Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 490 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní rozvoj pedagogických pracovníků v MŠ- případová studie
Birnbaumová, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tématem diplomové práce je profesní rozvoj pedagogických pracovníků ve vybrané MŠ - případová studie. Práce je primárně zaměřena na vzdělávání pedagogických pracovníků předškolních institucí. Motivací pro autorku práce byl její osobní zájem o současné trendy v profesním rozvoji pedagogických pracovníků a také rozvoj pedagogických pracovníků, který měla na starosti v mateřské škole, ve které pracovala. Autorka diplomovou práci strukturovala do teoretické a empirické části. Teoretická část vymezuje stěžejní pojmy uvedené v diplomové práci spojené s profesním rozvojem pedagogických pracovníků v MŠ, kompetence pedagogických pracovníků a v neposlední řadě rizika spojená s profesním rozvojem pedagogických pracovníků. Empirická část mapuje problematiku profesního rozvoje pedagogických pracovníků ve vybrané MŠ. K výzkumu byl využit polostrukturovaný rozhovor, realizovaný s vedoucí pracovnicí a učitelkami vybrané mateřské školy. Prostřednictvím výzkumu bylo zjišťováno, jakým způsobem probíhá profesní rozvoj pedagogických pracovníků ve vybrané mateřské škole. Získaná data z výzkumu byly porovnány s teoretickými poznatky uvedenými v teoretické části této práce a zároveň byly data porovnány s poznatky z mateřské školy, ve které autorka práce v průběhu psaní diplomové práce působila. Na základě těchto...
Kratom jako adept na nové téma v rámci chemického vzdělávání
Vacková, Kateřina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Kuhnová, Marta (oponent)
Bakalářská práce má za cíl rozšířit povědomí zainteresovaných aktérů o psychoaktivní látce kratom a poukázat na problematiku kratomu v dnešní společnosti. Zasazuje zmíněnou látku do historického kontextu a popisuje její jednotlivé druhy společně s chemickými obsahovými látkami, fytochemií, přípravou a použitím. Práce je zaměřena i na nastínění problematiky kratomu z hlediska jeho závislostního potenciálu, legislativy a zasazuje danou problematiku i do školního prostředí. Prostřednictvím dvou případových studií využívajících metody sběru dat ve formě polostrukturovaného rozhovoru, ankety a analýzy dat jsou popsány konkrétní situace užívání kratomu žáky ve škole, přístup učitelů společně se zvoleným řešením, a samotný postoj žáků a učitelů k řešené problematice. Celá práce pak udává základ pro možné zasazení tématu kratom do výuky chemie, například prostřednictvím chemických učebnic. Získaná data potvrdila rostoucí výskyt případů užívání kratomu žáky středních škol a existenci kratomu jako jedno z aktuálních témat mezi mladou generací. Z výsledků vyplývá většinový zájem učitelů i žáků o další vzdělávání v této oblasti a o možnou integraci tématu kratomu do vyučovacích hodin. Případové studie naznačují i viditelný dopad přístupu učitelů k řešené problematice na zkušenosti a celkový přístup žáků k...
Mladý dospělý s balbuties
Miškovská, Klára ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tématem bakalářské práce je mladý dospělý s balbuties. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. Teoretická východiska práce byla zpracována rešerší odborné české a zahraniční literatury a elektronických informačních zdrojů. V první kapitole je definována koktavost, dále je zde popsána etiologie, symptomatologie a klasifikace koktavosti. Ve druhé kapitole je pozornost věnována logopedické intervenci u koktavosti. Podrobněji je ve dvou podkapitolách popsána logopedická diagnostika koktavosti a logopedická terapie koktavosti. Třetí teoretická kapitola představuje aktuální výzkumy, které se věnují problematice koktavosti v dospělém věku. Tyto výzkumy byly provedeny v České republice a v zahraničí. Na teoretickou část navazuje empirická část, která je představena ve čtvrté kapitole. Hlavním cílem empirické části bakalářské práce je zjistit a popsat životní dráhu mladého dospělého s balbuties. Pro naplnění cíle práce byla zvolena metoda kvalitativního výzkumného šetření. Jako hlavní výzkumný design výzkumného šetření byla využita případová studie. Hlavními metodami sběru relevantních dat k sestavení případové studie mladého dospělého s balbuties byly analýza dokumentů, pozorování, a polostrukturovaný rozhovor. Cíle práce byly splněny a...
