké míry je umělá inteligence schopná absolvovat emocionální vztahy a prožitky definované fyzikalitou a zkušeností lidského těla. Námětem práce je vytváření (fiktivní) nelidské entity, která se touží naučit od lidí co nejvíce tělesných úkonů, které ji pomůžou se infiltrovat do lidského společenství. Kromě reflexe současného stupně vědeckého poznání vnáším prvek fikce a fabulace.
Řízení entit ve strategické hře založené na multiagentních systémech
Knapek, Petr ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci systému podpory učení a plánování agentů schopných hry real-time strategických her typu StarCraft. Budou vysvětleny problémy ovládání herních objektů a protivníků počítačem a představeny obvykle používané způsoby řešení. Na základě analýzy je navržen a implementován nový systém využívající multiagentního přístupu k ovládání hry a metod strojového učení, který je schopný porážet protivníky a přizpůsobovat se novým výzvám.
Webová aplikace vodního póla
Ludvík, Martin ; Techet, Jiří (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje popis návrhu a implementace informačního systému pro klub vodního póla. Informační systém eviduje informace o zápasech, hráčích, článcích, fotografiích, týmech, atd. Schraňuje informace o výsledcích a dokáže z nich vytvářet statistiky. Přístup k aplikaci je hierarchický podle pravomocí jednotlivých uživatelů autentizovaných heslem. Jde vlastně o jistou odrůdu zjednodušeného redakčního systému. Jednou ze součástí systému je metoda umělé inteligence, která přiřazuje volné rozhodčí k zápasům, které se ještě mají odehrát. Aplikace je vytvořena pro efektivní a přehlednou správu výše uvedených informací.
Šachový program s různými variantami šachů
Mydliar, Ján ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Hlavním úkolem bylo vytvořit program umožňující hru člověka proti počítači a počítače proti počítači s možností volby vybraných variant šachů. Začátek práce opisuje algoritmy pro hraní her a jich různé vylepšení. Následuje opis vybraných variant, ohodnocovací funkce, jejich změn, návrh programu a grafického užívatelského rozhraní.
Využití ratingu a nástrojů umělé inteligence v rozhodování podniku
Kunstová, Ivana ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Disertační práce je výsledkem výzkumu v oblasti hodnocení finanční důvěryhodnosti podniku a využití ratingu a nástrojů umělé inteligence v rozhodování podniku. V rámci poznávacího cíle disertační práce je komplexně zanalyzována oblast hodnocení důvěryhodnosti podniku a nástrojů umělé inteligence, jak je toto téma v současné době zpracováno především v domácí, ale i v zahraniční literatuře. V rámci tohoto cíle byl vybrán vhodný nástroj pro hodnocení finanční důvěryhodnosti podniku a vhodný nástroj z oblasti umělé inteligence, pro praktickou aplikaci hodnocení finanční důvěryhodnosti podniku se zaměřením na stanovení rizikové přirážky pro výpočet nákladů vlastního kapitálu. Tvůrčím cílem disertační práce je navržení modelu ratingu, aplikace vybraného nástroje umělé inteligence pro výpočet rizikové přirážky nákladů vlastního kapitálu na základě navřeného ratingového modelu a sestavení algoritmu pro výpočet nákladů vlastního kapitálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 690 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.