Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interakce gilteritinibu s transportéry OCT1 a OCT2; vztah ke konvenční terapii akutní myeloidní leukémie.
Novotná, Kateřina ; Čečková, Martina (vedoucí práce) ; Hofman, Jakub (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra Farmakologie a toxikologie Studentka: Kateřina Novotná Školitelka: doc. PharmDr. Martina Čečková, Ph.D. Název diplomové práce: Interakce gilteritinibu s transportéry OCT1 a OCT2; vztah ke konvenční terapii akutní myeloidní leukémie. Gilteritinib se řadí mezi relativně nově schválená léčiva ze skupiny FTL3 inhibitorů a je využíván primárně v léčbě relapsu či refrakterní akutní myeloidní leukémie a prokázanou mutací FMS-like tyrosine kinase 3 (FLT3) receptoru. V rámci této diplomové práce byla zkoumána jeho schopnost interagovat s SCL membránovými transportními proteiny, konkrétně s transportéry OCT1 a OCT2, které zajišťují přenos endogenních látek a léčiv do buněk orgánů klíčových pro eliminaci (játra, ledviny), ale také do nádorových buněk. Na základě toho jsme chtěli otestovat potenciální interakci gilteritinibu s léčivy standardně využívanými v terapii AML (daunorubicin a mitoxantron). První jsme provedli akumulační studii na MDCKII buněčné linii transfekované pro expresi OCT1 a OCT2, abychom vyhodnotili, zda je gilteritinib je možným inhibitorem těchto transportérů a bude tak mít vliv na rozdílnou míru akumulace daunorubicinu a mitoxantronu. Následně byla provedena studie transportu gilteritinibu přes monovrstvu MDCKII-OCT1 a...
Analýza interdisciplinárního přístupu k dětem s orofaciálními rozštěpy
Novotná, Kateřina ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou interdisciplinárního přístupu k dětem s rozštěpy. První kapitola vymezuje teoretická východiska, v komunikační schopnost a narušená komunikační schopnost a dutiny nosní. Druhá kapitola podrobně popisuje problematiku orof rozštěpů. Popisuje jejich klasifikaci, etiologii, symptomatologii, prevenci, estetické psychosociální důsledky a péči o dítě s orofaciálním rozštěpem. Třetí kapitola se věnuje narušené komunikační schopnosti u dětí s orofaciálními rozštěpy. Podrobně definuje věnuje se logopedické intervenci. Popisuje komplexní péči jednotlivých odborníků o dítě orofaciálním rozštěpem. Čtvrtá kapitola je empirická a interdisciplinárního přístupu k dětem s orofaciálními rozštěpy. K výzkumnému šetření byla použita analýza odborné literatury, analýza anamnestických údajů, analýza dostupných dokumentů a na základě toho bylo vytvořeno šest případových studií. Hlav bylo analyzovat interdisciplinární přístup k dětem s orofaciálními rozštěpy. Dílčími cíli bylo analyzovat, zda získané informace od odborníků pro rodiče s čerstvě narozeným dítětem orofaciálním rozštěpem byly dostatečné, analyzovat psychosociální vliv narození dítěte orofaciálním rozštěpem na rodinu a nejbližší okolí, analyzovat úroveň komunikačních schopností dítěte s orofaciálním rozštěpem a analyzovat způsob, jakým...
Roles of environmental factors and microbiome in type 1 diabetes
Novotná, Kateřina ; Funda, David (vedoucí práce) ; Cahová, Monika (oponent)
Diabetes Mellitus 1 typu (T1DM) je insulin-dependentní autoimunní onemocnění, jehož iniciace je charakteristická autodestrukcí vlastních β-buněk, které jsou součástí ostrůvků pankreatu. T1DM je ovlivňována genetickou predispozicí, ale protože se v poslední dekádě ukazuje nárůst incidence tohoto onemocnění například v severských zemích Evropy, je zřejmé, že genetika nebude jedinou proměnnou a je třeba zohlednit nezanedbatelné vlivy vnějšího prostředí. Tato bakalářská práce pojednává o mechanismech vlivu vnějšího prostředí a zaměřuje se na několik oblastí poznání. Představuje často používaný spontánní zvířecí model T1DM, patogenetické mechanismy a T-buňky v souvislosti s T1DM, jakož i regulační imunitní buňky a jejich mechanismy, s ohledem na hygienu a další hypotézy. Dále se zabývá rolí střevní mikroflóry, dietními faktory, imunitou sliznic, mechanismy a interakcemi v T1DM a rozšiřuje se na další, méně prozkoumané, ale důležité proměnné prostředí, jako je cirkadiánní rytmus ve spojení s cirkadiánní genovou expresí v závislosti na rytmizaci světla/tmy a načasování příjmu potravy po celý den, psychologický/oxidační stres a účinky nedostatku vitaminu D nebo toxinů přítomných ve vodě a životním prostředí. Cílem bakalářské práce je tedy představit faktory prostředí, hygienické hypotézy, myší model NOD a...