Hodnocení v hodinách Výchovy k občanství
Kubrová, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Fapšo, Marek (oponent)
Cílem práce je zdokumentovat problematiku hodnocení ve výuce OV na ZŠ prostřednictvím případové studie. Studie byla uskutečněna pomocí hloubkového rozhovoru s učitelem, ohniskové skupiny s žáky a zúčastněného pozorování. Získaná data byla následně analyzována pomocí otevřeného kódování a dále interpretovaná metodou "vyložení karet". Výsledkem je pohled na hodnocení z hlediska učitele i žáků v porovnání s pozorováním konkrétních vyučovacích hodin. Výsledky této studie byly vyhodnoceny a dále diskutovány z pohledu specifik občanského vzdělávání a byly navržené další potenciální možnosti využití metod, nástrojů a technik hodnocení s ohledem na možnosti a cíle daného učitele. Tuto práci lze považovat za přínosnou pro další učitele, protože přispívá k lepšímu porozumění problematice hodnocení ve výuce občanské výchovy a poskytuje konkrétní návrhy a doporučení pro zlepšení této oblasti. Tím přispívá k posílení kvality výuky a podpoře dalšího profesního rozvoje nejen autorce, ale i dalším učitelům. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, Výchova k občanství, formativní hodnocení, sumativní hodnocení, specifika hodnocení OV, nástroje hodnocení, metody hodnocení, případová studie
Hodnocení efektivnosti a rizik investičního projektu
Forman, Filip ; Bártů, Dominik (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce hodnotí efektivnost a rizika investičního projektu rodinného řadového domu ve Slatině, Brně. Cílem je analyzovat čtyři varianty využití objektu: rekonstrukci s pronájem, novostavbu s pronájem, rekonstrukci s prodej a novostavbu s prodej. Teoretická část definuje základní pojmy a metodologie pro finanční analýzu a hodnocení rizik. Praktická část se zabývá případovou studií a finančními analýzami jednotlivých variant. Závěr nabízí porovnání variant a doporučení
Ekonomická efektivnost fotovoltaické elektrárny
Cesnek, Martin ; Vaňková, Lucie (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce s názvem Ekonomická efektivnost fotovoltaické elektrárny se zabývá ekonomickou efektivností fotovoltaické elektrárny a financováním této technologie. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s fotovoltaickou technologií, způsoby financování a ukazatele hodnocení ekonomické efektivnosti investičních projektů. Praktická část případové studie hodnotí investiční záměr investora na výstavbu fotovoltaické elektrárny na střeše výrobních hal. Na základě vstupních hodnot byla vypracována ekonomická analýza a ukazatele ekonomické efektivnosti.
Aktuální trendy v systému předškolního vzdělávání v Anglii
Ristić, Petra
Práce se zabývá současnými trendy a vývojovými aspekty systému předškolní péče a vzdělávání v Anglii. Jejím cílem je přinést hlubší i širší pohled na anglickou předškolní výchovu. Práce se zaměřuje na současné ukotvení předškolní výchovy a vzdělávání v anglickém vzdělávacím systému. Analyzuje okolnosti vzniku, průběhu a směřování současných reforem a tendencí v předškolním vzdělávání v Anglii. Metodologicky je práce zarámována paradigmatem kvalitativního výzkumu. Výzkumným designem je případová studie jedné země, k jejímuž zpracování se použila metoda obsahové analýzy dokumentů, polostrukturované expertní rozhovory a zúčastněné pozorování. Práce zachycuje historický kontext institucionální předškolní výchovy a jeho vliv na utváření současného národního anglického systému předškolního vzdělávání. Systém předškolního vzdělávání v Anglii se od konce 20. století do současnosti dynamicky vyvíjí. Nastavení podmínek předškolního vzdělávání prošlo řadou reformních kroků. K nejvýznamnějším se řadí systémová podpora dostupnosti předškolního vzdělávání, stanovení závazného národního kurikulárního rámce a vydávání následných revizí, nastavení jednotných kontrolních mechanismů kvality a výsledků předškolního vzdělávání a kvalitativní posun v profesionalizaci pracovníků v předškolních službách. Nechybí ani...
Inovativní školy a jejich sítě v post-socialistickém prostoru na příkladu Gymnázia Přírodní škola
Pražák, Daniel ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Pol, Milan (oponent) ; Michek, Stanislav (oponent)
V zahraničních vzdělávacích systémech došlo v posledních letech k velkému rozmachu síťování škol, ale v českém prostředí se tento přístup objevuje méně často. Tato disertační práce představuje případovou studii, která analyzuje interakci škol spolupracujících s Gymnáziem Přírodní škola prostřednictvím konceptu síťování. Hlavními zdroji dat jsou rozhovory s aktéry, dokumenty škol a terénní poznámky výzkumníka. Studie popisuje vzájemné ovlivňování a sdílení prvků inovativního modelu mezi školami zapojenými do této sítě. Zvláštní pozornost je věnována faktorům, které napomáhají nebo brání efektivnímu síťování a sdílení inovací, stejně jako roli ředitelů, učitelů a zapojení žáků jako aktivních aktérů změn. Práce tak propojuje zahraniční výzkumné poznatky s unikátním českým kontextem, což obohacuje odbornou literaturu o síťování vzdělávacích institucí. Výsledky nabízejí pohled na dynamiku a výzvy spojené s vytvářením efektivních vzdělávacích sítí a přináší pro podporu inovaci ve školství prostřednictvím síťování. KLÍČOVÁ SLOVA síťování škol, inovativní vzdělávací modely, inter-organizační spolupráce, inter-organizační učení, vedení škol, sekundární vzdělávání, žáci jako aktéři, případová studie, Česko
Ekonomické hodnocení projektu realizovaného na municipální úrovni
Kaňa, Jan ; Holá, Michaela (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsáno ekonomické hodnocení veřejného investičního projektu, realizovaného na municipální úrovni. Teoretická část je zaměřena na uvedení do problému vysvětlením základních pojmů, prezentací možných metod hodnocení veřejných projektů a přehledů možností financování projektu na municipální úrovni. V praktické části je vypracována případová studie, která se zabývá ekonomickým hodnocením rekonstrukce sokolovny v obci Kobylí s následným stanovením požadavků na efektivnost kritických proměnných a kritických hodnot vstupů z pohledu investora.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 490 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.