Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 378 záznamů.  začátekpředchozí217 - 226dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategické řízení školy v kontextu šestiletého funkčního období
Nešporová, Blanka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda v praxi ředitelky mateřské školy vznikají limity, které mohou omezovat její práci ve strategickém řízení školy a to ve vztahu k omezenému funkčnímu období. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první, teoretické části, jsou nejprve vysvětleny manažerské pojmy jako strategické řízení školy, postavení ředitele mateřské školy a šestileté funkční období ředitele školy. Každá z těchto částí je postavena na odborném teoretickém základě a je podložena fundovanou literaturou. Názory autorů jsou srovnávány. Ve druhé, výzkumné, části jsou deskriptivně popsány procesy na dané škole. Formou metody pozorování, rozhovoru, dotazníku a analýzy dokumentů jsou sbírána data, která jsou poté kódována, kategorizována, a je z nich tvořen příběh. Práce je ukončena závěrem, ve kterém shrnuji cíle práce, teoretická východiska, výzkumné metody a postupy, jakož i výsledky výzkumného šetření.
Zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ČSN EN ISO 9001:2009 ve vzdělávání
Vojtěch, Petr ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá managementem kvality ve vzdělávání. Podrobně popisuje zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ISO 9001 jako jedné z možných cest pro zlepšení a zefektivnění procesu vzdělávání. Úvod teoretické části se zabývá vysvětlením pojmů kvalita vzdělávání, kvalita řízení, kvalita školy, řízení kvality, modely managementu kvality. Další část diplomové práce se věnuje zavedení systému managementu kvality. Následující kapitola se zabývá procesním řízením jako prostředkem pro udržování systému managementu kvality. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje cloud computing jako aktuální a progresivní cestu rozvoje managementu kvality. Předmětem výzkumu je proces implementace systému managementu kvality. Vlastní implementační model vychází z kvalitativního výzkumu provedeného v několika školách, který je zpracovaný ve formě případové studie. V přílohové části je pak zpracována řada reálných dokumentů, které přispějí k lepší představě o procesu implementace. KLÍČOVÁ SLOVA: Kvalita vzdělávání, management kvality, ISO, kritéria kvality, standardy kvality, Office 365, cloud
Investice do rozvoje lidského kapitálu
Tolarová, Šárka ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je lidský kapitál, možnosti investování do jeho rozvoje a následné využití v praxi. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část definuje samotný lidský kapitál, investice do lidského kapitálu a firemní vzdělávání (které je jednou z forem rozvoje lidského kapitálu). Praktická část se věnuje analýze vnitřního prostředí firmy, ve které proběhlo dotazníkové šetření, zaměřené na zjištění, jak vnímají zaměstnanci společnosti současný stav vzdělávacího systému zaměřeného na rozvoj jejich lidského kapitálu. Cílem této práce je tedy definovat lidský kapitál, popsat investice do jeho rozvoje, shrnout teoretické poznatky k tématu firemního vzdělávání a následně ověřit jejich platnost v praxi. Klíčová slova Lidský kapitál, investice do lidského kapitálu, osobní rozvoj, firemní vzdělávání rozvojové potřeby, znalosti a dovednosti. Annotation The subjekt of this thesis is human capital, investment options in its development and subsequent use in practice. The paper is divided into two parts. The theoretical part describes human capital, investment in human capital and company training (which is a form of human capital development). The practical part analyzes internal environment of the company. It is also carried out a survey to determine how employees perceive the company's...
Kongruence manažerských kompetencí učitele, ředitele školy a podnikového manažera
Šimoňák, Marek ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřil na manažerské kompetence učitelů a ředitelů škol a hledal jsem styčné plochy kompetencí těchto dvou profesí a kompetencí podnikových manažerů. Mým záměrem bylo zjistit, zda je předpoklad, že úspěšný pedagog bude i úspěšným ředitelem školy, případně zda může podnikový manažer úspěšně vykonávat funkci ředitele školy, aniž by sám jako pedagog pracoval. V teoretické části se zaměřuji nejdříve na vytýčení pojmu "management" a na manažerské funkce, na objasnění pojmu školský management a "classroom management", dále na osobnost manažera, na popis jeho osobnosti, vlastností, schopností, znalostí a dovedností, na vymezení pojmu leadership, poté vysvětluji pojem "kompetence" a v závěru analyzuji manažerské kompetence v práci podnikového manažera, pak i ředitele školy a učitele. V empirické části jsem se pokusil o sondu do subjektivního vnímání náplně práce, potřebných vlastností, schopností a kompetencí u pedagogů, ředitelů škol a manažerů. Použil jsem komparativní výzkum, kdy se pomocí řízeného rozhovoru snažím zmapovat činnosti, které tvoří náplň práce těchto dvou profesí a kompetence, které respondentům pomáhají uspět v jejich profesi. Zobecněné odpovědi uvádím v tabulkách, komentuji a srovnávám. V diskusi se snažím výsledky analyzovat a vyvodit z nich závěry. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Specifika církevních gymnázií v České republice
Pech, Jan ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
NÁZEV: Specifika církevních gymnázií v České republice AUTOR: Bc. Jan Pech KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Církve a náboženské společnosti mohou být dle zákona č. 561/2004 Sb. Školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zřizovateli škol a školských zařízení. Jaká jsou specifika církevních škol z pohledu managementu vzdělávání, kterými se tato práce zabývá a existují vůbec? Existují hmatatelné odlišnosti, které jasně vymezují církevní školu od školy kterou zřídila obec, kraj nebo svazek obcí?1 Školy na které se zaměříme jsou církevní gymnázia. V České republice je těchto gymnázií celkem 18 a všechna zřídila římskokatolická církev. Tyto instituce vytvarej specifickou, malo pocetnou skupinu skol, ktere poskytuj kvalitn vzdelan a predavaj duchovn hodnoty s durazem na respektovan jedinecnosti a hodnoty kazdeho lidskeho jedince.2 Práce v úvodu krátce nahlíží do historického vývoje církevních škol a jejich současného právního postavení. Dále se metodou kvalitativního výzkumu - analýzou materiálů věnuje otázkám managementu církevních škol a zachycení jejich případných specifik. KLÍČOVÁ SLOVA: Církevní škola, specifika, organizační struktura, financování, zřizovatel církevní školy 1 Srov. 8 odst. 1 zakona c. 561/2004 Sb., skolsky zakon - dále...
