Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 404 záznamů.  začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazení genderové nerovnosti v lifestylových časopisech pro muže
Jacobs, Diana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na zobrazování genderové nerovnosti v českých pánských časopisech životního stylu. Základní výzkumnou otázkou je: Jakými způsoby je zobrazována genderová nerovnost v pánských časopisech životního stylu? Výzkumnou metodou této práce je kvalitativní obsahová analýza podle Anselma Strausse a Juliet Corbin. Výzkumný vzorek tvoří vybrané články z českých verzí časopisů Maxim a Esquire z celého ročníku 2016. Otevřené kódování poskytlo pojmenování jevů, kategorizaci údajů a rozvíjení dimenzí vzniklých kategorií. Výsledkem axiálního kódování byla reorganizace údajů po otevřeném kódování prostřednictvím odhalení vtahů mezi vzniklými kategoriemi. V rámci selektivního kódování vzešla centrální kategorie analýza - Mužská nadvláda. Všechny ostatní kategorie - Projevy genderové nerovnosti, Strach mužů z genderové rovnosti a Částečné vyvracení maskulinní perspektivy - mají vztah k centrální kategorii a integrují se kolem ní. Odborná literatura, která byla využita jako zdroj zvyšování teoretické citlivosti je prezentována v teoretické části této diplomové práce. Závěry výzkumu potvrzují, že analyzované pánské časopisy životního stylu šíří negativní genderové stereotypy a konstruují obraz společnosti založený na mužské dominanci. Výsledky výzkumu odhalují nejen způsoby zobrazování...
Mediální komunikace státní správy na příkladu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Případová studie.
Macura, Ondřej ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se formou případové studie věnuje problematice mediální komunikace veřejnosprávní instituce, kterou je v tomto případě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Hodnocení je omezeno na období prvních 100 dnů působení nového resortního ministra Marcela Chládka a na vybraná tištěná periodika. Jedním z cílů práce je analýza komunikace resortu a zhodnocení její efektivity. Práce zahrnuje také specifika období před vznikem nové vlády a rovněž předchozí působení Marcela Chládka ve vztahu k jeho působení v čele Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Kromě toho se práce věnuje teorii komunikace veřejné správy, marketingu a public relations této oblasti.
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
Mediální obraz české pivní kultury v letech 2016 až 2017
Otta, Marek ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá mediální obsah vybraných tištěných reklam na pivo v Česku v průběhu let 2016 a 2017. Práce analyzuje tyto reklamy pomocí multimodální sémiotické analýzy, konkrétně tedy obsah sdělení těchto reklam z hlediska tří nejzásadnějších módů - obrazového módu, módu písma a layoutu. Teoretická část práce se nejvíce zaměřuje na teorii sociální sémiotiky a z ní vycházející teorii módů a multimodality. Tyto teorie pak poskytují základy pro praktickou část práce, jež využívá metody multimodální analýzy. Vybrané reklamy jsou podrobeny detailní analýze sémiotických módů, které jsou následně porovnány a zhodnoceny. Práce se zároveň soustředí na nejběžnější motivy a stereotypy spjaté s mediálním obrazem pivního prostředí, jež jsou na základě multimodální analýzy zpozorovány. Současně se práce zaměřuje na sociokulturní kontext, ve kterém se reklamy odehrávají, či problematiku zastoupení mužů a žen v těchto reklamách. Cílem práce je pak sestavení celkového mediálního obrazu pivní kultury v Česku na základě společných principů a znaků, kterými se reklamy v tomto období vyznačují.
Mediální recepty na štěstí
Pogranová, Magdaléna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Mediální recepty na štěstí si za předmět zájmu stanovila mediální reprezentaci štěstí v České republice. Ve své první části se práce zabývá mediálními teoriemi, a to především mediální reprezentací a konstrukcí reality, poté analyticky ukotvuje štěstí v sociologických pohledech na něj v jeho dvou polohách - štěstí jako hédonistické krátkodobé uspokojení z vlastnění věcí a štěstí jako eudaimonický dlouhodobý stav vnitřní spokojenosti. Druhá metodická část přináší popis využitých metod výzkumu, konkrétně kvalitativní obsahovou analýzu, a výběr zvolených zástupců českých tištěných médií. Třetí a poslední analytická část práce popisuje, jak vypadá reprezentace štěstí na stránkách lifestylových magazínů Elle, Žena a život a Blesk pro ženy a jak se jednotlivé časopisy v reprezentaci liší.
