Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence lektora v zážitkové pedagogice
Hoznauerová, Viola ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
CHern teto prace Je zmapovat zakladni kompetence dulezite pro lektora zazitkovYch akci. Kompetencemi se zde mysli jak potrebne dovednosti, znalosti a osobnostni charakteristiky, tak ukoly a pravomoci lektora. Cast prace je venovana kompetencim trenerU socialne-psychologickeho vYcviku.Ten se zahyva socialnimi kompetencemi, ktere jsou pro lektory zazitkove pedagogiky velmi dulezite. Posledni kapitola je venovana hodnoceni lektorU. Konkretne popisuji system hodnoceni ve sdruzeni Jules a Jim, predevsim tvorbu kompetencniho modelu lektora zazitkovych kurzu. Na zaklade vysledku hodnoceni navrhuji doporuceni pro praci s lektory ve sdruzeni.
Využití a aplikace testu pohádek na vybraném vzorku šesti až osmiletých dětí
Průchová, Petra ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent) ; Šírová, Eva (oponent)
Resumé Test pohádek je projektivní osobnostní test pro děti ve věku 6 - 12 let. Je založen na asociacích mezi pohádkami a nevědomými procesy. Cílem testu je postihnout osobnostní profil jedince a získat informace jak o jeho vlastnostech, tak o jejich vzájemných vztazích. Lze jej také využít jako nástroj k zhodnocení osobnostního vývoje, k hodnocení motivačních tendencí i jako metodu pro srovnávací výzkum. Test pohádek byl standardizován v pěti zemích světa - Řecku, Rusku, Číně, Indii a Turecku, v současné době probíhají snahy o vytvoření norem také v České republice. Na jejich vytváření by se měla podílet i tato práce, a to sběrem a vyhodnocením dat od vybraného vzorku šesti až osmiletých respondentů. Klíčová slova Pohádky, interpretace pohádek, projektivní testy, Test pohádek, mladší školní věk.
Zvládnutí přechodových stádií v životě člověka
Zezulová, Dominika ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na zkoumání jednotlivých tranzitorních období života člověka. Základní linii práce tvoří Eriksonova teorie osmi životních stadií, která svou povahou vybízí k překonání krizí jednotlivých období. Tato koncepce je doplněna dílčími poznatky z různých dalších teorií tak, aby každé tranzitorní období bylo představeno se všemi svými krizemi, riziky i výzvami k růstu osobnosti. Text je doplněn o teoretické zpracování několika specifických životních přechodů (například nástup do školy, svatba, odchod do důchodu, apod.). Jedna kapitola je věnována rituálu jako nástroji k zvládání přechodových období. Praktická část práce představuje soudobý fenomén odkládání přechodu od bezdětnosti k mateřství a pomocí obsahové analýzy internetových diskuzí zkoumá motivy mladých žen k odkládání mateřství. Klíčová slova: přechodová období, tranzitorní krize, odkládání mateřství
Překlad a ověření Butlerova dotazníku sebepojetí u dětí
Fried, Martin ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Tato práce se zabývá mezikulturním převodem a ověřením dotazníku Self Image Profile for Children od Butlera sestaveným v roce 2001 a původně validizovaným pro populaci anglických dětí. Dotazník byl přeložen do češtiny metodou modifikovaného přímého a zpětného překladu. Ověření dotazníku bylo provedeno na vzorku 109 žáků 3. - 5. ročníků z dvou pražských základních škol. Konstruktová validita byla zkoumána srovnáním s výsledky Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti (SPAS), Škály zjevné úzkosti pro děti a školním prospěchem. Faktorová analýza odhalila stejné množství faktorů jako původní verze, ale s poněkud odlišným zastoupením jednotlivých položek. Reliabilita měřená jako vnitřní konzistence dvou subškál pomocí Cronbachova alfa v případě Pozitivního sebepojetí odpovídá hodnotě originální verze (0,69), v případě Negativního sebepojetí ji dokonce převyšuje (0,77 oproti 0,69). Výsledky jsou diskutovány ve vztahu k teoretickým východiskům dotazníku a možnostem použití přeložené verze v českém prostředí.
Ontogenetické počátky. Aplikace Merleau-Pontyho filosofie na psychologii raného vývoje
Urbanová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Práce si klade za cíl ukázat možnost fenomenologické interpretace světa a raného vývoje dítěte. Využívá při tom filosofii Maurice Merleau-Pontyho. Analyzuje zázemí pro fenomenologickou filosofii na půdě psychologie a představuje v hlavních rysech zmiňovaného autora. Uvádí současný psychologický pohled na ontogenetické počátky vnímání a psychologické názory reflektuje z pozice Merleau-Pontyho filosofie. Zdůrazňuje nutnost vyjasnit si nejprve to, jak chápeme povahu dětského světa v celku, abychom mohli vykládat jeho jednotlivé fenomény. Ve stěžejní části se zabývá filosofickou interpretací "počátků" vývoje a postuluje raný vývoj jako "zabydlování se" na světě, na jehož počátku stojí druzí lidé. Diskutuje na závěr metodologické důsledky, které vyplývají pro ontogenetickou psychologii.
