Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 245 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Percepce rodičů při hodnocení školy jejich potomků
Pánková, Magdaléna ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vídršperková, Lenka (oponent)
Cílem této diplomové práce je hlouběji zmapovat přemýšlení rodičů o škole svých dětí, prozkoumat atributy, jež vyzdvihují při jejím hodnocení a také zohlednit jejich vlastní školní vzpomínky, které se mohou promítat do postoje a nároků na vzdělávání jejich potomků. Teoretická část se věnuje tématu školní spokojenosti, nastiňuje současný diskurz o škole a jeho změny, v rámci kterých se vyvíjí vztah rodičů a škol, dále jsou popsány sociokulturní rozdíly v náhledu na vzdělávání a jejich reprodukce. Empirická část představuje cíle výzkumu a výzkumné otázky, k jejich zodpovězení využívám polostrukturovaných rozhovorů s osmi rodiči, jejichž děti studují třetí ročník gymnázia či střední odborné školy, blíže uvádím i jednotlivé profily respondentů. Z nasbíraných dat vyvstávají čtyři kategorie s dílčími subkategoriemi, prostřednictvím nichž analyzuji perspektivy rodičů. Ukazuje se, že smýšlení rodičů koresponduje se současným diskurzem o vzdělávání, kdy je spokojenost dětí vyzdvihována jako zásadní kritérium, preferován je individuální přístup k žákům a partnerský vztah školy směrem k rodičům. Vlastní rodičovské vzpomínky tvoří rám, prostřednictvím kterého hodnotí i školu svých dětí. Jednotliví pedagogové jsou chápani jako klíčoví při vytváření dojmu o škole, značná kritika míří ke starším učitelům. Odlišný...
Linie umění a lásky v Rackovi
Horvátová, Nella Anežka ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na zmapování hlavních témat hry A. P. Čechova Racek. Cílem je popsat prolínání linie lásky, umění a symbolu racka ve vztahu k postavám. Dále práce zohledňuje zasazení motivů hry do širšího kontextu. V jednotlivých kapitolách naznačuje vztahovost mezi postavami a zároveň jejich funkce ve hře. Při zpracování je použita analýza a komparace. Poznatky budou demonstrovány na praktických příkladech a citacích ze hry, které budou součástí teoretické části práce. Součástí práce jsou i pojmové mapy, které graficky znázorňují tematické vztahy postav a témat. Práce se opírá o zahraniční i české odborné publikace věnované mezioborové interpretaci Čechovově dramatu. Jeden z využitých zdrojů je také koncepce teorie lásky psychologa J. A. Leeho. Text je psán na pomezí několika oborů a mísí v sobě zejména poznatky z psychologie a teorie dramatu. KLÍČOVÁ SLOVA Racek, Čechov, teorie divadla, psychologie umění, láska, umění
Učitelské rozpoznávání a reakce na násilnou radikalizaci u žáků a studentů
Kasalová, Petra ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu potenciálního rizika radikalizace v prostředí škol. Vychází ze zahraniční výzkumné studie zaměřené na schopnost rozpoznání rizika radikalizace pedagogickými pracovníky a míru jejich reakce na vzniklou situaci. První část vymezuje pojmy jako je radikalizace, extremismus a terorismus, definuje trend prevence radikalizace v České republice, popisuje radikalizaci u dětí. Druhá část se zaměřuje na faktory a úrovně radikalizačního procesu, modely radikalizačních procesů a modely rozpoznání radikalizačních procesů. Třetí část se zabývá popisem a analýzou zahraničního dotazníku adaptovaného na české prostředí. Výzkumné otázky se týkají četnosti různých reakcí pedagogických pracovníků na potenciálně probíhající radikalizační proces studenta, jistoty pedagogických pracovníků při řešení problému potenciálního radikalizačního procesu studenta, postoje učitelů týkající se současných protiradikalizačních opatření a mírou znepokojení. Závěry diplomové práce demonstrují neadekvátní míru reakce českých učitelů na potenciální radikalizační proces studenta. KLÍČOVÁ SLOVA radikalizace, rizikové chování, rizikové faktory, školní prostředí, násilná radikalizace, radikalizace na školách
Studijní kouč jako součást školního poradenského pracoviště
Marešová, Tereza ; High, Radka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím metod koučinku ve školství, konkrétně pozicí studijního kouče a možnostmi jeho působení v rámci školního poradenského pracoviště. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje činnost jednotlivých členů školního poradenského pracoviště a zakotvení těchto pracovních pozic v legislativě spolu s požadovanou kvalifikací a vzděláním. Zmiňuje též koučink, jeho možné definice a jemu blízké pojmy, zároveň nastiňuje, jaká je pozice koučinku ve školství u nás i v zahraničí. Praktická část se zaměřuje na vlastní výzkum, který probíhal na soukromém jazykovém gymnáziu v Praze po dobu jednoho školního roku. Nejprve uvádí charakteristiku školy, jež je doplněna kvantitativní analýzou a přibližuje složení školního poradenského pracoviště na této konkrétní škole, zastoupení žáků v jednotlivých ročnících a další rysy. Dále práce nastiňuje činnost studijního kouče, zejména průběh konzultací, využívané metody a nástroje. Zároveň v rámci případových studií podrobně popisuje konkrétní případy tří žáků, kteří využili možnosti konzultací se studijním koučem, jejich výchozí stav, průběh intervence a dosažené výsledky. Součástí práce je také sebereflexe autorky a její činností, z níž vyplynuly výzkumné otázky. Ty se dotýkají nejen samotné činnosti studijního kouče, ale i jeho...
