Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam zdravotní edukace pro psychosociální stav seniorů
Štěchová, Hana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na význam zdravotní edukace pro psychosociální stav seniorů. Téma bylo zvoleno z demografického faktu, který ukazuje na zvyšující se počet seniorů ve společnosti. Cílem je analyzovat problematiku edukace seniorů na jejich zdravotní chování a přístup k péči o své zdraví, zároveň zhodnotit, jak tato edukace ovlivňuje psychosociální stav směřující k aktivnímu stárnutí. Práce je navržena jako teoreticko-empirická. V teoretické části se práce zabývá vysvětlením základních pojmů dané problematiky a jejich vzájemnými vztahy. V této části byly použity analýzy odborných textů a literatury, která se danou problematikou zabývá. Jednotlivé kapitoly se zabývají oblastmi stáří a jeho specifiky ve vztahu k možným formám edukace. Praktická část je založena na shromáždění a analýze dat z dotazníků, které jsou zaměřeny na edukaci seniorů v oblasti zdraví a zda tato edukace má vliv na jejich psychosociální stav. Klíčová slova senior, stáří, aktivní stárnutí, edukace, edukace seniorů, komunikace se seniory, aktivity seniorů, psychické a sociální změny ve vyšším věku, motivace seniorů, životní styl seniorů
Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích
Cimmerová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích. Hlavním cílem práce je zjistit, zda žáci vykazují znaky rizikového chování v tomto prostředí. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se v první kapitole zaměřuje obecně na charakteristiku rizikového chování v reálném prostředí a období dospívání. Druhá kapitola se věnuje kyberprostoru, jakožto specifickému druhu prostředí, ve kterém se rizikové jevy odehrávají. Ve třetí kapitole jsou již konkrétně zmíněny jednotlivé rizikové formy chování, které se v online prostředí odehrávají. Cílem empirické části je zjistit, zda se žáci v kyberprostoru chovají rizikově a jestli mají s nebezpečnými jevy v prostředí vlastní zkušenost. Sběr dat byl proveden kvantitativně. Zvolen byl záměrný výběr škol, do kterých byl zaslán elektronický dotazník. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 263 respondentů z Královehradeckého kraje. Klíčová slova: pubescent, adolescent, rizikové chování, kyberprostor, kyberšikana
Sex education in the interwar period
Kostelanská, Simona ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cieľom diplomovej práce je analýza pohlavnej výchovy v medzivojnovom období na základe historických čítaniek a publikácií. Jej poňatie sa opiera o vývoj súčasnej a historickej témy, o dobový kontext, a vplyvy, ktoré pohlavnú výchovu ovplyvňovali. Využitá bola metóda diskurzívnej analýzy, ktorá vychádzala z jej podstaty pre prácu s historickými prameňmi. Analýze čítaniek predchádza text, ktorý na pohlavnú výchovu nahliada optikou pedagogických, sociologických a lekárskych publikácií a dobových periodík.
,,Žijeme školou?"- obraz školy a školáka v literatuře pro děti u V. Steklače
Novák, Vojtěch ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(in English): This bachelor thesis focuses on Mr. Vojtěch Steklač and makes a pedagogic and psychological analysis of his works. The first section briefly introduces the author and his works. Next, I analyse the series of books about Bořík and his adventures. I comment on the linguistic aspects of the works and analyse the pedagogic environments that the main characters find themselves in. To finish off, I make several suggestions about how these books could be used in teaching. The goal of this work is to familiarise the reader with this author and hence to enable him to work with his books.
Výchova k lidství
Kolář, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
(česky) Hlavním cílem diplomové práce je interpretovat výchovné ideály ve vztahu k otázkám výchovy k lidství a poukázat na význam dnes opomíjené reflexe lidskosti ve výchově. Eugen Fink říká, že dnešní výchova k lidství se proměnila v pouhou výchovu k povolání. Jaký má jeho antinomie dějinný vývoj? V čem spočívá její ontologická podstata? Výchova k lidství stojí proti výchově, která představuje techniku či prostředek k formování člověka ve službách moci. Taková výchova je vyživována působením fenoménu, který souvisí s bytností moderní techniky, a který Heidegger nazval Gestell. Ten prostupuje lidské myšlení a konání prostřednictvím systémového plánování a působením organizačních a byrokratických struktur. Je charakterizován zpředmětňováním člověka, zapomenutostí bytí, kalkulujícím myšlením, nevnímáním souvislostí, ztrátou identity a svobody atd. V praktické části diplomové práce je prezentován průběh a výsledky šetření ohledně vnímání působení Gestellu pedagogickými pracovníky. Jak vůbec vnímají entity jako je svoboda, štěstí, důstojnost, manipulace, strach, podřízenost, naplněnost, smysl, technika?
