Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 385 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obtíže žáků a pedagogů v období povinné distanční výuky
Bartoušková, Veronika ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce předkládá zkušenosti, poznatky a prožitky účastníků distančního vzdělávání online i offline formou, a to ve vybrané základní škole v době pandemie covid-19. Práce se zaměřuje na vzdělávací a skryté obtíže žáků a pedagogů jedné základní školy, přicházející v důsledku přechodu z prezenčního studia na distanční nebo nepravidelnou hybridní výuku, ale je také zaměřena na pedagogickou činnost učitelů pod vlivem online výuky. Pro školy a zejména pro jejich učitele v době nařízené distanční výuky bylo nutné změnit způsob práce, zvolit doposud nepoužívané metody a formy, přizpůsobit didaktiku virtuálnímu socioprostoru a výrazně změnit stávající pedagogickou komunikaci, způsoby sebereflexe a hodnocení činností žáků. Cílem práce je vyhledat a zaznamenat poznatky a informace od aktérů vzdělávání o dopadu distanční výuky online formou, tyto poznatky analyzovat, komparovat a zpracovat přehled možných výukových obtíží a jejich vliv na další vzdělávání. Empirická část práce předkládá kvalitativní výzkum a popis zkušeností žáků a pedagogů jedné základní školy v důsledku dopadu distanční výuky online formou. Výsledky výzkumné studie jsou zpracovány na základě sběru, kategorizace a analýzy dat, jejichž zdrojem jsou nestrukturované rozhovory s učiteli a žáky. Poznatky a prožitky oslovených...
Vliv pandemie Covid 19 na techniky a strategie vyučování
Pleskačová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce zkoumá vliv pandemie Covid-19 na techniky a strategie vyučování. Cílem práce je zjistit dopad Covid-19 na změny technik a strategií učení. Cílem je zjistit, o jaké změny se jedná. Zjistit, zda učitelé mají zájem upravit své strategie i techniky učení, a identifikovat případné překážky. Teoretická část obsahuje rešerše dostupné literatury a dalších zdrojů na toto téma. Především výstupy z materiálů z České školní inspekce, ale závěry a doporučení Ministerstva školství a tělovýchovy České republiky. Praktická část se zaměřuje na výsledky dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo provedeno mezi učiteli (konktrétně 101 respondentů) a je kvantitativní povahy. Výstupem jsou doporučení, jak zapojit změny do výuky, např. prostřednictvím dotací a doporučení, jak využít různé aplikace do výuky, které nevyžadují finanční dotaci. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, online vzdělávání, výuka, učitel, pedagog, žáci, studenti, distanční vzdělávání, pandemie Covid-19, strategie, techniky vzdělávání
Influenceři a marketingové strategie
Beneš, Jan Matyáš ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na influencery dětí, reklamu, přesvědčování převážně v internetovém prostředí a na marketingové a sociologicko-psychologické strategie ovlivňující nejenom dětskou populaci. Zabývá se způsoby a technikami, kterých marketéři využívají při přesvědčování klientů, a hlavně dětí ke koupi a při komunikaci. Součástí práce je základní popis influencerů, kteří se zaměřují na děti; rozbor vybraných sociálních sítí a vydělávání na sociálních sítí. KLÍČOVÁ SLOVA Dětští influnceři, přesvědčování, strategie influencerů, reklama, marketing
Vnímání problematiky školní kázně na 2. stupni ZŠ z pohledu žáků a pedagogů
