Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace Galileo High Accuray Service
Kazmierski, Kamil ; Hadas, Tomasz ; Kudłacik, Iwona ; Marut, Grzegorz ; Madraszek, Szymon
Od ledna 2023 je pro registrované uživatele k dispozici služba Galileo High Accuracy Service (HAS). V rámci HAS mohou uživatelé získat korekce hodin a oběžné dráhy, stejně jako zkreslení kódu pro konstelace Galileo a GPS. Galileo HAS pokrývá téměř celou zeměkouli a je dalším systémem po japonském CLAS (Japanese Centimeter Level Augmentation Service) a čínském PPP-B2b, který poskytuje korekce prostřednictvím satelitního signálu. Tyto korekce Galileo jsou přenášeny v signálu Galileo E6, ale také prostřednictvím internetu. Oficiální dokument definice služby HAS uvádí, že přesnost polohování je lepší než 25 cm a lepší než 30 cm pro horizontální a vertikální komponenty. Korekce HAS lze použít v různých aplikacích v reálném čase bez připojení k internetu. Předložená práce ukazuje využití korekcí Galileo HAS v různých geovědních aplikacích jako je určování polohy, časování, monitorování troposféry nebo detekce koseismických vibrací. Kromě toho je kvalita přenášené korekce HAS také ověřována pomocí parametru SISRE. Výpočty se provádějí v in-house vyvinutém softwaru GNSS-WARP s korekcemi Internet HAS uloženými v souborech ASCII pomocí softwaru BKG Ntrip Client. Kvalita Galileo HAS korekcí pomocí parametru SISRE činí 8,6 cm pro systém GPS a 13,0 cm pro Galileo. Experiment s PPP (Precise Point Positioning) odhalil sub-decimetrovou a centimetrovou přesnost v kinematickém a statickém přístupu. Pokud jde o přesnost časování, Galileo HAS zajišťuje přesnost jedné nanosekundy. Odhad Zenith Tropospheric Delay s využitím vyhodnocených korekcí splnil požadavek monitorování troposféry a byla možná i detekce koseismických vibrací.
Assesment of Galileo High Accuracy Service
Nosek, Jakub ; Douša, Jan ; Václavovic, Pavel ; Kala, Michael
Příspěvek se zabývá testováním služby Galileo High Accuracy Service (HAS), která je od ledna roku 2023 oficiálně spuštěna v rámci fáze HAS Initial Service. Výsledky porovnání HAS s přesným produktem ukázaly vysokou přesnost korekcí HAS a splnění deklarované přesnosti. Zpracování dat na 3 vybraných stanicích EUREF Permanent Network ukázalo, že oficiální deklarovaná přesnost HAS (horizontální přesnost 20 cm, vertikální přesnost 40 cm) je dosažitelná, avšak s delší dobou nutné konvergence (kinematické zpracování 22 min, statické zpracování 8 min), než je požadovaná doba konvergence (5 min).
Možnosti využití GPS při analýze silničních nehod
Jokešová, Markéta ; Semela, Marek (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití GPS při analýze silničních nehod. Popisuje historii a strukturu amerického globálního polohového systému (GPS), ruského systému GLONASS a evropského systému Galileo. Dále jsou zde rozděleny GPS přijímače dle možnosti využití. Dále jsou této práci zmíněny metody zpřesňování polohy GPS, a způsoby jakými lze sledovat vozidla s využitím GPS. V praktickém zaměření diplomové práce je provedeno měření s několika druhy navigací a následné porovnání přesnosti naměřených dat se skutečným stavem, kde se automobil v daný okamžik zrovna nacházel a jakou rychlostí jel.
Vyhledávání metalických vedení pomocí geolokačních systémů a hledačem
Flídr, René ; Čučka, Milan (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Předmětem semestrální práce je laboratorní úloha, ve které budou studenti procházet cvičným polygonem v areálu FEKT VUT. Výstupem bude mobilní aplikace pro navigaci studentů a zároveň jejich kontrolu, zda-li prošli danými kontrolními body, na kterých bude pod zemí položeno metalické vedení. Z tohoto vedení poté pomocí hledače získájí informace. Studenti by se v při zpracovávání této úlohy měli přiučit metodám a principů vyhledávání metalických kabelů pomocí geolokačního systému a hledače.