Analýza pedagogického programu učitelek mateřských škol v letech 1918 - 1938
Hauerová, Veronika ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje vývoj pedagogického programu učitelek mateřských škol v letech 1918-1938. Vychází převážně z Časopisu učitelek škol mateřských, ve kterém učitelky definovaly své pedagogické reformní návrhy často vycházející ze zahraničních reformních hnutí, požadavky na uzákonění mateřských škol nebo na změnu vzdělávání učitelek mateřských škol.
Kritika současného kurikula z pohledu K.P. Liessmanna
Jandová, Marcela ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce na základě analýzy primární a sekundární literatury zachycuje a interpretuje stěžejní myšlenky K. P. Liessmanna, které se vztahují především k problémům teorie kurikula (cíle a obsah vzdělávání). Jeho texty se vztahují především k německy mluvícím zemím, ale určitou odezvu mají i v českém prostředí. První a druhá část diplomové práce se snaží objasnit základní pojmy a teze, se kterými Liessmann pracuje, jako je vzdělání, (ne)vzdělanost, organizace PISA, Boloňský proces a reformy. Další část práce je vztažena k českému kurikulu a jeho modelování. Na závěr se diplomová práce pokouší reflektovat ohlas a kritiku Liessmannových myšlenek, zejména u některých českých autorů.
Neverbální komunikace ve školním prostředí
Sedláčková, Alžběta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
V první kapitole Uvedení do problematiky neverbální komunikace je popsán význam a užívání mimoslovního jednání. Práce se věnuje základním pojmům spojeným s neverbální komunikací. Je nastíněna důležitost správného porozumění signálům druhých lidí a vysvětleno, co ovlivňuje naše jednání. Ve druhé kapitole Rozdělení řeči těla jsou uspořádány tělesné pohyby a posunky prohlubující vhled do významu řeči našeho těla, s názornými příklady popsány významy užívaných gest v pedagogickém procesu. Nejčastější omyly a zastaralá dogmata v jednání stojí naproti vysvětlení, co naším postojem sdělujeme okolí. Třetí kapitola Vymezení jednotlivých rolí se zabývá chováním učitele i žáků, podmiňujícími vlivy, které se podílí na utváření jejich vztahu. Je rozvedeno, co působí na jednotlivé aktéry při komunikaci ve školním prostředí a popsána role učitele v životech žáků. V praktické části je retrospektivně zaznamenáno pozorování vyučovací hodiny, kde žáci v pubescentním věku reagují na učitele, jednají v zátěžových situacích. Snahou je zjistit, jak žáci vnímají změny nálad a chování u učitele během zahájení hodiny a jak je to nadále ovlivní. Výsledky výzkumu, zaměřeného také na zjištění, jak jsou žáci pozorní a jaký podají výkon během hodiny, jsou znázorněné v tabulkách a grafech pro lepší orientaci. V závěru, kde...
Týrání a zneužívání dětí a mladistvých
Sutrová, Veronika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika týrání a zneužívání dětí a mladistvých. V úvodu teoretické části je práce zaměřena na definici pojmu týrání a jeho různé podoby, konkrétně na psychické a fyzické týrání, zanedbávání, šikanu a sexuální zneužívání. Dále je zde zmíněn také syndrom CAN, tedy syndrom týraného dítěte. V následující kapitole jsou hlavním tématem oběti a pachatelé týrání a zneužívání. Přesněji popis typických znaků a charakteristik osob, o které se ve většině případů jedná. Závěr teoretické části je věnován tématu prevence týrání a možnostem pomoci obětem týrání a podobných trestních činů. Praktická část bakalářské práce obsahuje tři kazuistiky, na nichž je konkrétně ukázáno, jak proces týrání probíhá a jaké zanechává následky. Klíčová slova děti, mladiství, týrání, zneužívání, tělesné týrání, psychické týrání, prevence týrání, syndrom CAN
Sexuální výchova z pohledu učitelů na ZŠ Jakutská
Rezková, Jana ; Kultová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá sexuální výchovou na vybrané základní škole a pohledem učitelů na dané téma. Práce je dělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bakalářské práce přináší pohled na historický vývoj sexuální výchovy v České republice a její současné pojetí. Vymezuje obecné definice a principy sexuální výchovy a věnuje se jejímu postavení v kurikulárních dokumentech. V neposlední řadě teoretická část představuje vybrané externí organizace, které se zabývají problematikou sexuální výchovy v České republice. Hlavním cílem praktické části je zjistit, jak výuka sexuální výchovy funguje v praxi a jak je realizována na vybrané základní škole. Dále je praktická část zaměřena na zjištění postojů učitelů k dané problematice a jejich zkušeností při výuce sexuální výchovy. Praktická část práce představuje kvalitativní výzkum, který je provedený pomocí rozhovorů s učiteli, kteří vyučují předměty, v nichž se vyskytuje téma sexuální výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.