Mezera v Brně
Novotná, Kateřina ; Likavčanová, Lenka (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE ŘEŠÍ NÁVRH BYTOVÉHO DOMU S POLYFUNKCÍ V LOKALITĚ STARÉ BRNO NA ULICI KŘÍŽOVÁ V BLÍZKOSTI MENDLOVA NÁMĚSTÍ. PARCELA ZAUJÍMA CELOU NEZASTAVĚNOU DÉLKU ULICE. SVÝM NÁVRHEM JSEM POČÍTALA S NÁVAZNOSTÍ NA PLÁNOVANOU REVITALIZACI MENDLOVA NÁMĚSTÍ. OBJEKT NAVRŽEN JAKO BYTOVÝ DŮM S ČÁSTEČNOU POLYFUNKCÍ. TATO FUNKCE JE Z DŮVODU UMÍSTĚNÍ V CENTRU MĚSTA NEJVÝHODNĚJŠÍ. VELIKOST BYTŮ JE OPTIMÁLNÍ, DÍKY KTERÝM MŮŽEME UVAŽOVAT NAD VELKOU POPTÁVKOU. V PARTERU JSOU ČÁSTEČNĚ UMÍSTĚNA PROSKLENÁ OKNA PRO OŽIVENÍ ULICE. DALŠÍM BODEM ZÁJMU JE NEOBYČEJNÁ KASKÁDOVÁ FASÁDA, KTERÁ MUŽE PŘITÁHNOUT POHLEDY MÍSTNÍCH I TURISTŮ. O CELKOVÉ HMOTĚ OBJEKTŮ ROZHODOVALO TVAROVÁNÍ SEVERNÍHO ŠTÍTU STÁVAJÍCÍHO DOMU S TŘEMI PLOCHAMI, NA KTERÉ JSEM NAVAZOVALA. KONCEPTEM BUDOVY BYLO VĚJÍŘOVITÉ OTÁČENÍ HMOTY. ABY PARTER NEPŮSOBIL UZAVŘENĚ, JE ČÁSTEČNĚ OTEVŘEN DO VNITROBLOKU, KDE SE NACHÁZÍ VEŘEJNÁ ZELEŇ, REZIDENTNÍ PARKOVÁNÍ A PŘÍSTUP DO BYTŮ PŘES OTEVŘENÉ PAVLAČE.
Percepce cizinců většinovou společností
Novotná, Kateřina ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Černý, Karel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá pohledem většinové společnosti na populaci cizinců na území České republiky. V posledních letech se jedná o horečně diskutované téma, kterému je z hlediska kvantitativního výzkumu věnován velký prostor, ale z hlediska výzkumu kvalitativního, s přihlédnutím k počtu publikací a výzkumů, nikoliv. Cílem práce je zjistit, jak jednotlivci patřící k většinové populaci vnímají cizince především s ohledem na dílčí témata, kterými jsou aktérská definice cizince, předsudky a stereotypy vůči cizincům, zájem o tuto problematiku, postoje k cizincům z různých zemí či oblastí a zkušenosti s cizinci. Tyto názory a postoje byly získány skrze kvalitativní metodologii, konkrétně pomocí semi-strukturovaných rozhovorů. Výzkumu se zúčastnili informanti napříč základními demografickými indikátory (pohlaví, věk, vzdělání, velikost místa bydliště). Výsledky práce není možné vzhledem ke kvalitativnímu charakteru výzkumu přímočaře generalizovat na celou většinovou populaci. Nicméně poskytují komplexní vhled do strukturace a podmíněnosti postojů k cizincům. Klíčová slova: cizinec, pobyt na území ČR, předsudek, stereotyp, postoj
Optimalizace procesu koagulace/flokulace a návrh technologie míchaní - Úpravna vody Milence
Pivokonský, Martin ; Čermáková, Lenka ; Novotná, Kateřina ; Pivokonská, Lenka
Předložená zpráva se zabývá popisem kvality surové vody zaměřujícím se především na charakter obsažených organických látek, dále pak komplexním zhodnocením provozní účinnosti stávající agregace, laboratorní optimalizací provozních parametrů koagulace – především typem a dávkou koagulačního činidla a hodnotou reakčního pH, laboratorní optimalizací provozních parametrů flokulace (agregace) – dobou a intenzitou míchání. Závěrečná kapitola je věnována návrhu technického řešení agregace (míchaní a tvorby suspenze) přímo v provozu ÚV Milence.
