Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Webová platforma pro sdílení digitálních prezentací kulturních objektů
SZABO, Michal
Tato magisterská práce se zabývá návrhem a implementací webové platformy pro sdílení digitálních kulturních objektů s využitím prostředí rozšířené reality. V první části práce je představen výčet již existujících aplikací zabývajících se obdobným tématem. Následně jsou definovány zamýšlené funkce aplikace a scénáře jejího použití. Poté je představena zvolená sada technologií a popsána architektura systému. Na závěr práce je vysvětlen průběh samotné implementace.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Kyjac, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Pri pilotovaní dronu musí pilot sledovať ako samotný dron, tak aj rôzne letové údaje. Táto činnosť si vyžaduje neustále sústredenie a aj menšia nepozornosť môže viezť k nehode. Hlavne pri lete vo väčších vzdialenostiach pilot môže veľmi ľahko stratiť prehľad, kde sa dron nachádza, na akú stranu je otočený, prípadne akú má výšku. Na overenie týchto informácií je pri bežných aplikáciach potrebné skloniť hlavu a tým pádom stratiť dron z dohľadu pretože tieto údaje sa nachádzajú na ovládači, ktorý drží pilot v rukách. Toto prepínanie kontextov je veľmi nepraktické. Cieľom aplikácie je vizualizovať tieto dáta pomocou rozšírenej reality zobrazenej cez Microsoft HoloLens 2. Všetky potrebné letové údaje sa zobrazujú pomocou hologramov presne tam, kde sa samotný dron na oblohe nachádza a tak pilot nemusí prepínať medzi kontextami. Taktiež je oveľa jednoduchšie takýmto spôsobom zobraziť rôzne prvky misie, ktoré by inak nebolo možné nijako vizualizovať v reálnom svete. Bežne v takýchto prípadoch musí pilot nejako interpretovať údaje z 2D mapy do reality, čo môže byť náročné. Avšak pomocou rozšírenej reality sa tieto údaje môžu zobraziť priamo do reálneho sveta.
Augmentovaná realita a její využití
Ibehej, David ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Augmentovaná realita je jednou z nejvíce rozvíjených technologických oblastí. S tím koresponduje to, že o ní slýcháváme čím dál častěji, a právě proto bychom s ní měli do budoucna počítat. Tato práce se pokouší poskytnou stručnou rešerši v okruzích její definice, historie, současného využití, nedostatků a možností v oblasti herních enginů a vývojářských nástrojů. V druhé části pak demonstruje možné využití v průmyslu řešením projekce a interakce mechanické součásti.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Václavík, Marek ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Ovládání drona může být nelehký úkol a spolu s rozrůstající se škálou využití a zájmem o tyto bezpilotní letouny, se zvedá zájem i o dokonalejší a vyspělejší nástroje určené k jejich ovládání. V mnoha odvětvích se na repetetivní úkoly drona využívají auto-pilotní programy, které zajistí určitou míru automatizace. Zůstává stále mnoho situací, kdy je zapotřebí ovládat drona manuálně, tedy s přítomností osoby, která letoun ovládá. Takový pilot je právě nejvíce závislý na nástroji, který k ovládaní drona využívá a ve většině případů nepotřebuje pouze drona ovládat, ale mít dostatek údajů jak o letounu, tak o jeho okolí.      Běžně využívané aplikace tyto údaje zobrazují operátorovi na displej zařízení, což způsobuje určitou míru dezorientace pro pilota, který je nucen přepínat mezi těmito kontexty. Cílem této práce je prozkoumat možnost využití rozšířené reality, jakožto prostředí pro nástroj ulehčující pilotovi s dronem operovat a plnit různá zadání. Pro zobrazení rozšířené reality jsou použity brýle Microsoft HoloLens 2, které v rámci vyvinuté aplikace v reálném čase zobrazují informace potřebné k ovládání drona a zvládnutí různých úkonů přímo do prostoru k dronu na obloze, čímž se minimalizuje nutnost přepínání kontextu.
