Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Demonstrace pokročilých technik využívajících OpenGL
Buček, Antonín ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je v OpenGL demonstrovat pokročilé zobrazovací techniky. Práce je pojata jako demo bez omezení velikosti. Zabývá se vytvořením 3D světa, konkrétně komplexu vnitřních prostor, jeho obohacením o různé prvky, použitím osvětlování a stínů. Je popsána technika částicových systémů, pomocí níž byly vytvořeny výbuchy, dým a další částicové efekty. Děj v demu vytvářejí 3D modely strojů, které mezi sebou bojují laserovými paprsky. Důležitou částí je pohybový model, který je využit jak pro pohyb modelů, tak avatara. Práce je obohacena i o zvukovou stopu.
Vyhledávání podobných 3D modelů
Sálus, Ondřej ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je vývoj aplikace pro porovnávání a vyhledávání 3D modelů. Zabývá se extrakcí deskriptorů vhodných pro porovnávání 3D modelů a umožňuje pro uživatelem vybraný model vyhledat několik nejpodobnějších 3D modelů. Používá deskriptory získané pomocí metody Reeb graph. Dále popisuje použití knihoven implementujících použitou metodu a experimenty s rychlostí a kvalitou nad před-připravenou databází modelů.
Využití metody Fused Deposition Modeling pro lékařské účely
Ševčíková, Lucie ; Zouhar, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití lékařských pomůcek k medicínským účelům. První část práce je zaměřena na současný stav problematiky a popisuje dostupné technologie Rapid Prototyping. Druhá část popisuje realizaci výroby modelu kosti kolenního kloubu na 3D tiskárně uPrint s využitím metody Fused Deposition Modeling a zabývá se také hodnocením nákladů na výrobu 3D modelů pomocí metody Fused Deposition Modeling ve srovnání s jinými dostupnými technologiemi.
Vkládání vodoznaků do 3D modelů
Stehlík, Václav ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje vkládání a extrakci vodoznaku do/z 3D modelů reprezentovaných polygonální sítí. Cílem je zvolení vhodné metody pro vkládání/extrakci vodoznaku a vytvoření nástroje, který bude dané metody implementovat. Výsledné řešení práce používá metody navržené v članku A Novel Blind Robust Digital Watermarking on 3D Meshes . Pomocí daných metod se vytvoří dva vodoznaky, přičemž použité metody zajišťují odolnost vodoznaků proti útokům posunutí, škálování, rotace, zjednodušení, náhodnému šumu, remeshingu a změně pořadí vrcholů. Použité metody zajišťují nezřetelnost vodoznaku díky minimálním změnám modelu a nevyžadují původní model pro extrakci vodoznaku. Nástroj je implementován ve formě jednoduché webové aplikace, jenž umožňuje vkládání a extrakci dvou zmíněných vodoznaků do/z modelu ve formátu stl. Součástí práce je také testování úspěšnosti nástroje proti vybraným útokům na testovací sadě šesti různorodých modelů.
Vkládání vodoznaků do 3D modelů
Honzátková, Tereza ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vkládáním vodoznaků do 3D modelů, které jsou reprezentovány polygonální sítí. Jejím cílem je zvolit vhodnou metodu na vkládání/extrakci vodoznaku do/z 3D modelů a vytvořit nástroj, který ji bude implementovat. Pro řešení jsem zvolila metodu spektrální komprese sítě z článku Watermarking 3D models using spectral mesh compression. Tato metoda je nezřetelná, informovaná, detekovatelná a robustní vůči geometrickým transformacím, adaptivnímu náhodnému šumu, vyhlazování a zjednodušení sítě modelu, kompresi a oříznutí.  Nástroj umožňuje vkládání vodoznaku do načteného modelu, modifikovat model a extrahovat vodoznak z modelu. Testování nástroje jsem prováděla na sadě pěti modelů rozdílných svojí velikostí, tvarem a hustotou bodů. Výsledný nástroj vkládá vodoznak složený ze 4 znaků, který dokáže detekovat jak z nepoškozených modelů, tak z modelů napadených. Mezi útoky, vůči kterým je vodoznak robustní, patří posun, rotace, změna měřítka, aditivní šum, oříznutí a jejich kombinace.
