Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj morfologie u dětí s SLI - příspěvek ke studiu předpokladů pro rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí s rizikem dyslexie
Kučerová, Tereza ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
A b s t r a k t Diplomová práce vznikla díky dvěma na sebe navazujícím projektům, které se věnují studiu vývoje jazykových a gramotnostních dovedností u dětí s rizikem dyslexie. Práce popisuje vývoj morfologického uvědomování u dětí s vývojovou dysfázií. Úroveň morfologických dovedností byla opakovaně sledována po tři roky u dětí v předškolním a na počátku školního věku pomocí Testu morfologického uvědomování. Metoda vznikla podle Žlabovy Zkoušky jazykového citu (1992) a mapuje vývoj v několika dílčích oblastech - přechylování a tvorba množného čísla podstatných jmen, tvorba minulého času a třetí osoby jednotného čísla sloves, odvozování přídavných jmen a gramatická shoda. Zaprvé bylo sledováno, zda se v daném věkovém období výkony dětí stále ještě posouvají vpřed, resp. zda je metoda s to tento posun zachytit. Zadruhé, zda je rozdíl mezi výkony dětí ze skupiny běžného řečového vývoje (kontrolní skupina) a dětí ze skupiny vývojové dysfázie, u kterých lze vzhledem k poruše předpokládat oslabení v oblasti morfologie. Byla provedena i kvalitativní analýza jednotlivých sledovaných oblastí morfologie. Závěry analýz jsou diskutovány v kontextu s teoretickými východisky, aktuálním vědeckým poznáním a možnými limity práce, které by mohly jak sebraná data tak z nich plynoucí zjištění ovlivnit.
Rozvoj poslechu s porozuměním a jeho vazba na hudební nadání žáků
KUČEROVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá rozdíly v kvalitě fonematického poslechu a poslechu s porozuměním u žáků s nadprůměrnými a podprůměrnými hudebně-sluchovými schopnostmi. Cílem práce je kvantitativně srovnat výsledky z obou testů. V první části práce jsou rozebrána teoretická východiska poslechu s porozuměním, fonematického poslechu a hudebních schopností a dovedností. Je pojednáno o hudebně-sluchových schopnostech, jejich vývoji a vlivu na poslechové dovednosti v němčině včetně výzkumů v oblasti jiných jazyků. V praktické části jsou pomocí testů zjišťovány míra porozuměním německému textu a míra fonematické gramotnosti žáků v němčině, které jsou dále porovnávány u hudebně nadprůměrné a podprůměrné skupiny. Výsledky práce jsou využitelné pro výuku poslechu s porozuměním, popř. pro rozvoj fonematického sluchu.
Stanovení adrenalinu a noradrenalinu v plazmě metodou HPLC
Kučerová, Tereza ; Klapková, Eva (vedoucí práce) ; Kotaška, Karel (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo provést validaci metody na stanovení adrenalinu a noradrenalinu v plazmě pomocí vysokoúčinné kapalinové chromatografie s elektrochemickou (coulometrickou) detekcí. Metodu bylo potřeba nejprve optimalizovat pro coulometrickou detekci, neboť byl používán kit firmy Bio-Rad, který byl určen pro stanovení s amperometrickou detekcí. Principem této metody je chromatografická separace látek s následnou oxidací stanovovaných analytů při průchodu analytickou celou s coulometrickou detekcí. Součástí analytického postupu je extrakce adrenalinu a noradrenalinu na pevné fázi. V rámci této práce byla provedena optimalizace metody pro stanovení adrenalinu a noradrenalinu s coulometrickou detekcí. Na jednotlivých analytických celách bylo zvoleno následující nastavení potenciálů: na cele 1 byl nastaven potenciál 350 mV s rozsahem 100 nA, na cele 2 byl nastaven potenciál 0 mV s rozsahem 50 nA na a na guard cele 0 mV s rozsahem 50 nA. Dále byla chromatografická metoda plně validována (přesnost, správnost, mez detekce, robustnost). Na závěr bylo provedeno mezilaboratorní porovnání výsledků 42 pacientských vzorků s výsledky naměřenými v nemocnici Šternberk.