Návrh a syntéza proléčiv 6-diazo-5-oxo-L-norleucinu; potenciální léčba glioblastomu
Novotná, Kateřina ; Majer, Pavel (vedoucí práce) ; Rýček, Lukáš (oponent)
6-Diazo-5-oxo-L-norleucin (DON, 1) je nestandardní aminokyselina s prokázanou protinádorovou aktivitou nalezená v půdních bakteriích rodu Streptomyces. Kvůli značné systémové toxicitě projevující se zejména v oblasti gastrointestinálního traktu však samotný DON není vhodným klinickým kandidátem pro léčbu nádorových onemocnění. Jednou z možností, jak problém jeho toxicity vyřešit, je reversibilní strukturní úprava této molekuly ochráněním jak její aminoskupiny, tak i karboxylové funkční skupiny, tedy přípravou tzv. proléčiva DONu. Připravené proléčivo může vhodně pozměnit distribuci DONu v těle a zároveň takto zvýšit jeho permeabilitu do mozkové tkáně. Díky této strukturní úpravě se mohou eliminovat jeho nežádoucí účinky a může potenciálně vzniknout látka pro léčbu mozkových tumorů, jako je např. glioblastoma multiforme (GBM). V mojí diplomové práci je diskutováno pět strategií pro specifické doručení DONu do mozku s využitím různých typů jeho proléčiv. Nová proléčiva jsou navržena tak, aby byla schopná buď samovolné penetrace přes hematoencefalitickou bariéru, nebo aby byla substrátem pro některý z jejích influxních transportérů. Zároveň by tato proléčiva měla být stabilní v jiných metabolicky aktivních orgánech a krevní plazmě, aby byla dostatečně snížena již zmíněná systémová toxicita DONu....
Hodnocení žáků na 1.stupni se zaměřením na slovní hodnocení v bilingvním programu
Richterová, Jana ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení žáků prvního stupně základní školy bilingvního program. U žáků je zkoumáno, jakým způsobem jsou v programu hodnoceni, zejména v pololetí a na konci školního roku. Teoretická část se zabývá definováním důležitých pojmů, které jsou s tématem hodnocení a bilingvní výuky spjaté. Jedná se například o pojmy hodnocení, školní hodnocení, dále o jeho formy, funkce a zásady. Práce je zaměřena zejména na pojem slovní hodnocení, který je v teoretické práci také vymezen, například tím, jaká je jeho podstata, kladné a záporné stránky nebo jak je slovní hodnocení formulováno. V neposlední řadě je jasně stanoven rozdíl mezi bilingvní výukou, vyučováním metodou CLIL, a vybraným programem. Praktická část byla realizována jako kvalitativní výzkum, jehož hlavními způsoby sběru dat byly rozhovory a analýza. Rozhovory byly prováděné na základní škole, kde program působí, dohromady se třemi různými skupinami lidí, které jsou programu součástí. Jedná se o české učitele, anglické učitele a o samotné žáky. Analýza dokumentů, v tomto případě slovních hodnocení, byla prováděna jakožto kategorizace jejího obsahu díky kódování, která následně vedla k porovnání závěrečných výsledků vzdělávání formou vysvědčení a slovního hodnocení. Diplomová práce nese výsledky v této oblasti šetření,...
Bilingvní výuka z pohledu žáka 1. stupně ZŠ
Sochovská, Markéta ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku bilingvní výuky z pohledu žáka prvního stupně ZŠ. Popisuje problematiku výuky dvou jazyků současně přičemž komplexně charakterizuje pojem bilingvní výuka, mapuje její formy a podmínky. Zachycuje stěžejní nároky, které jsou kladeny na žáka, jak v kontextu rodinném, tak v kontextu školním. Ve výzkumné části jsou užívány polostrukturované rozhovory s žáky se zkušeností s bilingvní výukou v programu Toscool, které jsou vedeny za účelem zjištění, jak vnímají tento typ výuky žáci celého prvního stupně ZŠ, tedy od 1. do 5. třídy. V závěru práce jsou získané informace interpretovány a na jejich základě jsou sestavena doporučení pro zvýšení efektivnosti programu a motivace žáků. KLÍČOVÁ SLOVA bilingvismus, bilingvní výuka, mateřský jazyk, bilingvní rodina, výuka jazyků, pohled žáka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 NOVOTNÁ, Karolína
87 NOVOTNÁ, Kateřina
25 NOVOTNÁ, Klára
1 NOVOTNÁ, Kristina
20 NOVOTNÁ, Kristýna
1 NOVOTNÁ, Květa
1 Novotná, K.
3 Novotná, Kamila
9 Novotná, Karolína
25 Novotná, Klára
20 Novotná, Kristýna
2 Novotná, Kristýna Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.