Jihoafrická republika očima cestovatelských pořadů České televize
Dufalová, Tereza ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na cestovatelské pořady odvysílané Českou televizí, které se ve svém mediálním obsahu věnují Jihoafrické republice. Klíčovým je způsob, jakým tyto dokumenty zobrazují a prezentují divákům tuto exotickou destinaci jako turistický cíl a zda zasazují předkládané informace do širšího kontextu přetrvávajících sociálních a politických problémů dané země. Pro rozbor předem vybraného vzorku 13 epizod cestovatelských pořadů byla zvolena Sémiotická analýza, která umožnila zachytit poměrně velké množství informací pocházejících nejen z obrazového materiálu, ale také doprovodného komentáře jednotlivých epizod. Během prvního stupně analýzy došlo k podrobnému popisu každé zkoumané jednotky, na který v druhé fázi navazovalo přiřazování konotativních významů jednotlivých zachycených prvků. Výstupem analýzy pak bylo vytvoření několika kategorií, ve kterých je porovnán například přístup konkrétních pořadů k práci se stereotypy, uměleckému zpracování epizod včetně osobnosti vypravěče/průvodce dokumentem, parasociální interakci, do jaké míry je užíváno etnocentrismu, či interní hypertextuality. Práce dochází mimo jiné k závěru, že ačkoli je patrná snaha tvůrců dokumentu nastínit publiku určitý poměr tradičního i moderního způsobu života, ke kterému neodmyslitelně patří i dlouhodobá nestabilita...
Německo v českém denním tisku: Stereotypy a "obraz toho druhého" v komentářích a názorech ve volebním roce 2017
Stojanovová, Kamila ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Práce vycházející z konstruktivistické tradice studia médií se v kontextu role Německa jako civilní mocnosti a hegemona Evropské unie zabývá tím, do jaké míry se argumenty vyplývající z asymetrie partnerství mezi Českou republikou a Německem v rovině vzájemných vztahů, zahraniční politiky obou států a témat, jako byly v posledních deseti letech například odlišné koncepce energetické politiky, projevovaly v komentářích a názorech v českém seriózním denním tisku v souvislosti s německými parlamentními volbami v roce 2017. Kromě teorie sociální konstrukce reality v této práci nachází uplatnění také koncept teorie rolí, jenž pomáhá vysvětlit roli Německa jako civilní mocnosti a proces formování jeho identity. Práce předkládá výsledky výzkumu, jehož cílem bylo pomocí kritické diskurzivní analýzy (CDA) formulovat hypotézy týkající se způsobu konstrukce obrazu Německa jako "toho druhého" ve smyslu van Dijkova ideologického čtverce "my versus oni" a přítomnosti stereotypů v komentářích a názorech českých seriózních deníků. Formulované hypotézy se posléze staly základem pro kvantitativní obsahovou analýzu provedenou na výzkumném vzorku 59 článků publikovaných v denících Mladá fronta DNES, Právo, Lidové noviny a Hospodářské noviny.
Oběť, nebo hrozba: reprezentace šílenství v české filmové a televizní detektivce od 60. do 80. let
Raisová, Angelika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsobem reprezentace duševně nemocných postav v českých detektivních filmech od 60. do 80. let. V rámci sémiotické analýzy jsou zkoumány postavy, které vykazují prvky duševní nemoci či jiné abnormality. Následně je doplněna narativní analýzou, která se zaměřuje na roli vybraných postav v ději, způsob narace, styl, syžet a celkové vyznění psychicky nemocných postav. Cílem práce je získání širšího povědomí o způsobu reprezentace šílenství a poskytnout ucelenější informace o charakteristikách takových postav. První část práce se zaměřuje na teoretický podklad podstatný pro následnou analýzu - mediální reprezentace, konstrukce reality, stereotypy, kinematografie nové vlny a normalizace, vývoj šílenství. V druhé polovině práce je analyzováno celkem 10 snímků s následnou interpretací výsledků analýzy.
Pojetí ideálu ženského těla v lifestylových časopisech pro ženy
Kratochvílová, Renata ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Pojetí ideálu krásy ženského těla v lifestylových časopisech pro ženy analyzuje dva tituly, Marianne a Svět ženy, v období roku 2017. Práce si klade za cíl zjistit, jak je na stránkách těchto dvou titulů pojímán ideál krásy ženského těla, přičemž vychází z hypotézy, že ženám je v lifestylových časopisech obecně předkládán ideál krásy spojený se štíhlostí. Práce zkoumá jak obrazový, tak textový obsah časopisů včetně titulních stran, a to pomocí kvantitativní obsahové analýzy a analýzy sémiotické. Práce primárně vychází z teorie sociální konstrukce reality, která je blíže popsána v teoretické části. Ta dále vymezuje jednotlivé teoretické pojmy a koncepty důležité pro pochopení celé práce a po ní následuje část věnovaná výzkumům, které se již zabývaly pojetím ideálu krásy v médích. Závěr teoretické části pak kategorizuje tisk pro ženy a přibližuje jeho rozvoj. Druhý oddíl práce se věnuje výzkumnému záměru, podrobnější charakteristice obou zkoumaných časopisů a popisu metod použitých v poslední části, tedy kvantitativní obsahové analýzy a analýzy sémiotické. Analytická část se věnuje stanovení výzkumných otázek a hypotéz, konstrukci obsahových kategorií, které tvoří jádro obsahové analýzy a samotné interpretaci výsledků výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 404 záznamů.   začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Jirák, J.
4 Jirák, Jakub
7 Jirák, Jaroslav
4 Jirák, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.