Vývoj morfologie u dětí s rodinným rizikem vzniku dyslexie - příspěvek ke studiu předpokladů pro rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí s rizikem dyslexie
Kučerová, Tereza ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
A b s t r a k t Diplomová práce je součástí projektu věnujícího se studiu rizikových faktorů pro vznik specifických poruch učení u dětí s rizikem vzniku dyslexie. Konkrétně se zabývá vývojem morfologie u dětí s rodinnou zátěží specifických poruch učení. Dětem v předškolním věku a na počátku školní docházky byla opakovaně během tří let zadávána metoda s názvem Test morfologického uvědomování, vytvořená podle Žlabovy zkoušky jazykového citu (1992), aby mapovala vývoj v několika dílčích oblastech morfologických dovedností (přechylování a množné číslo podstatných jmen, minulý čas a 3. osoba jednotného čísla sloves, odvozování přídavných jmen a gramatická shoda). Bylo sledováno několik rovin. Za prvé, zda vývoj dětí v tomto věkovém období stále ještě postupuje vpřed a výkony dětí se tak zlepšují. Za druhé, zda jsou rozdíly ve vývoji dětí ze skupiny intaktní (s běžným řečovým vývojem) a ze skupiny rizikové (děti z rodin, kde se objevují specifické poruchy učení u alespoň jednoho z rodičů). Dále, zda má na úroveň vývoje vliv výše inteligence nebo pohlaví. Výkony dětí byly dále hodnoceny kvalitativně s ohledem na konkrétní jazykové jevy obsažené ve sledovaných oblastech morfologie. Závěry jednotlivých analýz jsou v práci podrobně rozvíjeny a dávány do kontextu s teoretickými východisky, aktuálními vědeckými...
Právní principy ochrany životního prostředí
Kučerová Tvardíková, Tereza ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
Cílem rigorózní práce je analýza šesti vybraných principů práva životního prostředí a komparace jejich vyjádření v právu mezinárodním, evropském komunitárním a českém. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. Úvodní právně -teoretická kapitola pojednává o principech z pohledu různých právních teorií, zabývá se definicemi principů, vymezuje jejich znaky, význam a funkci v právu. Závěrem pak nastiňuje možnou typologii právních (i mimoprávních) principů. Druhá kapitola se věnuje principům práva životního prostředí z obecného hlediska, jejich charakteristice, specifičnosti a možnému členění do skupin podle jejich vlastností. Následující kapitola je těžištěm celé práce. V jednotlivých podkapitolách jsou zde rozebrány vybrané principy práva životního prostředí. Konkrétně se jedná o princi p komplexnosti a integrace, princip prevence, princip předběžné opatrnosti, princip informovanosti a účasti veřejnosti, princip odpovědnosti státu a princip odpovědnosti původce včetně principu znečišťovatel platí. U každého principu je nejprve vysvětlena jeho definice, nastíněna geneze a posléze analyzováno jeho vyjádření v pozitivním právu: v dokumentech práva mezinárodního, evropského komunitárního a českého. Každá z těchto rovin je doplněna relevantní judikaturou.
Brand building freestylových značek na příkladu Quiksilver
Kučerová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Dolanská, Nora (oponent)
Bakalářská práce "Brand building freestylových značek na příkladu Quiksilver" pojednává o značce Quiksilver, jejím vzniku, postupném vývoji, globálním působení, příchodu na český trh a její marketingové strategii na tomto trhu. Nejprve je nastíněna problematika fenoménu freestylových značek, jejich vývoje a kulturního prostředí, ve kterém vznikaly. Je zde zaveden termín "freestylová značka" a vysvětlen jeho význam. Dále se práce věnuje historii značky Quiksilver a jejímu světovému významu, od vzniku prvních šortek Quiksilver v australském Torquayi po přesun do kalifornské Huntington Beach a následné globální expanzi. Značka Quiksilver byla původně malou lokální firmou a postupně se vyvíjela a rozšiřovala svou produktovou řadu natolik, až se z ní stala jedna z největších nadnárodní společností na poli freestylových značek. Práce se dále zabývá marketingovými aktivitami značky na globálním i českém trhu, na kterém se objevuje zhruba od roku 1991. Popisuje současně pořádané události, reklamu i komunikaci v místě prodeje a zároveň je hodnotí. V této práci byla použita metoda deskriptivní analýzy a současně je zde uveden také výzkum oblíbenosti značky mezi mladou českou generací pomocí elektronického dotazníku. V závěru je hodnocena strategie značky Quiksilver a její úspěšnost na českém trhu na základě...
Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ
Kučerová, Tereza ; Dobiášová, Pavla (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce nazvaná Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni si klade za cíl zmapovat způsob spolupráce rodičů a školy na základě historických podkladů, a prakticky ověřených postupů. Blíže se věnuje pojetí spolupráce a komunikace rodičů a školy v různých alternativních směrech. Zároveň nabízí čtenáři nabízí vhled do situace z autorčiny praxe, jež byla důsledkem nekvalitní komunikace a spolupráce školy s rodinou. Na základě poznatků z teoretické části se autorka snaží situaci dále řešit a dosáhnout kvalitního, vzájemně spolupracujícího vztahu mezi rodiči a školou.
Změny vegetace příměstských lesů
Kučerová, Tereza ; Hédl, Radim (oponent) ; Vojta, Jaroslav (vedoucí práce)
Urbanizace je jedním z největších a nejintenzivnějších faktorů homogenizace vytvářené člověkem. Města produkují životní prostředí, které je důležité jen pro jediný druh a to homo sapiens. Důležitá je i nestabilita prostředí díky čerpání přírodních zdrojů oproti zachování přírodního okolí. Následkem expanze měst po celém světě homogenizace vzrostla, protože se tím rozšířily druhy, které se mohly na tyto podmínky adaptovat. Synantropní druhy adaptované na biotopy s intenzivní stavbou jsou globálními homogenizátory, jež můžeme najít na celém světě, nicméně města i příměstské lesy obsahují i původní druhy, které jsou regionálně rozšířené. Tyto druhy tvoří časně sukcesní rostliny, ale také okrajoví živočichové, jako jsou mesopredátoři a plodožraví ptáci, kteří mohou využít zahrad, lesních fragmentů a ostatních příměstských lokalit. Záměrná i nezáměrná importace druhů do měst produkuje lokální druhovou diverzitu, která je rovna a někdy i vyšší než ta, která je v okolní krajině. Lidská populace většinou obývá kultivované příměstské habitaty s relativně vysokou bohatostí lokální flóry a fauny, aniž by si uvědomovala ničení těchto entit v důsledku urbanizace. Protože je mnoho městských a příměstských druhů rostlin imigrantů, adaptovaných na tyto prostředí, stávají se oddělenými od původních druhů a svého přirozeného...
Paliativní péče poskytovaná rodinou pacienta v domácím prostředí
KUČEROVÁ, Tereza
Diplomová práce s názvem Paliativní péče poskytovaná rodinou pacienta v domácím prostředí se zabývá specifiky péče o těžce nemocného v jeho domácnosti. Poskytování péče nemocným v domácím prostředí začíná být trendem domácí péče, ale též čím dál častějším přáním těžce nemocných. Rodina však musí mít dostatečné teoretické znalosti i praktické dovednosti, aby mohla samostatně vykonávat náročnou ošetřovatelskou péči u svých blízkých. Záměrem diplomové práce proto bylo shrnout současnou situaci poskytování paliativní péče v domácím prostředí v České republice, navíc se zaměřením na specifika péče a potřeb nemocných, včetně potřeb jejich rodin. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zdali byly rodiny seznámeny se specifiky paliativní péče u těžce nemocných, dále zmapovat dovednosti rodin v oblasti poskytování paliativní péče v domácím prostředí a rovněž zjistit nejčastější problémy, s nimiž se rodiny v domácím prostředí setkávají. Posledním cílem bylo zmapovat služby ve Středočeském a Libereckém kraji, které mohou rodiny v péči o těžce nemocného využít. Pro výzkumnou část diplomové práce bylo využito metody kvalitativního šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodinami nemocných a všeobecnými sestrami, pracujících v domácí hospicové péči. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že informovanost rodin o možnostech poskytnutí paliativní péče v domácím prostředí, je velmi nízká a rodinám jsou v nemocnicích poskytovány pouze povrchní či dokonce žádné informace. Na základě výsledků výzkumného šetření byla jako výstup diplomové práce vytvořena informačně edukační brožura, určená zejména pro rodiny nemocných, která si klade za cíl zlepšit informovanost a sjednotit specifika ošetřovatelské péče, čímž by těžce nemocným umožnila důstojný závěr života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
26 KUČEROVÁ, Tereza
1 Kučerová, Terezie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.