Psychologická diagnostika a její úloha v rámci výběrových řízení
Sklenářová, Barbora ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
Tato práce je rozdělena na dvě části. Cílem první části je přiblížit psychodiagnostiku jako aplikovanou vědní disciplínu, popsat její vývoj a nastínit prameny, ze kterých čerpá. Dále jsem se zaměřila na její jednotlivé diagnostické metody a bližší seznámení s jednotlivými diagnostickými nástroji. Návazně je zařazena druhá část. Jejím cílem je ukázat, jak se metody psychologické diagnostiky konkrétně uplatňují ve výběrových řízeních realizovaných formou Assessment center. K ilustraci slouží případové studie ve společnostech Image Lab, ČSOB, KPMG.
Sebepojetí v mateřství
Kalodová, Lucie ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Teoretická část diplomové práce se věnuje tématům sebepojetí a mateřství. Část zabývající se sebepojetím obsahuje jeho definici, možnosti zkoumání, aspekty, strukturu a dynamiku. Dále popisuje aspekty zkoumané ve výzkumné části tj. jasnost sebepojetí a sebehodnocení, a poskytuje přehled obecně užívaných metod při výzkumu sebepojetí. Část o mateřství formuluje mateřství jako sociální konstrukt a biologický aspekt, věnuje se ambivalenci k mateřství, mateřství a partnerskému vztahu, mateřství a zaměstnanosti. A nakonec se zabývá publikovanými výzkumnými pracemi na téma sebepojetí v mateřství. Výzkumná část se věnuje jasnosti sebepojetí a sebehodnocení v mateřství. Cílem práce je prozkoumat jasnost sebepojetí a sebehodnocení u matek na RD, které mají první dítě ve věku (0,5-4 roky), a to v porovnání s matkami na RD, které mají též první dítě ve věku (0,5-4 roky) a pravidelně pracují, a s bezdětnými ženami ve věku 25-35 let. K tomu byly užity následující diagnostické nástroje: Škála jasnosti sebepojetí, Rosenbergova škála sebehodnocení, NEO-FFI.
Role muže v současných partnerských vztazích
Remešová, Eliška ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Diplomová práce "Role muže v současných partnerských vztazích" se zabývá konceptem mužství s důrazem na oblast partnerských vztahů. Konkrétně se věnuje vývoji identity a specifikům mužské identity, maskulinitě a možným vývojovým cestám k mužství. Dále popisuje základní charakteristiky partnerských vztahů a specifikuje roli muže v nich. V empirické studii je pomocí kvalitativní metodologie mapována mužská perspektiva partnerských vztahů a zaměřuje se především na to, jak vnímají muži partnerský vztah, ve kterém se nacházejí, a svou roli v něm. Této studie se účastnilo padesát mužů nacházejících se v době realizace studie v partnerském vztahu, kteří vyplňovali poloprojektivní dotazníky, jmenovitě Nedokončené věty a Partnerský život a jeho části. Výsledky výzkumu bez nároku na jakákoliv zobecnění uvádějí kategorie partnerského vztahu včetně jejich popisů z pohledu dotazovaných mužů a přehled činností, které v rámci partnerského vztahu muži vykonávají. Klíčová slova Muž, identita, gender identita, maskulinita, partner, partnerský vztah
Psychologická intervence u matek nedonošených dětí
Matoušová, Milada ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku předčasného porodu a vlivu narození nedonošeného dítěte na psychický stav jeho rodičů. Zejména matky nedonošených novorozenců zpravidla prožívají předčasný porod velmi negativně, ale jedná se o složitou životní situaci, která klade zvýšené nároky na oba rodiče, resp. celou rodinu. Stupeň nezralosti a zdravotní stav nedonošeného dítěte zásadním způsobem ovlivňují a narušují kontakt a ranou interakci rodič-dítě, což má vliv na celý vývoj jejich vzájemného vztahu. S následky nedonošenosti se mohou rodiče i dítě vyrovnávat dlouhou dobu, protože nezralost dítěte při narození s sebou nese riziko zdravotních problémů po celý jeho život Lékařská péče o nedonošené novorozence je v České republice na vysoké úrovni a statistické ukazatele péče o tyto děti se drží v celosvětové špičce. V rámci komplexního přístupu k tělesnému a duševnímu zdraví jedince by bylo žádoucí doplnit vynikající lékařskou péči o předčasně narozené děti o psychologickou podporu a pomoc věnovanou jejich rodičům, a později, v případě potřeby, celé rodině. Klíčová slova: rizikové těhotenství, předčasný porod, prenatální vývoj, hranice viability, nedonošený novorozenec, raná interakce, kojení, péče o dítě
Využití GPOP (Golden Personality Type Profiler) v mezinárodním výzkumu
Della Briotta, Bohumila ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Tématem diplomové práce je využití dotazníku GPOP (Golden Profiler of Personality) v mezinárodním výzkumu, konktrétně v České republice a ve Švýcarsku. Teoretická část je věnována třem základním tematickým okruhům, které jsou navzájem propojeny přes vliv C.G.Junga: mezikulturnímu srovnání Čech a Švýcarska, Jungově typologii, ze které dotazník GPOP vychází a v poslední části problematice středního věku, kterou popsal Jung jako proces individuace. Důraz je zde kladen především na různé formy mezikulturních výzkumů a kulturní standardy v obou zemích, na jejichž bázi jsou výsledky interpretovány. Empirická část zahrnuje detailní popis metody. Na ni navazuje kvantitativní studie, v níž jsou statisticky porovnány výsledky čtyř základních dimenzí testu GPOP u zkoumaných osob v České republice a ve Švýcarsku. Následuje přehled osobnostních typů v jednotlivých zemích a porovnání osobnostních rozdílů na mezikulturním pozadí. Závěrem je zhodnocena práce s metodou GPOP a možnosti jejího využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.