Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 413 záznamů.  začátekpředchozí218 - 227dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání dívek s Rettovým syndromem
Vácová, Zdeňka ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této práce je umožnit chápání specifik v chování dívek s Rettovým syndromem a nabídnout efektivní možnosti práce v edukačním procesu. Podstatou je sborník námětů na činnosti a pomůcky seřazený podle vzdělávacích předmětů základní školy speciální. Praktické rady, typy a náměty jsou podloženy teoretickými východisky i konkrétními příklady nebo fotodokumentací. Práce se opírá o případové studie dvou dívek s Rettovým syndromem a popsány jsou nejen výsledky dívek ve výchovně vzdělávacím procesu, ale i osobní příběhy jejich rodin a rozdílný způsob vyrovnávání se s těžkou životní situací. Výsledky práce umožňují nalézt vhodný přístup nejen k dívkám, ale i k jejich rodičům, sourozencům nebo spolužákům. KLÍČOVÁ SLOVA vzácné onemocnění, Rettův syndrom, postižení, komunikace, výchova, vzdělávání, obecné zákonitosti, praktické činnosti, případová studie
Logopedická intervence u osob s poruchami autistického spektra
Králová, Zuzana ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na problematiku poskytování logopedické intervence u osob s poruchami autistického spektra. Konkrétněji bylo cílem práce a výzkumného projektu analyzovat logopedickou intervenci u dětí s poruchou autistického spektra v rámci klinické logopedie. K tomuto účelu bylo vytyčeno pět hypotéz týkajících se klientely s PAS, míry informovanosti o daní problematice, dalšího vzdělávání klinických logopedů, využití alternativní a augmentativní komunikace a získávání informací o PAS při studiu na vysoké škole. Vlastní výzkum je realizován dvěma způsoby - kvantitativním pomocí dotazníku klinickým logopedům a kvalitativním, který je zaměřen na vyhodnocení logopedické intervence u klientů s PAS v ordinaci klinické logopedie. Při zpracování byly využity techniky analýza dokumentů, analýza výsledků činnosti, rozhovor s rodiči a pozorování. Cílem rigorózní práce je zjistit stav logopedické intervence u klientů s PAS v klinické logopedii a ukázat, jakou formou mohou být terapie vedeny.
Problematika inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Gruberová, Nikol ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce bude zaměřena na problematiku inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole. Rozdělena bude do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části budou vymezeny pojmy jako mentální postižení, inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní škola a inkluzivní třída společně s dalšími pojmy, které jsou s touto problematikou propojeny. Teoretickou část bude uzavírat kapitola o vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole, kde budou přiblíženy podmínky, které jsou důležité pro úspěšné inkluzivní vzdělávání a problémy a přínosy, které může přinést inkluzivní vzdělávání. Praktická část se bude zabývat analyzováním a popisem procesu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na druhém stupni vybrané pražské základní školy. Pro zjištění potřebných dat budou využity metody kvalitativního, ale i kvantitativního výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 413 záznamů.   začátekpředchozí218 - 227dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Zemková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.