In vitro modely pro studium Syncytinem-1 indukované fúze buněk trofoblastu
Jech, Lukáš ; Trejbalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Zíková, Martina (oponent)
Fúze buněk trofoblastu je nezbytnou součástí vývoje lidské placenty. Kromě iniciace implantace blas- tocysty do epitelu dělohy je vznik syncytia klíčový pro efektivní výměnu látek a plynů mezi matkou a plodem. Mnohojaderné soubuní nazývané syncytiotrofoblast totiž pokrývá povrch rozvětvených chori- ových klků, které jsou v přímém kontaktu s mateřskou krví. Porucha tvorby syncytia je spojena s ne- dovyživeností vyvíjejícího se plodu a závažnými komplikacemi v průběhu těhotenství. Vznik syncytio- trofoblastu je zprostředkován interakcí Syncytinu-1, povrchového glykoproteinu retrovirového původu, s jeho receptorem. Navzdory významu těchto procesů však stále nebyly popsány detaily buněčných fúzí ani diferenciace trofoblastu jako takové. Lidská placenta je totiž v rámci živočišné říše natolik unikátní, že nemůže být zastoupena zvířecími modely. Studium vývoje lidské placenty včetně Syncytinem-1 in- dukovaných fúzí trofoblastových buněk je tak omezeno na in vitro modely trofoblastu. Tyto modely zahrnují primární kultury trofoblastových buněk a linie trofoblastu, které jsou získávány imortalizací buněčných kultur nebo z nádorů trofoblastu. Kromě toho byly dediferenciací vytvořeny linie trofoblas- tových kmenových buněk. Nejnovější přístupy však umožňují přímé reprogramování dermálních fib- roblastů do...
Visualization of SDF Based Scenes
Fusek, Petr ; Karas, Matej (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Signed Distance Fields (SDF) provides an alternative method of describing 3D surfaces. A surface is represented by an SDF function that returns the distance to the nearest point on the surface. These functions can be combined using techniques similar to Constructive Solid Geometry (CSG). However, ray-casting algorithms commonly used to visualize these models are not scalable enough to render large and complex scenes with many SDF objects in real time. Inspired by the Dreams game and the GigaVoxel technology, this thesis presents a data structure for representing and creating 3D models using the aforementioned SDF-CSG method, along with a real-time rendering technique capable of rendering scenes with a large number of these objects using a Sparse Voxel Octree (SVO) data structure evaluated on a GPU in real-time. The rendering uses Level Of Detail (LOD) techniques and a view frustum culling algorithm to select visible SDF blocks with a level of detail proportional to the distance from the camera. An application developed in Rust using the wgpu graphics API allows the creation of these SDF models and demonstrates the introduced rendering techniques. This application could serve as a basis for future development of a simple 3D tool for artists looking for an alternative to traditional polygonal modeling.
Podpůrné zpracování tomografických dat pro 3D Slicer
Dašek, Filip ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Diplomová práce shrnuje dostupné programy pro vizualizaci a segmentaci biomedicínských dat. Hlavní zaměření je na open source software 3D Slicer, u kterého jsou popsány všechny hlavní moduly a dostupné nástroje pro zpracování a segmentaci 3D obrazů. Čtenář je také seznámen s možností vytváření nových modulů a funkcí ve Sliceru za použití programování v Pythnu. V praktické části je vytvořen modul pro rychlou a efektivní segmentaci srdce a jeho částí pomocí metody Watershed. Modul obsahuje nástroje pro předzpracování CT snímků a automatický post-processing vysegmentovaných čátí srdce. Grafické rozhraní bylo vytvořené pomocí QT designeru. V testovací části jsou prezentovány výsledky segmentací. Při stejných vstupech dosahuje segmentace pomocí vytvořeného modulu lepších výsledků, než nabízená možnost ve 3D sliceru.
Webová aplikace pro prodej 3D modelů
Novák, Tomáš
Novák, T. Webová aplikace pro prodej 3D modelů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Práce se zaměřuje na návrh a realizaci webové aplikace na prodej 3D modelů. K online přijímání plateb je implementováno PayPal API a modely jsou dostupné ke stažení ihned po jejich zaplacení. Soubory s modely a jejich fotografie jsou z důvodu velikosti v prohlížeči rozděleny na mnoho malých částí a postupně nahrávány na server, kde jsou tyto části zpět sloučeny do původní podoby. Projekt vzniknul z důvodu neexistujícího optimálního řešení na danou problematiku.
Odborná rekonstrukce fosilních mořských amniot
Cettl, Karel ; Mazuch, Martin (vedoucí práce) ; Ekrt, Boris (oponent)
K vytvoření kvalitní vědecké rekonstrukce je nutná nejen řemeslná a umělecká zručnost malíře a znalost historie zobrazování prehistorických živočichů, ale i odborné znalosti z oborů anatomie, zoologie, paleontologie, paleoekologie a biomechaniky. Odborná rekonstrukce stojí na pomezí vědy a umění. Náš pohled na fosilní mořská amniota se v průběhu času měnil s přibývajícími kosterními nálezy a taktéž se vyvíjely i odborné rekonstrukce. I přesto samotné výstupy jako jsou rekonstrukce a zejména 3D modely mohou osvětlit řadu nových nebo nevysvětlených poznatků týkajících se této skupiny. A odborná rekonstrukce tak může svou činností nejen zkrášlit, ale i obohatit vědecké poznání, nebo dokonce nastínit nový směr dalšího výzkumu. Klíčová slova: Odborná rekonstrukce, fosilní mořská amniota, adaptace, anatomie, evoluce, paleoekologie biomechanika, 3D modely, trendy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.