Krizový management ve školství
Hrubčíková, Lenka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Závěrečná diplomová práce pojednává o jedné ze skupin predikativního projektového managementu, kterou je krizový management, a o jeho aplikaci v oblasti školství. Klade si za cíl definovat vnitřní bezpečnostní hrozby, specifikovat a analyzovat rizika, která z těchto hrozeb vyplývají, a popsat procesy řešení pomocí procesních diagramů s ukázkou stanovení matice rizik u hodnocení rizik pedagogických pracovníků z pohledu BOZP. Součástí práce je přehledné zpracování legislativy, která napomáhá k eliminaci krizových situací vzniklých z vnitřních bezpečnostních hrozeb. Ve výzkumné části se práce zabývá zmapováním výskytu a četnosti možných vnitřních bezpečnostních hrozeb a připravenosti managementu škol těmto hrozbám předcházet. Mapuje závislost pocitu bezpečí žáků na způsobu zpracování preventivních programů ve školách a školských zařízení a hledá odpovědi na otázky připravenosti managementu školy řešit krizové situace vycházející z eskalace vnitřních bezpečnostních hrozeb. KLÍČOVÁ SLOVA: Hrozba, krize, management, školství
Management školy a zapojování Globálního rozvojového vzdělávání do výuky
Máková Šmýdová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá Globálním rozvojovým vzděláváním a zejména pak tím, nakolik je s touto problematikou obeznámeno vedení škol. Vychází proto z definice Globálního rozvojového vzdělávání, základních dokumentů, důležitých pro Globální rozvojové vzdělávání (Národní strategie Globálního rozvojového vzdělávání pro období 2011-2015), poznatků získaných na panelové diskusi k tomuto tématu a ve výzkumné části se snaží přinést odpovědi na nastolené otázky. Zjištěné skutečnosti nastiňují situaci a slouží k vyvození jistých doporučení. Tato doporučení by, v ideálním případě, mohla napomoci ředitelům škol, kteří se ještě s danou problematikou nesetkali, či právě stojí před jejím vpravováním do svých škol, nebo se potýkají s problémy při zapojování. Jedním ze záměrů celé práce je vymezení pojmu Globální rozvojové vzdělávání, posunutí této problematiky z okraje zájmu managementu škol do jeho středu.
Strategické řízení školství. Komparace vzdělávacích politik hlavních politických stran a vliv těchto politik na tvorbu strategie vzdělávání
Schneider, Pavel ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Shrnutí Závěrečná práce se zabývá problematikou tvorby strategického materiálu rozvoje vzdělávání v České republice na základě možného konsenzu hlavních politických sil v zemi. Cílem práce je formulace prvků strategie, které mohou být přijatelné pro hlavní politické síly, a je proto možné předpokládat její přijetí a reálné uskutečnění. Formulace těchto cílů vychází z provedené komparace programů politických stran, které v parlamentních volbách na podzim 2013 získaly více než 1,5 % hlasů. Výsledky komparace byly dále srovnány s dokumentem MŠMT Hlavní směry vzdělávací politiky do roku 2020. Na základě toho byly formulovány problémy, při jejichž řešení lze očekávat konsenzus, a které se tedy mohou stát základem pro budoucí strategii rozvoje českého školství. Výsledky práce přinášejí možnost využití při probíhající diskusi o strategii rozvoje školství, závěrů je možné využít při jednání mezi představiteli politických stran i dalších aktérů podílejících se na tvorbě strategie. Tímto postupem je možné předejít situaci, kdy při každé změně vlády dochází i k zásadní změně vzdělávací politiky a v důsledku k negativnímu vývoji školství a vzdělávání. Klíčová slova Strategie rozvoje vzdělávání Hlavní směry politiky vzdělávání Komparace programů politických stran Konsenzus Stabilita školského systému

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 378 záznamů.   začátekpředchozí217 - 226dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Trunda, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.