Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektrické vlastnosti organických vrstev pro sluneční články
Klosse, Patricie ; Toušek, Jiří (vedoucí práce) ; Urbánek, Pavel (oponent)
Cílem práce je změřit difúzní délku a pohyblivost nosičů náboje ve vrstvách polymeru MEH- PPV v závislosti na koncentraci nanočástic SiO2. Vzorky MEH-PPV obsahovaly částice s objemovými koncentracemi: 0,0 %; 3,5 %; 6,0 %; 18,5 %; 25,0 %. Difúzní délka byla měřena metodou povrchového fotonapětí (SPV). Difúzní délka u vzorků s nižšími koncentracemi: 0,0 %; 3,5 %; 6,0 % vyšla přibližně konstantní - asi 12 nm. U vzorů s koncentracemi 18,5 %; 25,0 % nebylo možné difúzní délku určit vzhledem k vlivu přídavných pastí vnášených nanočásticemi. Pohyblivost byla změřena metodou extrakce náboje působením lineárně rostoucího fotonapětí CELIV. Pohyblivost vyšla u vzorků 0,0 %; 3,5 %; 6,0 %; 18,5 %; s nižší koncentrací nanočástic v řádu 1E-06, ale u vzorku s koncentrací nanočástic 25 % se pohyblivost zvýšila o řád. To vysvětlujeme tím, že částice SiO2 zlepšily vlastnosti materiálu.
Měření magnetického pole pomocí gaussmeteru FW BELL 4090
Urbánek, Pavel ; Krčál, Vít (oponent) ; Vyčítal, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základy magnetického pole a jeho měření. Pole bude měřené přístrojem FW Bell 4090 a v závislosti na úspěšnosti a přesnosti měření by bakalářská práce měla obsahovat i případné zahrnutí do výuky. Měření magnetického pole bude uzpůsobeno tak aby ověřilo, jestli parametry přístroje odpovídají návodu. Nejdůležitější vlastnosti jsou přesnost měření jednoho pole nebo více polí, přesnost měření ve všech osách přístroje a měření na daném rozsahu frekvence.
Podmínky práce učitele v současné společnosti
Váchová, Markéta ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Majerčíková, Jana (oponent) ; Stará, Jana (oponent)
Dizertační práce se věnuje tématu podmínek práce učitele v současné společnosti. Jelikož je mnoho druhů podmínek práce učitele a tato problematika se dá zkoumat z mnoha úhlů pohledu, zaměřila jsem se na podmínky, které mohou v práci učitele vyvolávat morálně dilematické situace. Cílem práce je otevřít doposud málo diskutované téma v oblasti profese učitele. Práce má teoreticko-empirický charakter. Její teoretická část představuje základní poznatky související s tématy významnými pro zpracovávanou problematiku (společnost; současná společnost; učitel a jeho práce; profese učitele; komunikace učitele; stres v učitelské práci; morální dilemata; morální distres). Cílem výzkumu popsaného v metodologické a praktické části je získání podrobných informací o situacích, které pro učitele v jejich práci představují morální dilema. Bylo tedy přistoupeno ke smíšenému výzkumu, který by tento cíl nejlépe naplnil. Kvalitativní část obsahuje dvacet vedených polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli na téma morálně dilematických situací v jejich práci. Následovala analýza rozhovorů a rozdělení morálně dilematických situací do kategorií: učitel vs. rodiče žáků; učitel vs. jeho kolegové; učitel vs. vedení školy; učitel vs. podmínky jeho práce. Tyto kategorie byly dále syceny novými situacemi, které uváděli...
