Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,771 záznamů.  začátekpředchozí2362 - 2371dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dvě vánoční povídky Vladimíra Nabokova a možnosti jejich didaktického využití
Kunášková, Kateřina ; Hříbková, Radka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Práce se zaměřuje na možnosti výuky cizích jazyků s využitím cizojazyčných uměleckých textů tzv. "malých forem". Zjišťuje, do jaké míry lze na jejich základě vyučovací hodinu postavit tak, aby studenti byli schopni s jazykově náročnými originálními texty pracovat a porozumět jim, ale aby navíc byla hodina přínosná i z hlediska rozvíjení řečových dovedností a mezipředmětových vztahů. Byly vybrány dva texty, které je možné pro tyto účely využít. Jde o povídky Vladimíra Nabokova s názvy Vánoční povídka (Рождественский рассказ) a Vánoce (Рождество) spadající do žánru vánočních povídek (рождественских рассказов). Práce má teoreticko-praktický charakter. Na základě kritického rozboru textů a studia odborné literatury byla pro práci se studenty zvolena povídka Vánoce, byly vytvořeny plány vyučovacích hodin a pracovní listy, podle nichž byly následně hodiny skutečně vedeny a uzavřeny reflexí studentů i autorky práce, která hodinu vedla.
Mediální gramotnost a děti mladšího školního věku
Fialová, Kristina ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Anotace: Tato práce se zabývá tématem uskutečňování mediální výchovy v rodině dětí předškolního a mladšího školního věku a její návazností na mediální výchovu, která je vyučována na základních školách primárního stupně. Sleduje více aspektů, aby mohla zjišťovat, jak jsou v dnešní době děti chráněné před nebezpečím médií. V teoretické části je pro vlastní výzkumnou část řešen základ zjišťovaného problému, vysvětlením pojmů týkajících se médií, jejich využívání, pozitiv a negativ a způsobu učení se médiím k dosažení mediální gramotnosti. Výzkumná část vychází z výpovědí rodičů a dětí, týkající se mediální výchově v rodině. A výuka mediální výchovy je zjišťována dotazováním se učitelů na základních školách. Výsledky mé práce mohou upozornit na určitá nebezpečí médií pro děti, před kterými nejsou v dnešní době dostatečně chráněny.
Veřejně a literárně činní učitelé na Kolínsku 1848 - 1948
Šourková, Dita ; Foltýn, Dušan (vedoucí práce) ; Charvátová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce pojednává o učitelích v Kolíně a okolí a jejich činnosti v kulturním a politickém životě města. Časově je práce vymezena lety 1848 až 1948 s mírným přesahem. Z praktických důvodů je práce rozdělena na tři oddíly, které zahrnují období 1848 - 1900, 1900 - 1918 a 1918 - 1948. Každý z nich obsahuje část, která popisuje historii města z hlediska hospodářského, kulturního a politického vývoje. V další části jsou zpracovány dějiny dvou kolínských škol, jejichž vznik měl pro město velký význam: gymnázium a obchodní akademie. Poslední část se zaměřuje na vybrané učitele. U každého z nich je uvedena krátká biografie, umělecká činnost a hlavně jejich činnost ve veřejném životě města Kolín. Práce obsahuje i přílohu, ve které jsou připojeny ukázky z tvorby několika z nich a dobové fotografie z města.
Kulturní aktivity v městě Domažlice
Macháčková, Tereza ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá kulturními aktivitami obyvatel města Domažlice v letech 1880 - 1899 očima týdenníku Posel od Čerchova. Jejím úkolem je předvést jednotlivé kulturní počiny tak, jak byly prezentovány v tehdejších novinách. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola stručně pojednává o tom, co je to kultura a jaké projevy se nejčastěji vážou na 19. století, respektive na jeho druhou polovinu. Další část představuje dějiny Domažlic v tom samém století, abychom si dokázali vytvořit alespoň minimální představu o rozvoji a podobě města. Součástí je popis politického a hospodářského stavu ve městě ve vymezených letech, včetně přehledu institucí, které se v Domažlicích v té době nacházely. Poslední část ukazuje kulturní aktivity obyvatel obce tak, jak byly prezentovány v nejstarších místních novinách. Zde se objevuje odpověď na otázku, jak lidé v Domažlicích žili a čemu se věnovaly, nebo lépe řečeno, jaké měli kulturní vyžití? Tak jsme se dozvěděli, že mezi nejčastější počiny patřilo zakládání spolků, skrze něž se lidé mohli účastnit různých veřejných nebo soukromých společenských akcí: koncertů, výletů, přednášek, debat a dalších. Především, že jim členství v nich přinášelo různé výhody a že jim zároveň umožňovalo určitou realizaci a sebeidentifikaci. Mimo to jsme se také seznámili s velkou...
Aplikace (geo)demografických metod v oblasti vzdělávání
Šebestík, Libor ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Aplikace (geo)demografických metod v oblasti vzdělávání Abstrakt Diplomová práce představuje možnosti aplikace demografických, geodemografických a statistických metod na data zveřejňovaná školskou statistikou. Z metod demografické analýzy je ukázáno využití měr, konceptu vícestavové demografie spolu s Markovovými řetězci a dále aplikace úmrtnostních tabulek. Těmito postupy jsou hodnoceny míry účasti na jednotlivých vzdělávacích stupních, průměrná délka školní docházky a počet odchodů z ročníku. Markovovy řetězce, které jsou založeny na pravděpodobnostech přechodu mezi ročníky, jsou také hodnoceny z hlediska jejich užití pro prognostické potřeby. Těmito metodami je analyzována situace na úrovni předškolního, základního a středního vzdělávání. Data potřebná pro tuto část práce pochází z běžně publikovaných Statistických ročenek školství. Na poli geodemografie je prezentován preferenční model migračních toků. Na konkrétním příkladu je zkoumáno, jak uchazeči o vysokoškolské studium preferují či naopak depreferují kraje České republiky jako cílové oblasti pro vysokoškolské studium. Poslední užitou metodou je binární logistická regrese, pomocí níž jsou analyzovány nerovnosti v přístupu ke vzdělávání na úrovni vysokého školství. Obě závěrečné metody jsou aplikovány na data z datové svodky Ústavu pro informace ve...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,771 záznamů.   začátekpředchozí2362 - 2371dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.