Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí149 - 158dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti rozvoje interkulturních kompetencí u dětí cizinců ve vybrané třídě z pohledu vyučující
Witzová, Dita ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomové práce se zabývá sledováním možností začlenění žáka - cizince do výchovně vzdělávacího procesu z pohledu učitele rozvojem interkulturních kompetencí. Vlastním cílem této práce bylo sledovat proces rozvíjení interkulturních kompetencí a rovněž sledovat a pojmenovat faktory, které tento proces ovlivňují v průběhu výchovně vzdělávacích aktivit v základní škole. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část je členěna do pěti kapitol na základě analýzy odborné literatury, vztahující se k této problematice. První kapitola práci uvádí. Druhá kapitola blíže vymezuje základní pojmy spojené s migrací a interkulturním vzděláváním žáků - cizinců. Třetí kapitola definuje pojem kultura a pojmy, které s ní souvisejí-akulturace, kulturní identita, kulturní šok, interkulturní senzitivita, předsudky a stereotypy. Následující kapitola má za úkol vymezit pojmy interkulturní komunikace, bilingvizmus, interkulturní konflikt a interkulturní přátelství. Pátá kapitola se věnuje učiteli jako faktoru, který se významně podílí na edukačním a integračním procesu žáků - cizinců. Dále se tato kapitola zabývá interkulturními kompetencemi a možností jejich rozvíjení, vhodnými výukovými metodami podporujícími integraci žáků - cizinců a klimatem školy a třídy. Ve výzkumné části jsem...
Celotáborová hra jako prostředek pro získání určitých vědomostí a dovedností dětí
Horálková, Pavla ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce nese název Celotáborová hra jako prostředek pro získání určitých vědomostí a dovedností dětí. Věnuje se tvorbě celotáborové hry jako výplni letního dětského tábora. Zaměřuje se zejména na vzdělávací prvky a nácvik sociálních dovedností při absolvování této hry. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá teorií celotáborových her. Věnuje se také motivaci, která je důležitá pro možné zapamatování fakt. Rozebírá hry, které jsou nedílnou součástí celotáborových her a v neposlední řadě se dotýká problematiky učení. Empirická část je složena z několika částí. První část je zaměřena na samotný popis celotáborové hry na téma "Stroj času", která byla realizována na dětském táboře, organizovaném občanským sdružením STROM, P.B.m., v roce 2010. Další část se věnuje didaktickému testu a jeho vyhodnocení. Tento test byl dán dětem ve třech etapách - v průběhu tábora, měsíc po táboře a 6 měsíců po táboře. Poslední část je zaměřena na sociální dovednosti a předkládá ukázky her, které slouží právě k rozvíjení sociálních dovedností. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda je možné zapamatovat si konkrétní fakta prostřednictvím celotáborové hry. KLÍČOVÁ SLOVA Celotáborová hra Zapamatování Učení Didaktický test Hry Sociální dovednosti
Způsob trávení volného času dětí v období puberty
Šimková, Petra ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je dítě v období puberty a jeho způsoby trávení volného času. Zaměřuje se převážně na postavení dítěte v rodině a zohledňuje jeho zájmy, tužby a přání pro výběr a věnování se volnočasovým aktivitám. Dále akceptuje důležitost postavení dítěte ve společnosti a přidává i celkový význam kamarádství nejen svých vrstevníků. Teoretické poznatky je možné si potom ověřit ve výzkumné části, kde jeho předmětem se stává dotazník. Jeho výsledky nám ukázaly praktické ověření teoretických poznatků a jejich potvrzení.
Identifikace rizikového chování vedoucí k závislosti na internetu u studentů středních škol se zaměřením na IT obory
Hošek, Marek ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou internetu a internetové závislosti, která je v současné době častým tématem v odborných i populárních časopisech. Práce je především zaměřena na internetovou závislost a identifikaci rizik u studentů vybraných středních škol. Autor popisuje fenomén internetu a internetového prostředí a jeho dopad na identitu u adolescentů. Výzkumné šetření provedené empirickým šetřením mezi studenty poukazuje na potřebu více se věnovat internetu a internetové závislosti nejen v rámci specifické primární prevence, ale i v samotné edukaci. Práce poskytuje návrhy specifických přístupů v rámci primární prevence a intervence na středních školách. Práci lze využít i jako úvod do problematiky pro pedagogy působících v roli školního metodika prevence nebo výchovného poradce. Klíčová slova: závislost, závislostní chování na internetu, deviace, dospívaní, prevence
Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Dufková, Elena ; Pekárková, Anna (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání se věnuje charakteristice oboru taneční a pohybová výchova. Zabývá se jeho zakotvením v kurikulu základního vzdělávání, vymezuje edukační cíle, obsah oboru a poukazuje na jeho přínos pro výchovu a vzdělávání žáků základních škol. V první části je definován Rámcový vzdělávací program a proměny, kterými prošel. Druhá část se zabývá taneční a pohybovou výchovou mimo kontext Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, poskytuje informace o základních principech a činnostech. Třetí, stěžejní část, tvoří taneční a pohybová výchova v intencích Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Detailněji jsou vymezeny cíle taneční a pohybové výchovy a kompetence, které jsou při ní rozvíjeny. Zdůrazněna je také vzájemná cílová a obsahová propojenost s dalšími vzdělávacími obory. Práce dochází k závěru, že taneční a pohybová výchova jako nový obor základního vzdělávání může poskytnout vhodný prostor pro všestranný rozvoj osobnosti žáků a tím napomoci k plnění hlavních cílů základního vzdělávání.