Formativní hodnocení ústního projevu žáka ve výuce anglickému jazyku na SOŠ
Mužíková, Jana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce Formativní hodnocení ústního projevu žáka ve výuce anglickému jazyku na SOŠ se zabývá hodnocením ústního projevu žáka v anglickém jazyce těsně před vypuknutím pandemie Covid-19. Případová studie si klade za cíl detailně popsat hodnoticí praktiky tří učitelek anglického jazyka na české obchodní akademii optikou formativního hodnocení. Teoretická část definuje formativní hodnocení jako zpětnou vazbu, která přináší žákovi cennou informaci k jeho znalostem a dovednostem v procesu učení, kdy je stále možné výkon či dovednost zlepšovat. Zabývá se různými formativními strategiemi v kontextu současného komunikačního přístupu k výuce anglickému jazyku, specificky řečové dovednosti mluvení. Empirická část je postavena na analýze kvalitativních dat, která byla sbírána v několika fázích: nejprve proběhla analýza dokumentace školy s cílem pochopit ukotvené hodnoticí procesy, dále následovaly polostrukturované rozhovory se třemi učitelkami a ředitelkou školy, žákovské ohniskové skupiny a tři rozhovory se žáky, které objasnily pohledy žáků na jejich hodnocení. Hlavním zdrojem analýzy hodnocení ústního projevu žáků byly pořízené videozáznamy z výuky tří učitelek anglického jazyka a zahloubené rozhovory s učitelkami, které po zhlédnutí videozáznamů reflektovaly své hodnoticí postupy. Výsledky práce...
Transplantace hepatocytů u akutního selhání jater v experimentu
Koblihová, Eva ; Ryska, Miroslav (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Liška, Václav (oponent)
Souhrn Akutní jaterní selhání (AJS) je život ohrožující onemocnění s vysokou mortalitou. Jedinou kauzální léčbou je transplantace jater, která je limitovaná nedostatkem dárcovských orgánů. Proto se hledají jiné alternativní metody, které pomohou překlenout dobu čekání na transplantaci či regeneraci jater. Jako slibná metoda se jeví transplantace hepatocytů. Pro naši studii jsme jako vhodný model zvolili thioacetamidem (TAA) indukovaný model AJS u laboratorního potkana. Nejdříve jsme se zaměřili na rozvoj a průběh AJS po podání zvyšující se dávky TAA (od 175 do 700 mg/kg/den) potkanům kmene Wistar a Lewis. Sledovali jsme a vyhodnocovali přežívání, hladiny albuminu, aktivity enzymů alanin aminotransferázy a aspartát aminotransferázy, hladiny bilirubinu a amoniaku v plazmě po dobu 96 hodin. Zajímalo nás také, zda jsou rozdíly v průběhu AJS mezi vybranými kmeny potkanů. Došli jsme k závěru, že potkani kmene Wistar jsou náchylnější na rozvoj AJS vyvolaného podáním TAA v porovnání s kmenem Lewis. V další části práce jsme se zaměřili na léčbu AJS pomocí transplantace hepatocytů. TAA jsme aplikovali i.p. ve dvou injekcích, v souhrnné dávce 525 mg/kg. Tato dávka vede k rozvoji AJS u všech potkanů kmene Lewis, bez léčby umírají během prvních 48 hodin. Z jater samců transgenního kmene luc-Lew-Tg jsme izolovali...
Immune Reactivity of Hepatic T Lymphocytes and Their Role in Pathogenesis of Liver Diseases
Carey, Ivana ; Vítek, Libor (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Červinková, Zuzana (oponent)
The interaction of different pathogens with systemic and liver immune system is suggested an important factor in pathogenesis of various liver diseases. The variable aspects of this interaction and different immune system patways were subject of the present thesis. The ultimate goal of the present thesis was to investigate the reactivity of the local and systemic immune system against different disease related antigens and to demonstrate their participation in liver diseases and liver damage pathogenesis. Chronic hepatitis B infection, chronic hepatitis C infection and drug-induced liver damage were investigeted by 7 different studies using ex-vivo and in-vitro methods. In general, chronic liver diseases are associated with increased oxidative stress. Due to this fact, the role bilirubin, a potent endogenous antioxidant, was also analysed. The results of presented studies demonstrate clearly active participation of immune system to the pathogenesis of liver diseases, its direct involvement in liver damage and its effect on outcome of disease. The protective role of bilirubin in oxidative stress was confirmed. In conclusion, the results of all presented studies in this thesis illustrate the role of systemic as well as liver based immune system as a crucial player in the pathogenesis of liver...