Cvejn Malá, Sabine ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku kázně a nekázně žáků na 2. stupni vybraných základních škol. Cílem práce je zjistit, jak na kázeň a nekázeň nahlížejí nejen samotní žáci, ale také jejich učitelé. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a je zde popsána kázeň z pohledu několika významných teorií. Práce se soustředí na rozdíl ve vnímání kázně a nekázně očima hlavních aktérů výchovně vzdělávacího procesu, na současné projevy nekázně a její příčiny. Praktická výzkumná část diplomové práce zachycuje výsledky výzkumu a popisuje rozdíly ve vnímání problematiky kázně učiteli a žáky 2. stupně vybraných základních škol. Pro tento kvalitativní výzkum jsem použila metodu polostandardizovaného rozhovoru. Rozhovory se odehrávaly prezenčně na dvou základních školách - Roztoky u Prahy, Kralupy nad Vltavou. Další rozhovory byly získané distanční podobou skrze online rozhovory. Vzhledem k menšímu výzkumnému vzorku nelze výsledky zobecnit, ale mohou být začátkem rozsáhlejšího a dlouhodobějšího výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Osobnost žáka, osobnost učitele, motivace, kázeň, nekázeň, výchovné problémy, školní pravidla, autorita
Informovanost o menstruačním cyklu u vybraných osob ve věku 18 až 25 let z okresu Kladno
Nesnídalová, Eva ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Má bakalářská práce se zabývala problematikou informovanosti dotazovaných o menstruačním cyklu a tématech s ním spojených. Informovanost jsem zjišťovala pomocí online dotazníku, jenž mi vyplnilo 100 respondentů. Svou praktickou část jsem rozdělila na dílčí cíle. Prvním bylo zjistit kolika správných odpovědí dosáhli respondenti v otázkách týkajících se menstruačního a ovulačního cyklu. Výsledek byl 53 %. Druhým bylo zjistit kolika správných odpovědí dosáhli respondenti v otázkách týkajících se ochranných a antikoncepčních pomůcek. Výsledek byl 33 %. Třetím bylo zjistit kolika správných odpovědí dosáhli respondenti v otázkách týkajících se menstruačních hygienických pomůcek. Výsledek byl 79,5 %. Čtvrtým dílčím cílem bylo zjistit kolika správných odpovědí dosáhli muži a ženy v otázkách týkajících se menstruačního a ovulačního cyklu. Výsledek byl 60,35 % u žen a 41,9 % u mužů. Hlavním cílem práce bylo zjistit kolika správných odpovědí dosáhli respondenti v otázkách týkajících se menstruačního, ovulačního cyklu a tématech s nimi spojenými. Výsledek byl 55, 33 %. Nejvíce mě vyvedla z míry otázka č. 11, kdy pouze 8 respondentů znalo správnou odpověď - ženský kondom se nazývá femidom. Na druhou stranu v otázce č. 14 si vedli respondenti výborně - 87 z nich uvedlo alespoň 2 příklady menstruačních...
Jak žáci v pubertě vnímají své tělo
Vodehnalová, Barbora ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem lidského těla, jeho vnímáním a sebehodnocením u dospívajících dívek a chlapců na druhém stupni základní školy, přesněji u žáků šestých a devátých tříd. Cílem práce je prozkoumat problematiku například z psychologického či historického úhlu pohledu. Dále pak posoudit subjektivní vnímání těla v období puberty u vybraných žáků druhého stupně základní školy. Zároveň také porovnat rozdíly v nahlížení na vlastní tělo mezi chlapci a dívkami a mezi šestými a devátými třídami. Současně je cílem zjistit, zda je mezi žáky patrný rozdíl a zda jsou se svým tělem spokojeni či nikoli a následně odhalit případné příčiny nespokojenosti s fyzickým tělem u dospívajících jedinců a nalézt faktory, které mohou mít vliv na sebeakceptaci. Práce je členěna do dvou hlavních částí. Teoretická část pojednává o tématu dospívání a jeho charakteristikách, dále například o sebepojetí, sebevědomí či o vlivu médií na nahlížení na vlastní tělo. Praktická část pak zachycuje výsledky výzkumu zaměřeného na vnímání vlastního těla u dospívajících za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod. Výzkumným šetřením bylo prokázáno, že existují rozdíly ve vnímání těla mezi chlapci a dívkami, ale také mezi žáky šestých a devátých tříd. Dále bylo zjištěno, že dívky jsou se svým tělem zpravidla méně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 385 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.