Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  začátekpředchozí225 - 234dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením
Vejdělková, Monika ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Práce se zabývá významem speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. V teoretické části diplomové práce je význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením zprostředkován skrze výčet a popis jejich činností. Zároveň jsou v teoretické části diplomové práce popsány současné možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením v České republice a vyloženy základní pojmy z problematiky mentálního postižení u dětí. Empirická část diplomové práce (empirické šetření) sleduje význam speciálně pedagogických center z pohledu rodičů dětí s mentálním postižením, resp. skrze jimi vnímané dopady intervence Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem na vybrané kategorie oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. Pohled na význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením v závěru práce doplňují kasuistiky tří klientů Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem, na nichž je představena praktická činnost speciálně pedagogických center v různých fázích spolupráce s dětmi s mentálním postižením a jejich rodinami.
Vliv sociální opory na zdravotně postižené
Weisová, Marie ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na sociální oporu poskytovanou zdravotně postiženým občanům a mým cílem bylo zjistit, jak sociální opora přispívá ke kvalitě jejich života. Práce má teoretickou a empirickou část. Je členěna do šesti kapitol, přičemž v pěti kapitolách se věnuji stručnému vymezení problematiky zdravotního postižení, sociální opory, kvality života i vzájemně souvisejícím aspektům. Šestá kapitola má empirický charakter a soustřeďuji se v ní na zjištění hodnocení vlivu sociální opory na kvalitu života zdravotně postižených
Role vzdělávání v seniorském věku
Kramperová, Eva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce s názvem Role vzdělávání v seniorském věku se zabývá problematikou rolí a významu vzdělání pro lidi nacházejících se v období sénia. Práce je strukturována do dvou částí. První obsahuje mimo jiné dosavadní přehled problematiky v domácí odborné literatuře, vymezení základních pojmů, vybrané aspekty života seniora či nástin systému celoživotního vzdělávání v ČR. Druhá část je zaměřena na empirický výzkum a klade si za cíl v souladu s názvem práce objasnit, jakou roli hraje vzdělávání v životě českých seniorů a jaký význam pro ně představuje. Klíčová data budou pro analýzu získána kombinací kvantitativních a kvalitativních metod (telefonické dotazování a hloubkový rozhovor). V závěru je práce doplněna relevantními přílohami a seznamem použitých pramenů a literatury. KLÍČOVÁ SLOVA senior, sénium, vzdělávání, celoživotní vzdělávání, gerontopedagogika, motivace, smysl života
Sociálně pedagogická práce s nezletilými dívkami se sexuální zkušeností
Vildová, Iva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou předčasných sexuálních zkušeností a pohlavním zneužíváním nezletilých dívek. Téma této práce vzniklo s ohledem na profesní zaměření autorky, která pracuje jako sociální pracovnice. Předčasné zahájení pohlavního života a pohlavní zneužití se v poslední době vyskytuje ve stále větší míře, a tím vzniká i potřeba na tuto problematiku reagovat a řešit v rámci působnosti orgánů sociálně právní ochrany dětí. Cílem diplomové práce je popis dopadů předčasných sexuálních zkušeností a pohlavního zneužití na osobnost nezletilých dívek. Diplomová práce se také zabývá úlohou rodiny, školy a orgánů sociálně právní ochrany dětí v sexuální výchově. Dále také srovnává společné aspekty rodinného prostředí nezletilých dívek a vyhledává společné faktory, které působí v rodinách nezletilých dívek, u kterých došlo k předčasnému zahájení pohlavního života nebo k jejich sexuálnímu zneužití. Výzkumnou metodou této práce jsou především případové studie dvou rodin s nezletilými dívkami, u kterých došlo k předčasnému zahájení pohlavního života. V rámci případových studií byla použita obsahová analýza dokumentů, metoda rozhovoru s nezletilými dívkami a s jejich rodinami. Diplomová práce závěrem konstatuje, že předčasné zahájení pohlavního života nebo zneužití dětí má dopady na jejich...
Identifikace rizikového chování vedoucí k závislosti na internetu u studentů středních škol se zaměřením na IT obory
Hošek, Marek ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou internetu a internetové závislosti, která je v současné době častým tématem v odborných i populárních časopisech. Práce je především zaměřena na internetovou závislost a identifikaci rizik u studentů vybraných středních škol. Autor popisuje fenomén internetu a internetového prostředí a jeho dopad na identitu u adolescentů. Výzkumné šetření provedené empirickým šetřením mezi studenty poukazuje na potřebu více se věnovat internetu a internetové závislosti nejen v rámci specifické primární prevence, ale i v samotné edukaci. Práce poskytuje návrhy specifických přístupů v rámci primární prevence a intervence na středních školách. Práci lze využít i jako úvod do problematiky pro pedagogy působících v roli školního metodika prevence nebo výchovného poradce. Klíčová slova: závislost, závislostní chování na internetu, deviace, dospívaní, prevence
Úloha školy při prevenci šikany na II. stupni ZŠ
Musilová, Miroslava ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na II.stupni ZŠ jako jedním ze sociálně patologických jevů. Věnuje se teorii šikany, přehledu vývojových stupňů, osobnosti agresora i oběti, rozpoznávání, zvládání a řešení šikany. V neposlední řadě se věnuje cílům v oblasti prevence a výchovně-preventivním programům. Empirická část je zaměřena na dotazníkové šetření výskytu šikany na II.stupni vybraných škol - venkovské a městské.