Navigační systémy
Pospíšil, Václav ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Šeda, Miloš (vedoucí práce)
Práce je v první části věnována ucelenému popisu a vývoje globálních navigačních družicových systémů, na kterou navazuje část druhá, kde se řeší jejich využití skrze navigační zařízení a aplikace. Druhá část také rozebírá vlastnosti a specifikace jednotlivých zařízení a aplikací. Součástí práce je i závěrečné zhodnocení jednotlivých aplikací z hlediska jejich technických parametrů.
Softwarový přijímač GNSS
Jedlička, Petr ; Bobula, Marek (oponent) ; Záplata, Filip (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a příjmem volně dostupných signálů navigačních družic v pásmech L1 a E1 pro systémy GPS a Galileo. Mezi etapy příjmu signálu, o kterých tato práce pojednává, patří proces nalezení fáze rozprostíracího kódu a přibližného frekvenčního posuvu nosné frekvence, synchronizace a sledování frekvence a fáze nosného kmitočtu, sledování fáze rozprostíracího kódu, demodulace signálu a kanálové dekódování získaných symbolů. Simulace celého přijímače je provedena v programu MATLAB. Největší pozornost je věnována frekvenční a fázové synchronizaci a sledování nosné frekvence, kdy je většinou uvedeno i více způsobů řešení daných problémů a jejich následné porovnání. Část, která se zabývá synchronizací a následným sledováním frekvence a fáze nosné frekvence a sledováním rozprostíracího kódu, je implementovaná i na FPGA.
Multipurpose bicycle alarm
Albert, Matej ; Novotný, Radovan (oponent) ; Levek, Vladimír (vedoucí práce)
This diploma project is about designing a concept of an anti-theft tracking device for a bicycle. The device is equipped with a GNSS module for tracking of current location, GSM module for sending the location data in case of a theft and a BT module for user settings via mobile phone. The bike theft detection is detected by an accelerometer. The final goal of this project is a concept of such a device for evaluation and improvement purposes.
Přehled a porovnání principů činnosti současných druhů GNSS ve světě
Pafkovič, Roman ; Sklenář, Filip (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou globálních navigačních satelitních systémů. Shromažďuje informace o principech činnosti jednotlivých systémů a hodnotí jejich využitelnost pro leteckou dopravu prostřednictvím vlastních měření.
Use of GPS in the Car Industry Oriented on Self-driving Vehicles
Gróf, Marko ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on the use of GPS in the automotive industry with a focus on unmanned vehicles. The aim was mainly to approach the GPS system but also other temporary systems, and to describe and characterize autonomous vehicles and all the hardware and software they use. The first half of the work characterizes the GPS in great detail so that the reader gets to know how the navigation system works. In the second part of this work, the reader will learn about autonomous vehicles, to which levels we divide them and which systems are used. Reader will also learn the advantages and disadvantages of these vehicles, the main differences between today's cars and autonomous cars. At the end of this work is intelligent transport and its benefits, but also a insight into the future of transport and vehicles.
Sledování polohy s využitím GPS a PDA
Černohorský, Vilém ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tento dokument vede k vytvoření aplikace pro vzdálené sledování polohy. Nejprve seznamuje čtenáře s historií určování geografické polohy a navigace. Ukazuje vývoj navigace přes primitivní historické pomůcky až k radiovým navigačním systémům. Podrobně popisuje princip a možnosti globálního pozičního systému GPS včetně protokolu NMEA, který využívají jeho přijímače. Jsou zde představeny současné navigační programy. V závěru dokumentu je provedena analýza, objektový návrh a implementace systému pro vzdálené sledování polohy pomocí GPS a PDA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.