Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávací politika Evropské unie a otevřená metoda koordinace
Vařeková, Petra ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Kučerová, Irah (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací otevřené metody koordinace ve vzdělávací politice Evropské unie. Přibližuje otevřenou metodu koordinace jako nástroj, který je založen na výměně osvědčených postupů mezi členskými státy a na procesu vzájemného učení se. Cílem práce je zjistit, zda se Evropské unii podařilo prostřednictvím otevřené metody koordinace vytvořit v oblasti, která dlouho byla výhradně záležitostí národních států a ve které má Evropská unie pouze omezené pravomoci, efektivní koordinační mechanismus. Výzkum se zaměřuje na pracovní program Vzdělávání a odborná příprava 2010/2020, jehož vznik a realizace jsou spjaty s aplikací otevřené metody koordinace do vzdělávací politiky. Efektivita otevřené metody koordinace v oblasti vzdělávání a odborné přípravy je hodnocena na základě dvou kritérií. Práce zkoumá, jestli metoda přispívá k dosahování větší konvergence směrem k hlavním cílům Evropské unie ve vzdělávání a odborné přípravě a jestli podporuje proces učení a šíření dobré praxe mezi členskými státy. Schopnost otevřené metody koordinace přispívat k větší konvergenci směrem k hlavním cílům je zkoumána z hlediska evropských referenčních ukazatelů pracovního programu Vzdělávání a odborná příprava 2010/2020 a z hlediska jejího konvergenčního potenciálu, tedy předpokládané schopnosti sbližovat vzdělávací...
VLIV PANDEMIE COVID-19 NA PROSTOROVOU ORGANIZACI LETECKÉ DOPRAVY V AFRICE
ZEMAN, Jan
Klíčovým tématem této bakalářské práce je analýza prostorové organizace vnitrokontinentální letecké dopravy v Africe v letech 2019 a 2020, kdy byla ovlivněna pandemií covid-19. V úvodní části je představena samotná bakalářská práce, jsou stanoveny cíle práce a hypotézy, které budou později potvrzeny, anebo vyvráceny. Na úvodní část navazuje část teoretická, jejíž náplní jsou nejdříve pojmy týkající se letecké dopravy obecně a pak skutečnosti typické pro tento druh dopravy v Africe. Druhá část práce je analytická a má dvě podkapitoly. První se zabývá analýzou vnitrostátní letecké dopravy v roce 2019, kdy ještě nebyla tolik omezena pandemií covid-19. Obsahem druhé podkapitoly je rok 2020, kdy již pandemie covid-19 ve velké míře leteckou dopravu ovlivňovala. Data pro zpracování analýzy jsou z databáze ICAO - International Civil Aviation Organization. Na základě nich byla porovnána vnitrokontinentální letecká doprava mezi lety 2019 a 2020.
Šíření tzv. fake news o stěžejních událostech roku 2020 mezi YouTubery a Twich streamery
Gobyová, Kateřina ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Hodboď, Vojtěch (oponent)
Tato práce porovnává obsah vysílání vybraných YouTuberů a Twitch streamerů týkající se hlavních událostí roku 2020 s tím, jakým způsobem o stejných tématech veřejnost informují tradiční mediální organizace jako televize, tisk či internetové zpravodajské servery. Zabývá se také možným ovlivňováním názorů zejména mladých diváků, kteří pro většinu YouTuberů a Twitch streamerů představují cílové publikum. Na základě srovnání pokrytí vybraných událostí se práce rovněž pokouší o zhodnocení, zda se v krizových situacích dají přední čeští YouTubeři a Twitch streameři považovat za relevantní zdroje informací či nikoliv.
Warfare and Institutional Communication on Social Media in 2020 Nagorno-Karabakh Conflict
Kopečný, Ondřej ; Ludvík, Jan (vedoucí práce) ; Parízek, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikací Arménských a Ázerbajdžánských ministerstev zahraničních věcí a obrany ve vztahu ke konfliktu v Náhorním Karabachu v roce 2020. Oficiální institucionální účty byly využívány k posilování jednostranných narativů a rámování konfliktu, často užitím emocionálního obsahu a dezinformací cílených na mezinárodní i domácí publikum. Práce cílí na identifikaci klíčových nástrojů užívaných státními institucemi k budování obrazů války v komunikační praxi před a v průběhu války. Zároveň se snaží porovnat komunikační praxi mezi jednotlivými státy a napříč vybranými institucemi na sociálních sítí skrze analýzu Facebookových postů v periodě 100 dní, kterou reflektuje data set vygenerovaný skrze aplikaci Crowdtangle.
Vzdělávací politika Evropské unie a otevřená metoda koordinace
Vařeková, Petra ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Kučerová, Irah (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací otevřené metody koordinace ve vzdělávací politice Evropské unie. Přibližuje otevřenou metodu koordinace jako nástroj, který je založen na výměně osvědčených postupů mezi členskými státy a na procesu vzájemného učení se. Cílem práce je zjistit, zda se Evropské unii podařilo prostřednictvím otevřené metody koordinace vytvořit v oblasti, která dlouho byla výhradně záležitostí národních států a ve které má Evropská unie pouze omezené pravomoci, efektivní koordinační mechanismus. Výzkum se zaměřuje na pracovní program Vzdělávání a odborná příprava 2010/2020, jehož vznik a realizace jsou spjaty s aplikací otevřené metody koordinace do vzdělávací politiky. Efektivita otevřené metody koordinace v oblasti vzdělávání a odborné přípravy je hodnocena na základě dvou kritérií. Práce zkoumá, jestli metoda přispívá k dosahování větší konvergence směrem k hlavním cílům Evropské unie ve vzdělávání a odborné přípravě a jestli podporuje proces učení a šíření dobré praxe mezi členskými státy. Schopnost otevřené metody koordinace přispívat k větší konvergenci směrem k hlavním cílům je zkoumána z hlediska evropských referenčních ukazatelů pracovního programu Vzdělávání a odborná příprava 2010/2020 a z hlediska jejího konvergenčního potenciálu, tedy předpokládané schopnosti sbližovat vzdělávací...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.