Controlling Virtual Avatar in Microsoft HoloLens with Use of Real-World Elements
Fajtová, Klaudia ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Aim of this paper is to study the problem of surface scanning and mapping in augmented reality using the Microsoft HoloLens headset and to introduce the solution on how to dynamically generate virtual content that would be able to respond to dynamic environment changes. The goal is to collect the data about the real environment in order to gain the knowledge of its modifications, to process it and understand. To accomplish this goal, HoloLens native components for spatial awareness were used. The final application that demonstrates this functionality contains a virtual avatar that moves around the environment in order to collect randomly generated targets. The character is able to react on dynamic environment changes and is controlled by the gamepad, connected to the headset via Bluetooth.
Smartphone Based Visible Light Communication Beacon System For Internet Of Things
Novák, Marek
The article describes an application of Visible Light Communication (VLC) for Internet of Things (IoT) nodes authentication and metadata exchange. A practical use-case of presented communication system is provided and benefits of using such technique is explained. A smartphone camera based platform and advanced image processing is used for data reception and as a proof of concept implementation of presented communication technique. The future direction of the research is provided.
Generování a detekce barevných markerů pro rozšířenou realitu
Beťko, Peter ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na výzkum v oblasti použití uniformních polí markerů pro rozšířenou realitu a doplňuje ho o možnost generování barevných polí markerů založených na obrazové předloze. Práce popisuje základy rozšířené reality a detailně vysvětluje postupy z článku Uniform Marker Fields. Dále je představen program na generování barevných polí markerů a nástroj na jejich detekci a vyhodnocení úspěšnosti. Práce dále prezentuje studii stálosti barev v procesu tisku a snímání. Tato studie byla vytvořena nad rámec zadání práce a získané poznatky mohou být použity i v obecnějších aplikacích využívajících barvu na kódování informace. Na závěr je popsáno začlenění poznatků do programu na generování polí markerů a z toho plynoucí zvýšení úspěšnosti detekce.
Hra Portal pro Microsoft HoloLens
Bandik, Matej ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cieľom práce bolo vytvoriť adaptáciu počítačovej hry Portal pre zariadenie Microsoft HoloLens. Požadovaná aplikácia by mala demonštrovať koncept hry v reálnom prostredí. Ďalším dôležitým požiadavkom bolo užívateľa úplne oprostiť od použitia počítačového príslušenstva a presunúť rozhranie celej aplikácie do reálneho priestoru. Výsledkom je natívna aplikácia pre Universal Windows Platform, ktorá prevádza herné mechaniky a modely hry Portal z počítačového 2D prostredia do reálneho 3D priestoru. V jej hlavnej časti je užívateľ zasadený do role riešiteľa logických hádaniek, v ktorých využíva gestá na manipuláciu s hologramami či aktiváciu rôznych mechanik. Druhá časť užívateľovi sprístupňuje možnosť pretvárať reálne prostredie vkladaním virtuálnych objektov. Ich logickým usporiadaním môže vytvárať rôzne riešiteľné hádanky priamo v priestore, v ktorom sa nachádza. Vytvorená aplikácia efektívne využíva rozšírenú realitu a možnosti zariadenia Microsoft HoloLens na prezentáciu základného konceptu hry Portal.
Návrh mobilního robotu s uživatelským rozhraním využívajícím rozšířenou realitu
Adámek, Roman ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Bastl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a konstrukcí čtyřkolového mobilního robotu určeného pro interaktivní exponát a výukové účely. Tento robot disponuje možností bezdrátového přenosu obrazu a manipulací s objekty. Dále je v práci řešena realizace nabíjecí stanice robotu a uživatelské rozhraní sloužící k jeho ovládání, které obsahuje prvky rozšířené reality a minihry.
Lineární a nelineární autoregresní modely pro časové řady z ekonomiky a financí
Cvetković, Jelena ; Zichová, Jitka (vedoucí práce) ; Hendrych, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá lineárními a nelineárními autoregresními modely pro časové řady z ekonomiky a financí. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se čtenář seznámí s pojmy spojenými s náhodnými pro- cesy, poté jsou zavedeny autoregresní a prahové autoregresní časové řady, odvodí se jejich obecné vlastnosti, popíšou se možné způsoby předpovídání budoucích hodnot a ukáže se způsob odhadu parametrů. Dále se představí test linearity. Praktická část je rozdělena na simulační studii, ve které je zkoumána kvalita od- hadů a síla testu na simulovaných časových řadách, a na aplikaci na reálná data, kde jsou tyto poznatky využity na časové řadě vývoje ceny akcií společnosti ČEZ. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.