Utváření kompetencí k etickému jednání sester v pregraduální přípravě
Babická, Marcela ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Ústředním tématem práce je etika v ošetřovatelství. Její teoretická část směřuje k výzkumu v oblasti přípravy sester k eticky profesionálnímu jednání prostřednictvím odborného vzdělávání. Hlavním přístupem ke zpracování tématu na obecné úrovni je vytvoření souvislostí mezi normativní etikou s jejími morálními principy a etikou aplikovanou, která podává doporučení pro realizaci principů v praxi. Pro zdůraznění významu vlivu na etiku v ošetřovatelství je uveden vývoj lékařské etiky, vývoj profesní přípravy k etickému jednání lékařů a vztah etiky k právu. Specifičnost oboru je vysvětlena prostřednictvím některých významných témat, jakými jsou utrpení, bolest, umírání, eutanazie a paliativní péče. Ošetřovatelství jako zdravotnické povolání je uvedeno do historických souvislostí prostřednictvím zakladatelky oboru a interpretace myšlenek jejího díla. Historický vývoj je dále sledován v oblastech ošetřovatelství a etiky v ošetřovatelství. . Empirická část práce se pohybuje v problémové oblasti účinnosti metod etické přípravy sester. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou nároky vzdělávacího systému na eticky profesionální přípravu sester relevantní z hlediska účinnosti procesu vytváření jejich profesionálních postojů a způsobů jednání. Základní metodou výzkumu se stalo dotazníkové šetření. Dotazníky...
Sociálně pedagogické otázky integrace romských dětí a mládeže
Čadová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Tato práce je teoreticko-empirického charakteru. Cílem této práce je specifikovat příčiny sociálního vyloučení romského etnika, zmapovat tendence v této oblasti a zaměřit pozornost na instituce zabývající se integrací Romů do společnosti. Dalšími cíli je zjistit, jak je zajištěna integrace této menšiny státem, samosprávou a neziskovými organizacemi, a následně se pokusit zjistit, jak integraci vnímají samotní Romové a majorita. K tomuto by měl napomoci pohled médií, která jsou jakýmsi kontrolním orgánem všeho dění ve státě a ve velké míře ovlivňují veřejné mínění, které má vliv na náladu ve společnosti. Práci lze rozdělit na dvě části. První část, která se zabývá příčinami sociálního vyloučení romského etnika, je teoretického charakteru. Tyto příčiny byly hledány v romské identitě, rodině, výchově, chování a komunikaci. Následně byla pozornost zaměřena na integraci, na které se ve velké míře podílí nejen stát, ale i neziskové organizace. Důležitým momentem je i nazírání na integraci z pohledu samotných Romů, majority a médií. Významná část práce je věnována systému pomoci směřující k integraci a následným metodám sociálně pedagogické práce. V této části jsou zaznamenány integrační činnosti vlády, obcí a neziskových organizací. Blíže jsou pak popsána nízkoprahová zařízení pro děti a mládež v rámci...
Možnosti transformace dětských domovů v ČR v zařízení nového typu
Krško, Alexandr ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
NÁZEV Možnosti transformace dětských domovů v ČR v zařízení nového typu ABSTRAKT Předložená práce se snaží zmapovat vývoj a současnost péče o ohrožené dítě a rodinu v ČR a na Slovensku, současný pedagogicko-psychologický pohled na danou problematiku a nastínit vize dalšího vývoje. Je vypracována na základě studia odborné literatury, analýzy publikovaných poznatků především z oblastí péče o ohrožené děti a rodiny, sociální pedagogiky, vývojové psychologie, historického i stávajícího systému péče o ohrožené dítě u nás a na Slovensku. Práce obsahuje poznatky z praxe autora v zařízeních ústavní výchovy a zkušenosti z prvního roku pilotního projektu, jehož cílem je transformace do zařízení poskytujícího ambulantní a terénní služby ohroženým rodinám. Praktická část se snaží dokázat na kasuistikách dětí umístěných v dětském domově reálnost předloženého návrhu. KLÍČOVÁ SLOVA Ohrožené dítě, náhradní výchova, ústavní výchova, transformace zařízení ústavní výchovy, sanace rodiny.
Specifika pomáhajících profesí v oblasti prevence sociálně patologických jevů
Hakenová, Ivana ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tato práce se zabývá oblastí profesionálního pomáhání se zaměřením na prevenci výskytu sociálně patologických jevů u dětí a dospívajících. Teoretická část seznamuje s historií i současným pojetím altruistického jednání, definuje základní společenské oblasti a jejich činnosti, pro které je pomoc druhému člověku charakteristickým rysem. Pozornost je věnována také službám pomáhajícího sektoru a jejich klientele. Úvodní část neopomíná ani analýzu předpokladů a požadavků na výkon pomáhajícího povolání, jeho skrytá úskalí i prevenci neprofesionálního jednání. Sociální deviace jsou přirozenou součástí každé společnosti. Jejich nositeli jsou nejen dospělí, ale také děti a dospívající. Příčinami, průběhem a důsledkem sociálně nepřijatelného chování se zabývají odborníci, jimž je věnována závěrečná kapitola teoretické části této práce. Praktická část doplňuje charakteristiku vybraných pomáhajících profesí uvedených v části teoretické, a to na základě výpovědí získaných v rámci expertního šetření uskutečněného mezi jednotlivými odborníky. Zároveň poskytuje jejich porovnání na základě předem definovaných specifik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   začátekpředchozí225 - 234dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Lorenzová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.