Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak žáci v pubertě vnímají své tělo
Vodehnalová, Barbora ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem lidského těla, jeho vnímáním a sebehodnocením u dospívajících dívek a chlapců na druhém stupni základní školy, přesněji u žáků šestých a devátých tříd. Cílem práce je prozkoumat problematiku například z psychologického či historického úhlu pohledu. Dále pak posoudit subjektivní vnímání těla v období puberty u vybraných žáků druhého stupně základní školy. Zároveň také porovnat rozdíly v nahlížení na vlastní tělo mezi chlapci a dívkami a mezi šestými a devátými třídami. Současně je cílem zjistit, zda je mezi žáky patrný rozdíl a zda jsou se svým tělem spokojeni či nikoli a následně odhalit případné příčiny nespokojenosti s fyzickým tělem u dospívajících jedinců a nalézt faktory, které mohou mít vliv na sebeakceptaci. Práce je členěna do dvou hlavních částí. Teoretická část pojednává o tématu dospívání a jeho charakteristikách, dále například o sebepojetí, sebevědomí či o vlivu médií na nahlížení na vlastní tělo. Praktická část pak zachycuje výsledky výzkumu zaměřeného na vnímání vlastního těla u dospívajících za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod. Výzkumným šetřením bylo prokázáno, že existují rozdíly ve vnímání těla mezi chlapci a dívkami, ale také mezi žáky šestých a devátých tříd. Dále bylo zjištěno, že dívky jsou se svým tělem zpravidla méně...
Monitoring stavu a úrovně znalostí o ochraně přírody u studentů vybraných středních škol
VODEHNALOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá stavem a úrovní znalostí o ochraně přírody u žáků vybraných středních škol, v tomto případě u škol obchodních, zemědělských a gymnázií. Cílem práce bylo zjistit úroveň znalostí o tématu ochrany přírody pomocí dotazníku, který byl zadán na 8 středních školách (4 gymnáziích, 3 obchodních školách a 1 zemědělské škole), celkem 188 studentům. Literární přehled práce poskytuje informace o ochraně přírody, její biodiverzitě a problémech ochrany přírody. Dále jsou zde rozebrány dostupné učebnice pro střední a základní školy, které se této problematice věnují a rámcové vzdělávací programy pro předškolní, základní a střední vzdělávání. V následující části jsou prezentovány výsledky výzkumu, které byly zjištěny pomocí dotazníku. Z dotazníku bylo možné získat 100 bodů, přičemž jen málo studentů se svým výsledkem dostalo nad 40 bodů. Výsledky výzkumu ukázaly, že respondentům se nejčastěji ve spojitosti s ochranou přírody vybaví pojmy spojené s recyklací či znečištěním prostředí. Nejvyššího průměrného bodového skóre pak dosahovaly gymnázia a školy zemědělské (40 bodů). Je nutné brát ale v potaz, že byla do výzkumu zapojena pouze jedna třída zemědělské školy. Obchodní školy obdržely průměrně 30 bodů.

Viz též: podobná jména autorů
2 VODEHNALOVÁ, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.