Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 704 záznamů.  začátekpředchozí386 - 395dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání dítěte s narušeným vývojem řeči v předškolním věku
Vondráčková, Adéla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice vývojové dysfázie u dětí v předškolním věku. Struktura práce obsahuje teoretickou a praktickou část. První kapitola v teoretické části vymezuje narušený vývoj řeči v rámci narušené komunikační schopnosti a pro srovnání je uvedena kapitola shrnující vývoj řeči v normě. Druhá kapitola podrobně charakterizuje vývojovou dysfázii. Její vymezení je rozděleno na terminologické a etiologické hledisko, rozbor symptomů v konkrétních oblastech dětského vývoje, dále součásti procesu diagnostiky a všeobecný model terapie. Zároveň jsou v rámci kapitoly shrnuty možnosti předškolního vzdělávání dítěte s diagnózou vývojové dysfázie v České republice. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkum. Konkrétně je zpracována jako případová studie s komplexním profilem dítěte s vývojovou dysfázií - rodinnou, osobní a školní anamnézou. Cílem výzkumné části je zhodnotit schopnost participace na programu v běžné mateřské škole u konkrétního dítěte zařazeného do běžného kolektivu. Pro sběr dat jsou využity metody rozhovoru, analýzy lékařské dokumentace a přímého pozorování v prostředí mateřské školy. Na základě informací získaných z rozhovoru a z lékařských zpráv jsou během pozorování také identifikovány konkrétní projevy vývojové dysfázie. Vyhodnocení výsledků zdůrazňuje...
Co jste se dnes učili ve výtvarné výchově?
Viktorinová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Případová studie se bude zabývat analýzou učiva výtvarné výchovy několika vybraných učitelů ZŠ v kontextu platných kurikulárních dokumentů v průběhu školního roku. Bude porovnávat plánované učivo výtvarné výchovy se skutečnými realizacemi žáků s ohledem na osvojené výtvarné kompetence. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli, analýz dokumentů a shromážděných reflexí prozkoumá, jak učitelé zachází s učivem ve Vv, jak ho transformují do konkrétních výtvarných úkolů, zpětně reflektují a hodnotí práce žáků. Zaměří se i na inspirační zdroje vybraných učitelů. Teoretickým východiskem pro zpracování případové studie budou současné výzkumy, zabývající se aktuálním stavem výtvarné výchovy, oborové didaktiky s důrazem na vzdělávací obsah. KLÍČOVÁ SLOVA oborová didaktika, případová studie, RVP ZV, ŠVP ZV, tematický plán, učivo, výtvarná výchova, vzdělávací obsah,
Hračka jako forma vizuality
Vojteková, Markéta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
1 ABSTRAKT Hračka je způsobem enkulturace. Práce se zabývá hračkou v souvislosti současné vizuální kultury, jako produktu kulturního průmyslu. Řeší otázku, jak konkrétní hračky mohou ovlivňovat vnímání dětí. Studuje typy a základní principy dětských her ve vztahu k hračkám. V případové studii zkoumá proces dětské hry dvou dětí v domácím prostředí v souvislosti s konkrétními hračkami. Dokumentuje a charakterizuje hračky, které mají děti k dispozici a způsob, jak si s nimi hrají. Pozoruje, zaznamenává, analyzuje a reflektuje dětskou hru a sleduje konstanty a proměny představ, konceptů a zkušeností, vstupující do procesu hraní. V návaznosti na výzkumnou sondu navrhuje soubor výtvarných činností. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě, formování, hra, hračka, pozorování, reklama, vizualita, vizuální kultura
Hodnocení pro učení
