Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 430 záznamů.  začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevence závislostí u žáků se sluchovým postižením
Kubalová, Jana ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá prevencí závislostí u žáků se sluchovým postižením. Pojednává o specifikách primární, sekundární a terciární prevence a zaměřuje se na stav informovanosti a preventivních opatření na jednotlivých školách pro sluchově postižené v Praze. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část, která je zpracována především na základě studia odborné literatury, obsahuje obecné pojednání o sluchovém postižení, popis různých druhů závislostí s jejich důsledky a přehled možných druhů prevencí. Praktická část je věnována výzkumu, který se prostřednictvím rozhovorů a dotazníku zaměřuje na zjištění, porovnání a kvantitativní vyhodnocení informovanosti žáků o různých závislostech a jejich prevenci na školách pro sluchově postižené v Praze. V závěrečné části práce jsou uvedena doporučení použitelná v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, závislost, primární prevence, sekundární prevence, terciární prevence
Vzdělávání dívek s Rettovým syndromem
Vácová, Zdeňka ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této práce je umožnit chápání specifik v chování dívek s Rettovým syndromem a nabídnout efektivní možnosti práce v edukačním procesu. Podstatou je sborník námětů na činnosti a pomůcky seřazený podle vzdělávacích předmětů základní školy speciální. Praktické rady, typy a náměty jsou podloženy teoretickými východisky i konkrétními příklady nebo fotodokumentací. Práce se opírá o případové studie dvou dívek s Rettovým syndromem a popsány jsou nejen výsledky dívek ve výchovně vzdělávacím procesu, ale i osobní příběhy jejich rodin a rozdílný způsob vyrovnávání se s těžkou životní situací. Výsledky práce umožňují nalézt vhodný přístup nejen k dívkám, ale i k jejich rodičům, sourozencům nebo spolužákům. KLÍČOVÁ SLOVA vzácné onemocnění, Rettův syndrom, postižení, komunikace, výchova, vzdělávání, obecné zákonitosti, praktické činnosti, případová studie
Institucionální péče o seniory v Čechách
Čermák, Zdeněk ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice institucionální péče o seniory v Čechách. Hlavním cílem práce bylo provézt obecný diskurs do současného stavu institucionální péče o seniory v Čechách. Vedlejším cílem pak navrhnout možné uplatnění speciálních pedagogů v rámci pobytových zařízení zdravotních a sociálních služeb. Jako hlavní výzkumná metoda byla použita analýza a kompilace odborných textů, kterých bylo v práci použito 168. Práce je vnitřně členěna do sedmi kapitol. První z nich pojednává o metodologii a cílech práce. Druhá přináší poznatky o stáří a stárnutí. Třetí představuje obecné aspekty institucionální péče. Čtvrtá kapitola seznamuje čtenáře se současným stavem zdravotních služeb s orientací na Léčebny dlouhodobě nemocných. Čtvrtá kapitola pojednává o sociálních službách zejména o domovech pro seniory. Pátá kapitola se zabývá péčí o umírajícího seniora a šestá kapitola představuje autorovu koncepci možného uplatnění speciálních pedagogů v rámci pobytových zařízení sociálních a zdravotních služeb. Klíčová slova stáří, senior, rodina, dlouhodobá péče, zdravotní služby, sociální služby, léčebna dlouhodobě nemocných, domov pro seniory, hospic
Jaké je to být otcem v rodině s dítětem s těžkým zrakovým postižením
Lanová, Martina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tématem diplomové práce je rodina s dítětem s těžkým zrakovým nebo kombinovaným postižením, na kterou je nahlíženo především z pohledu otce. Cílem práce je zmapování (prozkoumání) života otců v rodinách s dítětem s těžkým zrakovým postižením nebo souběžným postižením více vadami z jejich subjektivního hlediska. Pozornost bude zaměřena na jejich proces akceptace dítěte s postižením, na jejich prožívání, chování a očekávání ve vztahu k dítěti, k manželce/partnerce a k ostatním členům rodiny. Předmětem zájmu bude i jejich pohled na vztah intaktní společnosti k osobám se zdravotním postižením, včetně organizací, které se danou problematikou zaobírají. Pro účely kvalitativního výzkumu "Jaké to je být otcem v rodině s dítětem s těžkým zrakovým postižením" bude jako metoda získávání dat použita metoda polostrukturovaného (semistrukturovaného) rozhovoru, k analýze získaných dat bude použita metoda zakotvené teorie.
Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v Jihočeském kraji
Vychopeňová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá situací inkluzivního vzdělávání v mateřských školách. Stěžejním cílem práce je mapování připravenosti mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v oblasti Jihočeského kraje. Téma je rozpracováno dle teoretických i praktických východisek speciální pedagogiky a příbuzných oborů. Zkoumaná oblast zájmu je posuzována na základě vytyčených podmínek vycházejících z koncepce inkluzivní pedagogiky. Analýza dotazníkového šetření přináší pohled předškolních pedagogů, kteří mají zkušenost se vzděláváním dětí se zrakovým postižením. Prezentovány jsou příklady Dobré praxe, které doplňují a dotvářejí náhled na informace získané od předškolních pedagogů. Příklady Dobré praxe jsou realizovány formou rozhovorů s pedagogy prvního stupně základních škol, kteří mají rovněž zkušenost se vzděláváním žáků se zrakovým postižením. Výstupem pro praxi jsou Náměty pro činnosti s dětmi se zrakovým postižením. Náměty činností jsou koncipovány jako podněty či inspirace pro pedagogy mateřských škol, kde se vzdělává dítě se zrakovým postižením. Činnosti jsou sestaveny tak, aby mohly být aplikovány v rámci běžného denního provozu mateřské školy, včetně účasti a zapojení dalších předškolních dětí.
Parental experiences: the inclusion of children with autism spectrum disorder in mainstream education in Romania
Cretu, Alina ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
The education of children with autism spectrum disorder (ASD) has been debated intensively throughout past and recent years. The dramatic increase of the ASD incidence as well as the international focus on inclusion and inclusive education has generated a rapidly growing body of research. In the Romanian context also, numerous parents' NGO's have signalled the growing of the ASD incidence and acted as promoters and advocates of inclusion. Although, internationally, parental experiences about the inclusion of children with ASD have been investigated, in the Romanian context, such studies are scarce. Specific inquiries regarding the role of the parents of children with disabilities in general and the role of the parents of children with ASD in particular, have not been undertaken. The purpose of this study was to investigate how the parents of children with ASD experienced the inclusion of their children into general education settings as well as how they experienced inclusive and hindering practices. A qualitative study was undertaken based on semi-structured interviews. Six interviews were carried out involving seven biological parents of children with ASD. The data was analysed through thematic analysis. The findings suggest that the parents involved in this study perceive inclusion in the general...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 430 záznamů.   začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.