Manipulace v pedagogické interakci - Učitel jako oběť manipulace
Harder, Petra ; Valenta, Josef (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Převážná část laické veřejnosti má o profesi učitele velmi zkreslené představy a navíc vykazuje tendenci dávat učitelům vinu i za problémy, které přesahují rámec jejich kompetencí. I přes skutečnost, že pedagogickou interakci ovlivňuje celá řada různých faktorů a že se nikdy nejedná o jednosměrný proces, si veřejnost stále častěji odmítá připustit jakoukoliv spoluzodpovědnost při výchově a vzdělávání další generace. Namísto podání pomocné ruky bývá činnost snad každého učitele ve značné míře znesnadňována, ne-li přímo mařena zásahy mnoha vnějších i vnitřních činitelů, což se velmi negativním způsobem odráží v celém systému našeho školství. Pokud si společnost nezačne uvědomovat důležitost a náročnost učitelské profese a nezajistí všem pedagogům lepší podmínky pro jejich práci, nebudou obětí nepříliš uspokojivého stavu našeho školství pouze samotní pedagogové, nýbrž všechny zúčastněné strany, které do pedagogických interakcí vstupují.
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.
Vojta Beneš 1878-1951
Kulhánková, Radka ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o eském politikovi, u iteli, spisovateli a publicistovi Vojtovi Benešovi, bratrovi druhého eskoslovenského prezidenta Edvarda Beneše. 73 let jeho života pat ilo dob , která p inesla dva sv tové vále né konflikty i zásadní obraty v historii naší zem . V život Vojty Beneše najdeme dv velká témata. Práci pro vlast a práci pro eskoslovenské dít . Beneš byl vášnivým nacionalistou v tom nejlepším slova smyslu a myšlence samostatného, humanistického a demokratického státu pod ídil celý sv j život. Pomohl p i jeho vzniku v roce 1918 jako aktivní v dce protirakouského odboje našich krajan v Americe, bojoval na obranu našeho státu v roce 1938 a pozd ji v roce 1948, kdy byla naše zem ohrožena dv ma totalitami. Druhým tématem Benešova života, kterým se tato práce zabývá, byla pedagogická práce a pomoc eskoslovenskému dít ti, kterou vykonával ve své profesi u itele, pozd ji ve službách vrcholných školských orgán a v institucích, které poskytovaly sociální pé i pot ebným.
Přínos projektu "Nanečisto" pro vstup dítěte do školy
Trojáková, Lenka ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Přínos projektu "Nanečisto" pro vstup dítěte do školy" má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část analyzuje vzájemnou spolupráci a komunikaci mezi rodinou a školou. Pojednává o vývoji těchto vztahů a o možnostech, jak tyto vztahy zkvalitnit. Tato část se také zabývá projektem "Nanečisto", který připravuje děti a jejich rodiče na povinnou školní docházku a představuje jednu z možností pro budování dobrých vztahů mezi rodinou a školou. Praktická část obsahuje výzkumný problém a výzkumné otázky, charakteristiku výzkumného pole, sběr dat a jejich vyhodnocení. Empirické šetření zjišťuje, jak hodnotí vzájemnou spolupráci a komunikaci rodiče a učitelé, kteří projekt "Nanečisto" absolvovali. A dále také posuzuje, zda má projekt "Nanečisto" vliv i na kvalitu přípravy dětí na hodiny vyučování.
Analýza typologických specifik adaptačních kurzů
Štěpánová, Berta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Prace pojednava o vyjezdnch (adaptacnch) soustredžnch. Jedna se o rozsrenou formu rozvoje osobnosti zaku a studentu. V predvyzkumu bylo z"zeno pojmove pole, vytvorena pracovn typologie a definovana krite ria džlen. V teoreticke casti byly nalezeny souvislosti s evropskym pojetm vzdžlavana jeho odrazem v ceskych kurikularnch dokumentech. Vyse zmnžna fakta jsou teoretickym vychodiskem prace, spolecnž s pojednanm o osobnostn a socialn vychovž a vyjezdnch (adaptacnch) kurzech jej tvor i strucne nastnžnprvkuskupinove dynamiky. V predvyzkumu zjistžne promžnne , didakticke kategorie (v souvislosti s tzv. syste movych pojet vychovy), byly rozpracovany v posledn kapitole teoreticke casti. Dale s nimi bylo pracovano v casti empiricke , kde byly pouzity pro tvorbu ovžrovacho nastroje pracovn typologie vyjezdnch (adaptacnch) kurzu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí149 - 158dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Valenta, J.
16 Valenta, Jakub
23 Valenta, Jan
19 Valenta, Jaroslav
7 Valenta, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.