Pučálková, Kristýna ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Předkládaná diplomová práce pojednává o hodnocení cílené na podporu efektivního učení žáků. V první části práce jsou diskutována teoretická východiska tématu, konkrétně školní, a především formativní hodnocení. Je zde definován pojem hodnocení, jeho historie, funkce, typy a význam. Dále se práce zabývá tématem hodnocení pro učení a jeho metodami s přímou vazbou na výzkumné otázky. Druhá část práce je věnována empirickému výzkumu hodnocení u dvou učitelek prvního stupně základní školy ze zvolené třetí a páté třídy včetně vnímání formativního hodnocení jejich žáky. Praktická část vychází ze získaných teoretických poznatků a je prováděna kvalitativní formou. K šetření výzkumu je zvolena případová studie formativního hodnocení v kontextu třídních systémů výuky a hodnocení žáků s cílem zmapování, analyzování a posouzení významnosti formativního hodnocení, hodnocení pro učení a hodnocení jako učení žáků. Diplomová práce tak přináší zjištění, jakým způsobem je formativní hodnocení uplatňováno a jak tento inovativní způsob ve výuce vnímají nejen žáci ale i jejich učitelé. Z výzkumného šetření vyplývá, že zvolené učitelky ze třetí i v páté třídy zařazují jednotlivé možnosti formativního hodnocení do jejich výuky. Obě učitelky využívají toto hodnocení podle věku a individuálních zvláštností jedinců, přestože...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po plastice předního zkříženého vazu v kolenním kloubu
Rothová, Tereza ; Stupková, Michaela (vedoucí práce) ; Schovánková, Marie (oponent)
Název práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po plastice předního zkříženého vazu v kolenním kloubu Autor: Tereza Rothová Vedoucí práce: Mgr. Michaela Stupková Rok obhajoby: 2018 Cíl práce: Cílem teoretické části bakalářské práce je seznámit se s anatomií, kineziologií, biomechanikou, traumatologií a vyšetřením kolenního kloubu, se zaměřením na přední zkřížený vaz. Dále seznámení s možnostmi konzervativní i operační léčby jeho ruptury a následnou fyzioterapeutickou péčí po plastice tohoto vazu. Cílem praktické části je prezentace kazuistiky fyzioterapeutické péče o pacienta po plastice předního zkříženého vazu v pravém kolenním kloubu. Metoda: Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se zabývám poznatky o kolenním kloubu. Praktická část obsahuje vstupní a výstupní vyšetření pacienta a popis jednotlivých terapeutických jednotek. Tato část vznikla na podkladě bakalářské praxe v Centru léčby pohybového aparátu pod vedením fyzioterapeutky Bc. Veroniky Pechové. Výsledky: Metody fyzioterapeutické péče byly účinné. U pacienta došlo k výraznému zlepšení jeho zdravotního stavu. Klíčová slova: Kolenní kloub, fyzioterapie, přední zkřížený vaz, LCA, plastika, kazuistika
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou střelného poranění levé ruky
Radnicová, Lucie ; Novotná, Irena (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou střelného poranění levé ruky. Cíle: Hlavním cílem této práce je popsání teoretických poznatků o anatomii, kineziologii a funkci ruky, charakteristika střelných poranění, metody operativního řešení Kirschnerovými dráty a kazuistika pacienta se střelným poraněním levé ruky. Metody: Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí: teoretické a speciální. Teoretická část se zabývá anatomií, kineziologií, funkcí rukya jemnou motorikou a popisuje střelná poranění a charakterizuje Kirschnerovy dráty. Speciální část se věnuje kazuistice pacienta, vstupnímu kineziologickému rozboru, terapiím, výstupnímu kineziologickému rozboru a zhodnocení efektu terapie. Podklady pro zpracování speciální části bakalářské práce byly získány v Oblastní nemocnici Kladno v termínu od 15. 1. 2018 do 9. 2. 2018. Klíčová slova: fyzioterapie, kazuistika, úchop, průstřel
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po reverzní endoprotéze ramenního kloubu
Pfeiferová, Zuzana ; Kubová, Simona (vedoucí práce) ; Mazancová, Iva (oponent)
Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po reverzní endoprotéze ramenního kloubu Cíle: Cílem této bakalářské práce bylo shrnout poznatky o reverzní endoprotéze ramenního kloubu a vypracovat kazuistiku pacienta po tomto typu výkonu. Metody: Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, části obecné a speciální. Obecná část je rešeršním zpracováním literatury pojednávající o reverzní endoprotéze ramenního kloubu. Speciální část obsahuje kazuistiku pacientky s diagnózou reverzní endoprotéza ramenního kloubu. Zpracováno je v ní komplexní vstupní kineziologické vyšetření, provedené terapie, výstupní kineziologické vyšetření a zhodnocení efektu terapie. Výsledky: Výstupní vyšetření u pacientky prokázalo zlepšení zdravotního stavu, především zvětšení rozsahu pohybů v operovaném ramenním kloubu a zvýšení svalové síly v oblasti operovaného kloubu. Čímž byla prokázána efektivita zvolených fyzioterapeutických postupů u této diagnózy. Klíčová slova: reverzní endoprotéza, ramenní kloub, fyzioterapie, kazuistika
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacientku po implantaci TEP kyčelního kloubu
Ležíková, Marie ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Michálková, Kateřina (oponent)
Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacientku po implantaci TEP kyčelního kloubu Cíle: Cílem této bakalářské práce je komplexně zpracovat teoretické znalosti a praktické dovednosti související s diagnózou aseptické nekrózy hlavice femuru a péčí o pacientku s totální endoprotézou kyčelního kloubu. Shrnutí: Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Obecná část je zpracována formou rešerše. Je zde popsána anatomie a kineziologie kyčelního kloubu. Dále se věnuje onemocnění aseptické nekrózy hlavice femuru a možnostem její léčby. Mapuje typy totálních endoprotéz kyčelního kloubu, operační přístupy, indikace, kontraindikace a komplikace operačního výkonu. Součástí je také podrobně popsaná fyzioterapeutická péče o pacienty s touto diagnózou. V druhé, speciální, části je formou kazuistiky popsán konkrétní případ pacientky s diagnózou aseptické nekrózy hlavice femuru řešenou implantací totální endoprotézy kyčelního kloubu. Součástí je anamnéza, vstupní kineziologický rozbor, na jehož základě byly stanoveny krátkodobé a dlouhodobé cíle terapie, průběh jednotlivých terapeutických jednotek a výstupní kineziologický rozbor. V závěru je provedeno zhodnocení efektu terapie, kde je porovnán vstupní a výstupní kineziologický rozbor. Klíčová slova: fyzioterapie, kazuistika, kyčelní kloub, aseptická...
Kazuistika fyzioterapeuticke pece o pacienta po polytraumatu s periferní parézou nervus ulnaris
Bryanová, Karolina ; Kučerová, Ilona (vedoucí práce) ; Hankovcová, Eva (oponent)
Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po polytraumatu s periferní parézou nervus ulnaris Cíle: Hlavním cílem této práce je shrnutí teoretických poznatků o periferních parézách, zejména o paréze ulnárního nervu. Dále zpracování podrobné kazuistiky s využitím teoretických poznatků a praktických dovedností, získaných v průběhu tříletého bakalářského studia, v rámci terapeutických jednotek u pacienta po polytraumatu s diagnózou periferní parézy nervus ulnaris. Metody: Práce se skládá ze dvou částí. Obecná část (teoretická) je zpracováním analýzy dat získaných rešerší dostupné odborné literatury a sumarizuje základní informace o dané problematice. Část speciální (praktická) dokumentuje průběh terapeutických jednotek a shrnuje výsledky proběhlé terapie v rámci souvislé odborné praxe. Součástí kazuistiky je i vstupní a výstupní kineziologický rozbor, popis průběhu všech provedených terapeutických jednotek a na závěr posouzení efektu proběhlé terapie. Výsledky: Po sedmi terapiích byl proveden kontrolní kineziologický rozbor, který prokazuje dosažení velké části stanovených cílů v rámci krátkodobého plánu terapie pacientky po polytraumatu s periferní parézou nervus ulnaris. Zejména se podařilo zlepšit aktivní rozsah pohybu a svalovou sílu, které jsou u periferních paréz sníženy. Klíčová slova:...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 704 záznamů.   začátekpředchozí386 - 395dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.