Syndrom vyhoření ve vztahu k interpersonálním hodnotám a smysluplnosti
Janků, Pavlína Elisabeth ; Viktorová, Ida (oponent)
Ústředním tématem této rigorózní práce je problematika syndromu vyhoření v souvislostech se smysluplností a interpersonálními hodnotami. Nyní v rigorózní práci je téma zkoumáno v populaci nezaměstnaných, jelikož s nimi pracuji, v předcházející diplomové práci jsme pracovali s populací zdravotních sester z psychiatrických oddělení. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a v jaké míře koreluje smysluplnost s jednotlivými dimenzemi syndromu vyhoření a které interpersonální hodnoty korelují s jednotlivými dimenzemi syndromu vyhoření pozitivně a které negativně. Teoretická část práce je věnována vymezení syndromu vyhoření, smysluplnosti a hodnotám. V empirické části práce jsme použili dotazník Maslach Burnout Inventory zjišťující míru syndromu vyhoření v dimenzích emocionální a fyzické vyčerpání, depersonalizace a osobní uspokojení, dále byla použita Škála životnej zmysluplnosti k zachycení míry smysluplnosti a dotazník SIPO ke zjišťování interpersonálních orientací a hodnot. Výsledky této rigorózní práce potvrzují vztah mezi syndromem vyhoření a smysluplností. Míra smysluplnosti má statisticky významný pozitivní vztah k míře osobního uspokojení a negativní vztah k míře emocionálního vyčerpání a depersonalizaci. Protektivními faktory před syndromem vyhoření z oblasti interpersonálních hodnot jsou...
Komparace městské a venkovské mateřské školy s ohledem na děti s odkladem školní docházky
Krobová, Natálie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
V mé diplomové práci se zabývám komparací městské a venkovské mateřské školy s ohledem na udělování odkladů povinné školní docházky. Cílem práce bylo objasnit problematiku odkladu povinné školní docházky a zjistit četnost, důvody odkladu povinné školní docházky a názory rodičů a pedagogů k otázkám na dané téma, a to vše z hlediska komparace městské a venkovské mateřské školy z pohledu pedagogů a rodičů dětí s OŠD. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. Teoretická část slouží jako úvod do tématu. V první kapitole teoretické části vymezuji pojmy jako mateřská škola - její funkce, úkoly, spolupráce s rodiči a základní školou. Ve druhé kapitole vymezuji jednotlivé oblasti zralosti a připravenosti. Třetí kapitola obsahuje teoretické shrnutí informací o odkladech školní docházky. Praktická část byla realizována formou dotazníkového šetření u dvou skupin respondentů - rodičů dětí s odkladem školní docházky a pedagogů mateřských škol. Byly zodpovězeny čtyři výzkumné otázky a na jejich základě vyhodnoceny čtyři hypotézy. Dotazníkového šetření určeného pedagogům z mateřských škol se zúčastnilo 109 respondentů - pedagogů, přičemž téměř 2/3 v počtu 68 (62 %) pracují v městské mateřské škole a více než 1/3 v počtu 41 (38 %) působí ve venkovské mateřské škole. Co se týče dotazníkového...
Resilience rodin dětí s poruchou autistického spektra
Veselá, Veronika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast resilience rodin dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část se nejprve zabývá fenoménem resilience jako takové, zátěžovými situacemi a strategiemi jejich zvládání tzv. copingovými mechanismy. Na tuto část navazuje rodinná resilience, jež seznámí čtenáře nejprve s konceptem rodiny, posléze samotnou resiliencí rodiny a jednotlivými modely rodinné resilience, z nichž asi nejznámějším konceptem je ten od manželů McCubbinových. Třetí kapitola diplomové práce se zabývá rodinou a dítětem se zdravotním postižením. Tato část diplomové práce seznámí čtenáře s tím, jak rodina reaguje na postižení dítěte, jakými adaptačními fázemi prochází a také s faktory, které mohou adaptaci rodiny na nepříznivou životní situaci pozitivně či negativně ovlivnit. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na charakteristiku poruch autistického spektra. Seznámí čtenáře s problematikou poruch autistického spektra, jejich projevy, dílčími diagnózami a také s tím, jaké dopady mají poruchy autistického spektra na rodinu autistického dítěte. Empirická část má za úkol zjistit a zmapovat, jaká je resilience rodin dětí s poruchou autistického spektra a jaké faktory mohou ovlivňovat odolnost rodin dětí s autismem. Resilienci rodin dětí s poruchou autistického spektra mapujeme...
Sylvia Plath a její dílo z pohledu psychobiografie
Zachová, Jana ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je za pomoci východisek stanovených principy psychografie provést analýzu vztahu mezi biografií Sylvie Plathové a jejím dílem, se zaměřením na tzv. confidence poems, a to zejména v otázce jejího vztahu k otci. První část práce se zabývá koncepty psychobiografie, jak ji pojímá William T. Schultz, a psychologií umělecké literatury. Součástí práce je dále stručná biografie Sylvie Plathové, představení konfesní poezie a stručný přehled díla autorky. Primárními zdroji, jež v práci využiji, je Plathové umělecké dílo a její deníky. V práci rovněž představuji tři různé studie, které se již dříve dílem Sylvie Plathové a jejím životem zabývaly. Pro účel této práce jsem si zvolila báseň Daddy, jednu z nejznámějších básní Sylvie Plathové, kterou v práci podrobně rozeberu a zanalyzuji. Zjištěná data psychologicky interpretuji, primárně za pomoci psychoanalytického přístupu. Svá zjištění nakonec porovnávám s přístupy ostatních autorů a životopisem zkoumaného subjektu. KLÍČOVÁ SLOVA psychobiografie; psychoanalýza; sebevražda; Sylvia Plathová; vztah k otci; poezie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 245 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 VIKTOROVÁ, Iveta
2 Viktorová, Irena
3 Viktorová, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.