University Exam as a Pedagogical Issue
Poórová, Edita ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá zkouškou na vysoké škole v kontextu procesu zkoušení a hodnocení studentů. Tento proces je zkoumán v rovině institucionálního rámce zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů a v rovině reálného vzdělávacího procesu. Prací chceme poukázat na aktuálnost tohoto tématu v pedagogické teorii, praxi i výzkumu. Zkoušení a hodnocení studentů patří mezi povinnosti vysokoškolského učitele, a přesto toto téma není na Slovensku velmi zkoumáno, ani diskutováno. Cílem naší disertační práce bylo zjistit, jak se v současnosti realizuje semestrální zkoušení a hodnocení studentů na Slovensku a jaké vnější faktory jej ovlivňují. V teoretické části práce se soustřeďujeme na důležité aspekty procesu zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů jak je uvádí odborná literatura. V empirické části práce popisujeme samotný výzkum, který jsme uskutečnili na šesti fakultách tří vysokých škol na Slovensku. Prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu (zkoumání dokumentů, rozhovor, pozorování) jsme vypracovali vícenásobnou případovou studii, která přináší analýzu strategií zkoušení a hodnocení studentů osmi učitelů anglického jazyka v odborné komunikaci v různých studijních programech. Z výsledků našeho výzkumu vyplývá, že sledovaní vysokoškolští učitelé v procesu zkoušení a hodnocení studentů...
Mezilidské vztahy ve školních kolektivech
Singrová, Ivana ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...
Specifika a rozvoj profesních kompetencí učitelů odborného výcviku
Veleta, Richard ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linhartová, Dana (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Resumé V České republice působí v profesi učitele odborného výcviku téměř 8 tisíc mužů a žen. Jejich práce výrazným způsobem ovlivňuje budoucnost desítek tisíců žáků, kteří se připravují na konkrétní povolání. Neformálně se těmto pracovníkům říká "mistr", "mistrová"; v minulosti se jejich profese tímto slovem označovala i oficiálně. Každý, kdo se vyučil, má v živé paměti jednoho dva mistry či mistrové, kteří zásadně ovlivnili jejich životy a přístup k práci, ať už v pozitivním či negativním smyslu. Přesto toho o práci učitelů odborného výcviku mnoho nevíme. Slyšíme-li slovo učitel, zpravidla se nám vybaví zástupci jiných učitelských profesí - učitelka základní školy, učitel všeobecně vzdělávacích předmětů či učitel odborných předmětů. Práce učitelů odborného výcviku je jakoby skryta a nutno dodat, že ani oni sami nijak výrazně nepřispívají ke zvýšení povědomí o své práci. Cílem disertace je zachytit ucelený obraz profese učitele odborného výcviku a na základě výzkumu identifikovat nejdůležitější pracovní činnosti nositelů této profese. Takto ucelená deskripce v naší soudobé pedagogické literatuře chybí. Předložená práce se nevěnuje pouze popisu, ale na základě teorie kompetencí a profesních standardů identifikuje klíčové dovednosti učitelů odborného výcviku a jejich specifika v porovnání s kompetencemi...
Vytvoření brány pro chytrá zařízení Xiaomi Aqara
Urbánek, Petr ; Koutenský, Michal (oponent) ; Pluskal, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření náhrady za bránu pro chytrá zařízení značky Aqara.  Práce popisuje zařízení ekosystému Xiaomi Aqara, která jsou použita pro testování i reverse-engineering komunikace. Brána je vytvořena na platformě ESP32 a čipem cc2530. Zhotovená brána tvoří most mezi ZigBee a MQTT protokolem, čímž umožňuje propojení Aqara senzorů a aktorů se službou Home Assistant. Díky Home Assistant jsou veškerá data o domácnosti v bezpečí a vytváření automatizované domácnosti jednodušší.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Urbánek, Patrik
5 Urbánek, Pavel
11 Urbánek, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.